Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#1020066
Na ongeveer 2-3 jaar barfen, verteert mijn 15.5 jaar oude Filou geen bot meer. Zelfs eierschaal krijgt hij moeilijk verteerd. Als ik bot geef, vind ik regelmatig stukjes bot terug in zn poep, idem voor eierschaal.
Aangezien ik sedert maart terug in België woon, ben ik maar overgestapt op Duck. :(
Door Cindy de Wolf
#1020137
Wij hebben hetzelfde "probleem"met onze 15 jarige. Ook hij krijgt steeds vaker KVV of hele makkelijke karkassen met extreem veel spiervlees. Dan gaat het (nog) wel goed. Ik ben al wat blij dat hij nog gewoon eet.
Door Filou
#1020164
Filou is nu wat aan de mindere hand, maar ook ik ben blij dat hij toch nog eet. Hij is ondertussen ook weer ophet goede pad, dus hopelijk herstelt hij ook.
Door Lizzy
#1020228
Eierschaalpoeder moet dusdanig fijngemalen zijn dat het poeder is en je er geen stukjes meer terug van kunt vinden in de ontlasting. Mag ik vragen hoe je de eierschalen tot poeder vermaalt? Kook je de eieren soms eerst? Je moet namelijk rauwe eierschalen nemen. Deze met koud water wassen, de eierschalen laten drogen in de oven bij maximaal 50 graden en dan in een koffiemolen tot poeder malen. Daar zie je echt niks meer van terug hoor, in de ontlasting!

Misschien heeft hij ook last van het Belgische klimaat?
Door Filou
#1020280
ik gaf gewoon regelmatig een rauw eitje, niet gekookt, niet gemalen ... gewoon, even openbreken in zn eetkom en het erin leggen met schaal en al. Vroeger had hij er geen problemen mee.
Door Lizzy
#1020285
Filou schreef: ik gaf gewoon regelmatig een rauw eitje, niet gekookt, niet gemalen ... gewoon, even openbreken in zn eetkom en het erin leggen met schaal en al. Vroeger had hij er geen problemen mee.
Aha, zo. Nee, ik dacht even dat je eierschaalpoeder gaf in plaats van bot, om daarmee het calciumgehalte te balanceren.

Maar, je zou hem graag weer BARF willen geven, in plaats van Duck? Of wil je Duck blijven geven maar zoek je de oorzaak?
Door Filou
#1020289
nee, ik ga verder duck blijven geven omdat ik niet zo heel veel tijd heb om overal rond te zoeken achter goede barfproducten. :-[ Het is wat duurder, maar dat speelt geen rol. :)
Het zou wel fijn zijn, mocht ik weten waarom Filou nu plots geen bot meer kan verteren. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door