Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door cindybijl
#1022597
Ik wil graag beginnen met barfen.
Ik heb 2 cavalier teefjes van rond de 8 kilo.
Ik heb om te proberen kippennekken bij de poelier gehaald( pff €0,30 per kilo..)en die vielen in de smaak!
maar ik ben absoluut niet goed in zelf verzinnen/samenstellen van menu voor mijn honden.
Dus heeft iemand een voorbeeld menu voor mij, waar ik mee kan starten?
groetjes Cindy!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1022604
hey.. :)

ik denk dat je menuutje afhangt van een paar dingen..
bijv. wat je waar kunt krijgen..
bij wie je wilt bestellen bijv.
als je weet bij wie je gaat bestellen .. kun je naar aanleiding van zijn aanbod dingen kiezen voor je hondjes..

en omrekenen hoeveel jouw hondjes moeten hebben per week kun je de BARFREKENHULP .
gebruiken..


:)
Door Lizzy
#1022605
Ik niet. Helaas. Maar, er staan 42 pagina's voorbeeldmenu's in deze categorie ;)

In mijn ogen is het de bedoeling dat jij dusdanig veel kennis van zaken op doet over het zelf samenstellen van voeding dat jij zelfstandig een menu in elkaar kunt zetten. Dat is belangrijk want je moet weten waarom je wat geeft.

Natuurlijk kan ik je wel een beetje op weg helpen, maar ik denk dat je de rest zelf in moet vullen. Ik weet ook niet aan welke spullen jij kunt komen...

Stel je hondjes eten 3% van hun lichaamsgewicht. Dan eten ze ongeveer 240 a 250 gram per dag. Dat is per week dus 1750 gram per hond. Daarvan geef je de helft aan vleesbot. Je begint met kippen en eendennekjes en dit kun je uitbreiden naar karkasjes van kip, parelhoen, kwartel, eend, konijn, etc. Dus, 1750 door de helft = 875 gram. Per week. Aan vleesbot.

De andere helft verdeel deel je door 3 en geef je groentemix, orgaanvlees en spiervlees. Dus, dat is ongeveer 290 gram orgaanvlees per week (geef 1 keer per week wat lever, bijv. 50 gram), 290 gram groentemix per week en 290 gram spiervlees per week.

Zorg ervoor dat je tenminste stuk of 4 a 5 verschillende diersoorten geeft. Dus bijv: kip, eend, rund, lam en vis. Of kip, parelhoen, rund, geit en paard. En zorg dan ook dat je niet bijv. 4 keer per week kip geeft, 1 keer per week rund, 1 keer per week lam en 1 keer per week geit. Dat is te weinig afwisseling.

Wat denk je, kun je hiermee uit de voeten?
Door cindybijl
#1022729
Lizzy, bedankt voor je uitleg, hier kan ik zeker wel wat mee!
ik moet inderdaad ook even uitzoeken waar ik alle vandaan kan halen.
Vind het alleen nog moeilijk om groenten te bedenken/samenstellen voor mijn hondjes.
Ze eten ongeveer 2,5 % van hun lichaamsgewicht, dus 200/250 gr per dag.
Door Antonia
#1022741
[quote="cindybijl"]
Lizzy, bedankt voor je uitleg, hier kan ik zeker wel wat mee!
ik moet inderdaad ook even uitzoeken waar ik alle vandaan kan halen.
Vind het alleen nog moeilijk om groenten te bedenken/samenstellen voor mijn hondjes.
Ze eten ongeveer 2,5 % van hun lichaamsgewicht, dus 200/250 gr per dag.
[/quote]

Je kunt zo'n beetje alle groenten geven, behalve ui ne prei. Verder zijn sommige honden gevoelige voor groenten uit de nachtschadefamilie.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door