Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Barbara78
#1021112
Op de website van CB staat de volgende voedingsrichtlijn:
pups: 40-60 gr/kg
volwassen: 20-30 gr/kg.

Mijn vraag: wanneer schakel je van puppy hoeveelheid over naar volwassenhoeveelheid? En doe je dat in een keer of bouw je gedurende een maand langzaam af van bijv 50 gr/kg naar 25 gr/kg??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1021119
Dat bouw je af. Zoals alle grammetjes zijn dit ook richtlijnen en hou je tijdens de groei in de gaten of je pup te dik c.q. te mager wordt. Meestal zijn ze met een maand of 7 wel over de grootste voedselbehoefte heen en dan heb je honden die zelf gaan lopen emmeren met het voer, maar bij anderen moet je gewoon uit jezelf wat minder gaan geven.
Door Suzanne
#1021227
Ik kreeg, bij navraag bij mijn cb- leverpunt, als richtlijn 'met 12 maanden'  mee.  Tot 9 maanden ongeveer zou 3 x daags voeren als richtlijn gelden...?
Als richtlijn lijkt het me een prima idee....
maar het is net als met de hoeveelheid voer ook een kwestie van aanvoelen ;-)

Groetjes,
  Suzanne
Door Janne
#1023832
Nou ik denk dat je dat idd zelf even moet kijken dat het ook scheelt hoe groot je hond is (word)...

Ik heb mijn aussie pup met carnibest groot gebracht, begon volgens de normen...tussen de 40-60 gram op 40 gram, omdat ik geen dikke honden wil...toen bleek dat hij wat te dun was ben ik naar 50 gram gegaan, en op een gegeven moment zat hij op 900 gram....toen bleek dat hij aardig aan zijn volwassen maat was met de 7 mnd, toen ben ik langzaam gaan minderen tot 600 gram en nu zit hij op 550.....vond nl dat er nog iets af mocht hoewel hij niet te dik was....

Ik voer met het oog en kijk hoe mijn honden er uit zien/voelen....en dan pas ik de hoeveelheid daar op aan.

Ondertussen ben ik over op Kivo en daar doen ze het ook heel goed op.

gr Rianne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door