Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1019202
Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ringo zit sinds een paar weken onder de rode vlekken.
Het begon heel gelijdelijk, eerst een paar rode vlekken op zijn achter poot.
Dus dacht misschien is hij wel aan het ontgiften.
Daarna kreeg hij veel jeuk. Op onze vakantie kreeg hij wat gewone bultjes, dacht misschien door de brantnetels gerent.
Nu zijn we eergisteren wezen zwemmen, en moet zeggen dat de rode vlekjes erger zijn geworden. Ze zitten zelf op zijn rug. Ook zijn die bultjes weer terug. Maar ook hier staat brantnetel.
Hij heeft van het begin af ook wel wat jeuk, lijkt soms erger dan anders. En hij stinkt, ook al is hij gedoucht.

Ik kan het me niet voorstellen dat hij last heeft van de kvv. Of dat dit ook bij ontgiften hoort.

Kan iemand mij helpen, ga dinsdag zo ie zo naar de DA. Want wil weten wat het is. Iemand ervaring hier mee??
#1019236
Ringo is van 19-03-2007 hij is nu 17 maanden.
Hij heeft altijd brok gehad, wel vaak verschillende omdat hij niks at.
Hij krijgt 5 keer per week smuldier en 1 keer bibi op zaterdag en woensdag cb.
Hij eet tussen door een kippen/eendennek. een eitje rauw. sardientjes.
Hij eet dit goed, poept ook goed drinkt ook goed.
We zijn nu 5 weken bezig, en hij heeft hiervoor nooit huidproblemen gehad.
Maar omdat hij ook in stilstaand water gezwomen heeft.....
#1019240
zou toch ontgiften kunnen zijn hé
en met dat warme weer geweest kan dit beginnen jeuken.
misschien voor de kvv bij 1 soort blijven en misschien de sardientjes ééns een tijdje niet geven want misschien kan hij niet tegen vis, wie weet hé.
#1019242
*Angelique* schreef: Ringo is van 19-03-2007 hij is nu 17 maanden.
Hij heeft altijd brok gehad, wel vaak verschillende omdat hij niks at.
Hij krijgt 5 keer per week smuldier en 1 keer bibi op zaterdag en woensdag cb.
Hij eet tussen door een kippen/eendennek. een eitje rauw. sardientjes.
Hij eet dit goed, poept ook goed drinkt ook goed.
We zijn nu 5 weken bezig, en hij heeft hiervoor nooit huidproblemen gehad.
Maar omdat hij ook in stilstaand water gezwomen heeft.....
OK, hij is dus nog jong. Dat wil niet zeggen dat hij niet kan ontgiften hoor. In principe zou hij in theorie zelfs 1 tot 2 maanden kunnen ontgiften. En op zich passen de klachten die je beschrijft daar wel bij. Maar, het kan echt van alles zijn. Onze buurhond stinkt bijv. altijd in deze maanden (vooral wanneer hij veel zwemt of de luchtvochtigheid hoog is).

Dus ja, het kan ontgiften zijn maar net zo makkelijk aan het voer liggen dat hij nu krijgt (er zit misschien een stofje in dat hij niet goed aan kan) of aan het water waar hij in heeft gezwommen of aan een allergie voor iets van buitenaf (daar heeft hij op zich ook de leeftijd voor, om allergieen te ontwikkelen).

Wat ik zou doen: ik zou hem op 1 soort voeding zetten, eentje waar zo min mogelijk extra toevoegen in zit. In mijn ogen is dat (van de merken die je noemt) Bibi. Nog beter: zelf samenstellen. Daarnaast zou ik hem extra visolie geven (en echt elke dag een dosis) en chlorella. Chlorella helpt bij het ontgiften en helpt bij vieze luchtjes. Dan moet het met een maand over zijn. En in ieder geval vrij snel minder worden. Zo niet, moet je een andere aanpak gaan bedenken en naar de DA gaan. Ik zou een DA adviseren die pro-vers is. Anders krijg je geheid een zak brokken mee naar huis.
#1019248
Wat is chlorella?? :-[ En die visolie zijn dat tabletten? Of gewoon olie.

Denk niet dat mij DA er problemen mee heeft dat ik KVV voer hij weet hoelang ik loop te klooien met zijn voer.
Ben blij dat ik wat gevonden heb dat hij normaal eet en niet met lange tanden.
En zelf samen stellen zou kunnen, maar omdat ik daar nog helemaal niet mee bezig ben. En ik geen idee heb waar ik dat moet halen, hoe ik het in elkaar moet zetten. En of hij wel voldoende binnen krijgt.
#1019567
*Angelique* schreef: Wat is chlorella?? :-[ En die visolie zijn dat tabletten? Of gewoon olie.

Denk niet dat mij DA er problemen mee heeft dat ik KVV voer hij weet hoelang ik loop te klooien met zijn voer.
Ben blij dat ik wat gevonden heb dat hij normaal eet en niet met lange tanden.
En zelf samen stellen zou kunnen, maar omdat ik daar nog helemaal niet mee bezig ben. En ik geen idee heb waar ik dat moet halen, hoe ik het in elkaar moet zetten. En of hij wel voldoende binnen krijgt.
Chlorella is een zoetwateralgje. Meer over chorella op http://www.chlorella-alg.com.
Visolie zit in doorzichtige capsules (gemaakt van o.a. gelatine). Je kunt deze bijv. bij de Hema of Etos kopen.
#1021536
Nou ben net terug van de DA.
Ze denkt ook dat het door het water  zou kunnen komen. Hij is in ieder geval ergens allergies voor.
Hij heeft een kuur antibiotica gekregen omdat zijn huid onstoken is.
En een kuur pretnison tegen de jeuk.
Als de antibiotica op is en hij nog steeds last heeft van vlekken krijgt hij nog een kuur.
En als de pretnison op is en heeft nog steeds jeuk krijgt hij een andere dosis.

Ik hoop voor hem dat het snel voorbij is. arme ziel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door