Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1021240
gisteren heb ik met mijn staafmixer ongeveer 6 kilo groentemix gemaakt,ik was doodmoe en de staafmixer bloedheet,ondanks diverse tussenposes heb ik enkele keren onder stroom gestaan,waarschijnlijk omdat min blokker geval het niet aankon .heb het helemaal gehad met dat ding! >:(nu zit ik dus te denken aan een keuken machine,eentje die gemakkelijk te bedienen is en vooral makkelijk schoon te maken is.wie oh wie  kan mij adviseren??       
Door Sultan
#1021241
Ik heb speciaal voor de groentemix een Braun Combimax 650 gekocht. Geen al te dure keukenmachine en werkt perfect!! Alle soorten en varianten groenten worden prima tot groentemix verwerkt in de machine ;)
Door Malamoods
#1021264
Ik heb zo'n "aanbieding-blender". En die bevalt best. Tot nu toe gaat alles er prima doorheen.
Maar eh....6 kilo?!!!! :o Eh, is dat niet een beetje veel? Of heb je heel veel honden? Ik zelf zou 't in elk geval niet zo heel lang in de vriezer willen bewaren. Ik bewaar 't maximaal 4 a 5 weken in de vriezer...

Rachel.
Door Chaos
#1021267
Ik heb een Philips keukenmachientje aangeschaft. een paar jaar geleden. Ik maak meestal zo'n 9 kilo mix per keer, daar doe ik dan weer een maand of twee mee.
Ik kook een deel van de groenten, en een ander deel gaat rauw er in. Vooral met de rauwe groenten heeft 'ie soms moeite. Machine loopt warm, en dan treedt de warmte beveiliging in werking:  machine stopt er voor een kwartiertje mee om af te koelen. Goed mee om te gaan, vind ik zelf.
Door brie
#1021415
Hier ook een klein blendertje van braun. Per keer vul ik zo'n 20 diepvriesbakjes van 200 gram, ze krijgen 2 bakjes per week dus daar doen ze dan 10 weken mee.
Het blendertje werkt prima (tot nu toe, maar ik ben bang dat de mesjes het wel een keer moeten bezuren)
Soms, als ik denk dat het nog te grof is, of als het allemaal wat beter gemalen moet worden, ga ik op het einde nog even met de staafmixer door de pruttels heen.
In totaal ben ik er denk ik een uurtje tot anderhalf zoet mee.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1021451
Hier ook een Champion-juicer, en dat gaat stukken makkelijker als een staafmixer kan ik je vertellen! :D Net zoals alle andere machines bestaat ie uit verschillende onderdelen, maar die zijn wel heel gemakkelijk schoon te maken.
Ik maak meestal zo rond de 8 kilo in 1x klaar, daar doe ik een week of 5 mee met 2 honden.
Gebruikersavatar
Door nova
#1021491
Ik maak het met een keuekenmachine, een krijgertje van misschien 25 jaar oud, maar werkt al een nieuwe :D :D
Staafmixer heb ik ook, en ook geprobeerd, maar dat werkt idd niet.
Ik maak ong. voor 4 weken klaar
Succes, en een apparaat waar ik mee onderstroom kom te staan, is hier acuut tot vuilnisbak-rijp verklaart
Levensgevaarlijk :o :o

gr.
#1021628
Nitus schreef: Hier ook een Champion-juicer, en dat gaat stukken makkelijker als een staafmixer kan ik je vertellen! :D Net zoals alle andere machines bestaat ie uit verschillende onderdelen, maar die zijn wel heel gemakkelijk schoon te maken.
Ik maak meestal zo rond de 8 kilo in 1x klaar, daar doe ik een week of 5 mee met 2 honden.
      ik dacht dat een champion juicer een sap centrifuge was...
Door evelyn02
#1021697
Ik heb mezelf ook een champion juicer cadeau gegaan. Werkt nog veel makkelijker dan mijn Braun keukenmachine. En zelfgemaakte appelsap en bessen/bramensap uit de juicer is ook heerlijk!
Gebruikersavatar
Door kira
#1021736
Keukenmachine van mijn verjaardag, jaar of 5 terug gekregen, was toen een Aldi aanbieding. Werkt perfect, met name nadat ik ontdekte dat dat wit om de messen beschermers waren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door