Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1018736
hallo mensjes hier op bp.. :)

naar aanleiding vanhet topic en ons aller inzet voor weirdo van ellen die ernstig ziek is.. is het me duidelijk geworden dat er meerdere mensen zijn die aan shambhala en/of reiki doen..

shambhala of reiki kan een dier of mens die het nodig heeft heel veel energie geven en reinigen..
iets wat kan helpen bij het herstel..

alles bestaat uit energie..
mensen, dieren, natuur.. ja zelfs plastic, de pc en de stoel waarop wij zitten..
bij reiki en shambhala gaat het er dus om dat wij mensen en dieren en planten.. energie kunnen nemen en krijgen en dus ook gericht kunnen geven om daar een ander mee te ondersteunen..
eigenlijk doet iedereen het onbewust..
denk maar aan een moeder die haar kind van de schommel ziet kukelen en die direkt een hand legt op de plek waar het het meest pijn doet..
de moeder wenst de pijn weg te nemen.. en stuurt zo de energie richting het kind.. waardoor de wondgenezing en troost op gang komt..

het is een heel mooi en natuurlijk iets om te doen..
je helpt op zon moment niet alleen de persoon waar je het naartoe wilt sturen.. maar ook jezelf..
door de energie door je lichaam heen te laten gaan.. reinig je jezelf.. je komt tot rust en de dichtgeslibte energiebanen die iedereen heeft komen weer open en ook de verstuurder knapt daardoor op..

naja..
voor een ieder die nog niet weet hoe het werkt en wat het is..
http://www.reikicentrumlicht.nl/html/reiki.html
eigenlijk is het gewoon positief denken en liefde sturen naar diegene die het nodig heeft..
er even de tijd voor nemen.. rustig zitten.. evt. kaarsje aan..
mooie schone lucht energie naar je toe trekken en tot je nemen..
krachtige warme aarde energie door je heen laten stromen dmv je voeten op de grond.. en die mengen met de lucht energie.. en dat in gedachten aan de ontvanger sturen..
verzorgen.. liefhebben..
dat zet het eigen herstellend vermogen van diegene die ziek is aan tot een extra boost zeg maar..

shambhala is feitelijk hetzelfde als reiki..
het houdt net als reiki in.. dat men werkt met energie..
dat men zelfhelend en helend naar anderen toe bezig kan zijn..

voor meer info..
http://www.joans-reiki.nl/SHAMBHALA.htm


nu mijn eigenlijke vraag..
kunnen we niet met diegene die het graag willen hier zo nu en dan een oproepje plaatsen voor groepssessies op afstand om mensen en diertjes te helpen dmv het geven van reiki en/of shambhala?
misschien kunnen mensen er in dit topic speciaal om vragen als er iemand of iets in nood is..
en misschien kunnen mensen die mee willen helpen zichzelf dan melden hier en een tijd afspreken om met meerdere mensen tegelijk energie te sturen naar diegene die erom vraagt..

ik weet niet of het werkt hier..
ik weet niet of er animo voor is..
en ik hoop ook dat dit topic geen discussie punt gaat worden van mensen die er sceptisch tegenover staan..
daar zou dan evt. een ander topic voor geopend kunnen worden..

naja..
wie weet.. ik merk t wel.. :)
Door Frummel
#1018794
En hier nog 1 :)

Ik heb de laatste jaren weinig actief gedaan met reiki.
Laatst vroeg een vriendin er nog naar,
en toen is voor mij het balletje weer gaan rollen.
Zoals je al zei toeval bestaat niet,
Dus ik zie dit als 'teken'dat het tijd is er weer actiever mee aan de slag te gaan.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1018800
super!!
en ja!
zo herken ik dit dus ook!

ben er sinds de zwangerschap niet meer mee bezig geweest..
terwijl shambhala (soort van reiki dus) me echt uit een heel diep dal heeft gehaald..
ik ben vanaf mijn jonge jeugd heel depressief geweest en verbruikte al mijn levensenergie door te lekken en het bij anderen door de strot te duwen..
angst en onzekerheid was de hoofd oorzaak.. :)

door shambhala ben ik eindelijk in het leven gaan staan..
maar de laatste tijd voelde ik me weer moe en leeg..
na gister en vanavond voel ik weer dat de energie weer gaat stromen..

heel positief dus..
zowel voor weirdootje als voor mijzelf.. :)
Door 202Spots
#1018825
Hmm...ik zal 't wel verkeerd hebben hoor,maar voor zover ik het kan voelen
aan een van de links.. kan je reiki en die sham niet echte vergelijken :-\
http://www.joans-reiki.nl/SHAMBHALA.htm staat:
Terwijl bij Reiki de aandacht vooral ligt bij de mogelijkheden tot genezen, is Shambhala vooral een manier om je eigen spirituele groei en ontwikkeling te versnellen en te optimaliseren. Het grootste verschil is dus dat de focus anders ligt, daarnaast zul je de energie daadwerkelijk als verschillend of anders ervaren.

Dus is Reiki voor de energy en genezing van 'n ander...en die shambhala voor je eigen genezing...
me thunk.. :-\
Door belgje
#1018828
ken daar niets van maar heb er wat over zitten lezen en ga nu een kaars laten branden en hard heel hard mijn best doen om positieve energie te sturen, heb nog een noveenkaars zal die gebruiken.
Door macgirlie
#1018838
Dit onderwerp is al eens eerder ter sprake geweest en waren de Reiki mensen welwillend. Gelukkig is het tot Weirdo ziek werd, niet nodig geweest.  Ik voel bij Weirdo ook zoveel gaan stromen.... zo sterk heb ik dat nog nooit gevoeld.
Dus ik doe ook mee aan de Reiki cirkel.
Door belgje
#1018841
zo heb mijn best gedaan en denk wel dat het gelukt is.
ben in de slaapkamer gaan zitten want is daar stil
een noveenkaars op een schoteltje gezet en verse lavendel uit de tuin errond gedaan.
dan positieve kracht ingeademd en dan naar Weirdo gestuurd
had hem in mijn gedachten
ging bij hem zitten en hij legde zijn pootje op mijn arm en plots begon hij me op mijn gezicht heel uitbundig te likken en wat nu heel raar is, mijn gezicht begon heel erg te jeuken, éérst mijn oog en dan heel erg mijn oor, zou ik werkelijk contact gehad hebben?
hij bleef wel liggen want hij was nog een beetje moe.
best dat mijn man niet thuis is of die verklaart me gek.
Door Lizzy
#1018858
Dit gebeurd al. Spontaan en automatisch, zoals je zelf gezien hebt in het topic van Weirdo. En dat hebben we natuurlijk al eerder meegemaakt. Denk alleen dat je uit moet kijken dit soort zaken op te dringen aan andere mensen. Niet iedereen is er van gediend. Dus terughoudendheid lijkt me op z'n plaats. Maar zal dus spontaan plaatsvinden in topics, indien gewenst, indien nodig (en daar hoeft dus niks geregistreerd voor te worden. Het ontstaat spontaan. Of niet, en dan is het ook goed).
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1018873
202 Spots schreef: Hmm...ik zal 't wel verkeerd hebben hoor,maar voor zover ik het kan voelen
aan een van de links.. kan je reiki en die sham niet echte vergelijken :-\
http://www.joans-reiki.nl/SHAMBHALA.htm staat:
Terwijl bij Reiki de aandacht vooral ligt bij de mogelijkheden tot genezen, is Shambhala vooral een manier om je eigen spirituele groei en ontwikkeling te versnellen en te optimaliseren. Het grootste verschil is dus dat de focus anders ligt, daarnaast zul je de energie daadwerkelijk als verschillend of anders ervaren.

Dus is Reiki voor de energy en genezing van 'n ander...en die shambhala voor je eigen genezing...
me thunk.. :-\
nope.. voornamelijk!
niet volledig..

ik ben shambhala master.. maar kan wel degelijk anderen energie geven en ondersteunen zoals reiki doet..
bovendien wordt shambhala gezien als een veel sterkere energie..
veel reiki masters gaan verder met shambhala.. puur omdat dat sterker is en om ook dat gevoel van energie te ervaren..
het is dezelfde energie.. universele energie dus..
alleen de een wat krachtiger dan de ander..

zeg maar.. energie van een plastic tafel.. is anders dan energie van een lichaam.. maar toch ook weer niet..
moleculen zijn moleculen.. :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1018875
Lizzy schreef: Dit gebeurd al. Spontaan en automatisch, zoals je zelf gezien hebt in het topic van Weirdo. En dat hebben we natuurlijk al eerder meegemaakt. Denk alleen dat je uit moet kijken dit soort zaken op te dringen aan andere mensen. Niet iedereen is er van gediend. Dus terughoudendheid lijkt me op z'n plaats. Maar zal dus spontaan plaatsvinden in topics, indien gewenst, indien nodig (en daar hoeft dus niks geregistreerd voor te worden. Het ontstaat spontaan. Of niet, en dan is het ook goed).
ja in principe wel..
daarom dacht ik is dit topic wel prettig.. want automatisch ben ik ervan uit gegaan dat ellen het wel goed vond..
en misschien was ze daar helemaal niet van gediend geweest..
in dit topic had ze haar wens kenbaar kunnen maken..

nu hoeft dat niet meer.. maar voor evt anderen die het graag willen.. kan men hier er dus om vragen..

ik wil het niemand opdringen.. maar vind het wel fijn om te zien wie er wel en wie er niet mee bezig is..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1018877
belgje schreef: zo heb mijn best gedaan en denk wel dat het gelukt is.
ben in de slaapkamer gaan zitten want is daar stil
een noveenkaars op een schoteltje gezet en verse lavendel uit de tuin errond gedaan.
dan positieve kracht ingeademd en dan naar Weirdo gestuurd
had hem in mijn gedachten
ging bij hem zitten en hij legde zijn pootje op mijn arm en plots begon hij me op mijn gezicht heel uitbundig te likken en wat nu heel raar is, mijn gezicht begon heel erg te jeuken, éérst mijn oog en dan heel erg mijn oor, zou ik werkelijk contact gehad hebben?
hij bleef wel liggen want hij was nog een beetje moe.
best dat mijn man niet thuis is of die verklaart me gek.

nah.. dat klinkt zeker als contact..
het is belangrijk wel dat je de energie niet uit jezelf haalt.. maar idd van buiten..
anders loop je zelf leeg.. :)
en de energie van mensen zelf.. is gebruikte energie.. dus niet zuiver meer..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1018878
vannacht half half wakker gelegen..
zo half in dromenland zeg maar.. en in die halfslaap was ik bezig met energie sturen naar weirdo..
kennelijk vroeg hij er nog steeds om..

dus diegene die de tijd en energie hebben.. vandaag kan weirdo het ook goed gebruiken..

ik vind het overigens superfijn dat er mensen zijn die hiervoor openstaan en meedoen..
hoe vaag het soms ook is.. :D


:bigarmhug:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door