Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hilde__
#1010675
Ik heb vandaag dus Bibi gehaald om het eerst te mengen met Carnibest en daarna zonder CB, maar zodra er iets in Thomas' z'n bord ligt wat anders dan anders ruikt, eet hij het gewoon niet. Ik had vanavond maar een heeeel klein beetje Bibi erdoor gedaan maar hij rook en liep meteen weg. Femke heeft toen alles opgegeten (wat ik ook niet had verwacht, want zij eet normaal niet veel dus blijkbaar vindt zij de Bibi erg lekker ;D). Normaal als Thomas dit doet geef ik hem alsnog alleen Carnibest omdat hij zo goed kan bedelen en zielig kan mauwen, maar is dit verwend en moet ik em gewoon negeren :-[?

Bij hem zie ik er ook vreselijk tegenop om helemaal te gaan barf-en want dat gaat me echt nooit lukken ::)

Iemand nog tips? Of zal ik hem gewoon maar op CB laten...al vind ik het wat minder dat er zoveel rijst in CB zit (de diabetes versie eet ie niet...)
Door verwonderd
#1010683
Ik zou je wel willen helpen maar helaas zit ik met tante miep momenteel in hetzelfde schuitje na 3 maanden redelijk goed gegeten te hebben.

Eerst proberen te kijken welke vleesjes hij lust, knip eens een kippennekje voor hem... en lust hij cb geef hem dan cb, lijkt mij?

Momenteel als miep miept haal ik het weg en heeft ze pech (ja vinnik heel moeilijk maar ik ben het zat), blijkbaar heeft ze dan niet zo'n honger. Ja, ze eet weinig, nee, ze valt niet af.
Door Hilde__
#1010765
Toen ik erachter kwam dat Oscar blaasgruis had (altijd CB gegeten) ben ik erachter gekomen dat dit dus vaker voorkomt bij CB etende dan bij Bibi/Bandit etende katten. Weet niet of dit ook statistisch gezien ook zo is aangezien er volgens mij gewoon véél meer katten CB eten dan die andere merken, maar toch ben ik bang dat Thomas ook een x blaasgruis gaat krijgen. Of ben ik nou overdreven overbezorgd  ::) Ik heb trouwens ook geen zin om straks 3 soorten KVV te gaan voeren  ???

Waarom doen sommige katten toch zo moeilijk. Bibi ziet er veel lekkerder uit dan CB. Naja ik probeer het morgen gewoon nog een keer. Hij moet dan toch honger hebben lijkt me want hij heeft net niet veel gegeten en het is wel een vreetzakkie  8)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1010777
ot deed de eerste maaltijd bibi er ook een beetje ingewikkeld over. maar hier is het credo: je eet het zelf op, of de dikke rode zus doet het voor je.
Door Femke
#1014418
HildeR schreef: Hij begint er nu stiekem toch wel van te eten :) Hij kijkt er wel heel vies bij ;D


honger maakt rauwe bonen vleesjes zoet :D :D :D
Door verwonderd
#1018809
Femke schreef: honger maakt rauwe bonen vleesjes zoet :D :D :D
;D ;D
idd
Sinds ik bij tijd en wijlen relaxed ben ;) en ik niet zo op bosliefje let en haar gewoon haar kvv voorzet en ze doorkrijgt dat dat het toch ECHT is en vooral BLIJFT eet ze heus wel. Ik ben er op gaan vertrouwen dat ze heus niet meer zo veel hoeft te eten als dat ze eerst deed en dat ze heus niet dood neer valt wanneer ze een tijdje minder eet. De voorgeschreven hoeveelheden kvv haalt ze bij lange na niet. Niet meer iig. Dus zal ze wel gestabiliseerd zijn na haar gevreet in het begin!

Ook laten eten, niet eten? eten weghalen en in de koelkast zetten en dan later weer aanbieden, helpt ook.
Door Hilde__
#1018820
Ja in de koelkast zetten en later aanbieden doe ik ook. Op het moment meng ik half CB/half Bibi en hij eet het uiteindelijk wel op. Eind deze week is de CB op dus ik ben benieuwd wat hij dan gaat doen  ;D
Door Hilde__
#1026351
Ze eten het allebei nu wel goed  ;) Soms laat ie de helft staan, maar als ik dat dan een uurtje later geef, eet ie het wel allemaal op. En als Oscar het dieetvoer niet meer hoeft, krijgt hij het ook. Hij pikt nu al af en toe wat dus dat zal geen probleem worden denk ik  :biggrin2:.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door