Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#1018249
Hallo,
onze (maine coon) poes Kayenta heeft denk ik oormijt. De oorgang ziet er vies uit en ze krabt heel veel.
Een groot probleem met Kayenta is dat ze absoluut niet naar de DA te brengen is. Je krijgt haar de kooi niet in en bij de DA breekt ze de tent ws helemaal tot de grond af.
Wat kan ik het beste doen?

Ze is ook allergisch voor vlooien en ik dacht misschien een pipet Stronghold? Maar helpt dat ook als de oren al vies zijn?
De oren inzalven lijkt me een heel gevaarlijke onderneming met haar...ze is een kilo of 5 en echt loeisterk!
Hellupie?
INge
Door YaYa
#1018276
Als je het niet aandurft om naar de da te gaan en zalf in de oren te smeren, zou ik het met stronghold proberen. Ik heb er ooit 1 gehad met oormijt en voor haar had ik zalf gekregen (weet niet meer hoe het heet maar er zat lindaan in) en met een paar dagen was het over.
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#1018440
Hoi, dank voor je reactie..
Ik heb ook al es een poes gehad die was komen aanlopen met oormijt, en die kon ik vrij probleemloos met zalf helpen, maar dat zie ik bij Kayenta niet lukken..(mijn man heeft een heel diep litteken omdat hij haar eens oppakte toen ze driegde weg te glippen toen het niet uitkwam! Ze is superfel...terwijl het verder een superlief en zachtaardige poes is...maar vast- of oppakken..neuneu!)
Ik moet misschien dan maar stronghold halen...bah.
Kan trouwens ook nog niet omdat ze vorige maand net bolfogold heeft gehad...het enige dat bij haar helpt tegen vlooien.
:-)
Inge
Door Femke
#1018670
ingeastrid schreef: Hoi, dank voor je reactie..
Ik heb ook al es een poes gehad die was komen aanlopen met oormijt, en die kon ik vrij probleemloos met zalf helpen, maar dat zie ik bij Kayenta niet lukken..(mijn man heeft een heel diep litteken omdat hij haar eens oppakte toen ze driegde weg te glippen toen het niet uitkwam! Ze is superfel...terwijl het verder een superlief en zachtaardige poes is...maar vast- of oppakken..neuneu!)
Ik moet misschien dan maar stronghold halen...bah.
Kan trouwens ook nog niet omdat ze vorige maand net bolfogold heeft gehad...het enige dat bij haar helpt tegen vlooien.
:-)
Inge
Ik heb ook zo'n killer-kat gehad (hoewel het nu de liefste van de wereld is) en als er echt wat aan hem moest gebeuren dan pakten we hem in in een handdoek. Je moet wel snel zijn, maar dan kan je de poten aardig goed in bedwang houden. En dan hoef je alleen nog maar de bek te ontwijken  :-X :-X :-X :P
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#1018679
Haha...ja, nou ja, in noodgevallen zal dat moeten, maar om haar al die stress aan te doen om te horen "ze heeft oormijt" dat lijkt me niet zo zinvol. En ook beter voor het interieur van de spreekkamer :-)
Ze is echt een snoepie verder hoor, bijzonder knuffelig en betrouwbaar...ze is geëmigreerd toen ze een week of 15 was...misschien vond ze dat helemaal niks haha!
De dierenartspraktijk zit maar een paar straten verder...misschien zou ze wel langs willen komen als het echt nodig is....
Heeft iemand ervaring met die injectie? Tegen mijt? Is dat wat?
INge
Door nadinepouw
#1022311
hoi,

ik zou ook gewoon stronghold doen. eerst oren met otoclean en babydoekje schoonmaken (of laat ze dat ook niet toe). dan stronghold. als dat niet genoeg helpt kun je altijd nog naar de da toch?

succes ermee!

groetjes, nadine
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door