Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door connie63
#1020270
tessa loopt vanaf vanmorgen te scudde als een gek met haar oren en ik hoorde in eens een harde piep als of ze pijn had, zover het mogelijk was gekeken maar ziet alleen rood, ik mag wel wrijven over haar oor maar echt kijken niet.

dus nu maar om 14.00 uur naar de da ik vind het zo zielig je kan niks doen voor haar en dan kijkt ze weer zo zielig , alleen nu is het weer ff rustig en slaap ze

eenig idee wat het kan zijn
Door belgje
#1020296
oei ja dat zal wel een oorontsteking zijn
heb dat zelf al veel gehad en da's heel pijnlijk hoor dus denk dat dit bij hondjes ook zo is.
goed dat je meteen naar de DA gaat
Door connie63
#1020308
geen idee , ik zie niks alleen rood van binnen van het krabbelen , maar haar favoriete bezigheid buiten is door het hoge gras en riet heen te rennen hoe hoger hoe beter  dus kan best zijn dat er daardoor iets in is gekomen maar dat het zo diep zit dat ik het niet ziet,

maar ze is nu weer rustig en ligt te slapen, maar ik neem geen enkel risico en laat toch ff er naar kijken
Door connie63
#1020316
maar ik wil haar toch zo i zo ff na laten kijken want het is net z'n stoomlocomotief als ze gespeelt heb of 45 min gelopen heeft maakt niet uit of het warm is of niet en dat zit me ook niet lekker kan af en toe 2 uur door gaan
Door Femke
#1020623
dit is een grasaar:
Afbeelding

Ze kruipen ergens in (neus, oor, soms ook onder de huid of tussen de tenen) en ze kunnen er niet meer uit. Vaak kruipen ze alleen maar dieper en ze zorgen voor veel problemen.
Verstandig dat je ff naar de DA gaat, die kan met een lampje en een vergrootglas even in het oor kijken  ;)
Door connie63
#1020660
nou ik kom net terug allbei haar oren flink onstoken , en mevr is te dik  dus dat word op dieet toen begon ze over evt ander voer ik zeg nou ze krijgt echt geen brok meer , het gaat nu goed en wil ik graag zo houden anders parkeer ik ze s'nachts bij jou kan jij 3 x in de nacht je bed uit . dus toen was gelijk het andere voer van de baan hahaha

maar nu krijgt ze 1200 gram smuldier pens compleet nu wil ik dus over gaan naar 1000 gram per dag ze is nu 11 maanden en 36,5 kg
kruising herder/bernersenner
Door Femke
#1020690
connie63 schreef: nou ik kom net terug allbei haar oren flink onstoken , en mevr is te dik  dus dat word op dieet toen begon ze over evt ander voer ik zeg nou ze krijgt echt geen brok meer , het gaat nu goed en wil ik graag zo houden anders parkeer ik ze s'nachts bij jou kan jij 3 x in de nacht je bed uit . dus toen was gelijk het andere voer van de baan hahaha

maar nu krijgt ze 1200 gram smuldier pens compleet nu wil ik dus over gaan naar 1000 gram per dag ze is nu 11 maanden en 36,5 kg
kruising herder/bernersenner
hoeveel zou ze ideaal moeten wegen op dit moment? Want ik vind 1200 gram erg veel, onze volwassen berner (was laatst 44 kilo, moet terug naar 40 kilo) krijgt ongeveer 600 gram eten per dag.
Door connie63
#1020701
nou het leuke is dat ik dat dus ook niet weet , alleen dat ze te zwaar is dus al met al erg veel wijzer ben ik er niet van geworden, maar ik ga haar dus minder voer geven en over 7 dagen moet ze terug komen om te kijken of haar oor onstekingen weg zijn en dan maar gelijk ff vragen
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1020736
Succes met de oorontsteking, hopelijk wordt het gauw minder. :-*

Mijn bernerreu weegt 42 kg en is goed op gewicht en krijgt ook 600gr.
Teefje weegt 36 kg ook goed op gewicht en krijgt 700 gr.
Nu zal je van smuldier wat meer nodig hebben, maar 1200 gram is, vind ik, best veel.
Door connie63
#1021204
nou het was net weer feest oordruppels geven pfffffffff, we hebben haar muilkorfje omgedaan en toen heeft me man haar vast gehouden en ik de druppels er ingedaan het is echt een dame met pit hahaha , normaal luisterd ze goed maar kom niet aan haar oren dat heeft ze al vanaf dat ze klein was

maar alleen heeft ze pech want wij zijn de baas dus de druppels gaan er in
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door