Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door san :)
#1017365
normaal eten mijn hondjes KVV. vooral de oudste wil wel een wat friemelen met zijn eten.
zo nu en dan (gem. 1 keer per week) krijgen ze meer een barfmaaltijd met wat pens en een nek etc.. omdat dit niet de hoofdvoeding is kijk ik ook niet zo nauw naar de percentages.

als we straks op vakantie (italie) gaan dan kunnen we in ons vriesvakje genoeg duck (normaal eten  vooral CB maar dat is zo onhandig meenemen) meenemen om ieder 100 gr. per dag te geven.
zijn hondjes van 12 kilo dus hebben ong. 300 gr per dag nodig..

heeft iemand ideen wat daar makkelijk voor handen is als aanvulling op de duck wat niet al te lastig samenstellen is (ivm geklieder van de oudste).. en waar valt bijvoorbeeld rundergehakt onder?

zou graag wat ideeen adviezen krijgen.
we weten iig dat we niet terug willen naar brok (jongste heeft dit sowieso nog nooit als hoofdmaaltijd gehad) en een vriezertje van 350 euro om voldoende KVV mee te nemen vond ik ook een beetje zot worden voor twee weekjes..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1017378
in de vakantie hoef je niet zo nauw te kijken hoor, dan geef ik ook waar ik aan kan komen, bv id rundergehakt,kipfilet, kippendrumsticks, kippevleugeltjes, delen van konijn, en diverse rundvlees, een eitje, beetje joghurt
Door san :)
#1017408
jongste is maar 6 maand dan dus nog wel in de groei. voordeel is dat het maar om twee dagen gaat. maar dus gewoon wat globaal?
rundergehakt, onder welke noemer valt dat? spier of RMB?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1017414
ooooh, ik dacht dat het om een langere periode ging, niet goed gelezen
Dan zou ik me helemaal geen zorgen maken en volgens mij is gehakt gewoon spiervlees met orgaan.
Je kan vindt ik nooit echt zeggen wat er in gehakt zit...
Door Lizzy
#1017575
Twee weken moet geen probleem zijn om een beetje aan te vogelen. Hier heb je een link met wat Italiaanse termen voor vlees en vleesbotten die je goed kunt gebruiken: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 325.0.html

Ik zou zeggen: probeer waar mogelijk hele (of delen van) kippen, konijnen, parelhoenen, kwartels, vette visjes (sardien en makreel enzo) te geven. En verder af en toe wat spiervlees (gehakt is spiervlees maar je weet nooit wat er in zit) geven met bijv. een rauw eitje en af en toe wat restjes groente van je eigen maaltijd. En als je 1 keer per week wat hart of lever kunt scoren: prima. Maar zo niet: ook geen enkel probleem. Ik zou me daar geen zorgen om maken, om die twee weekjes. Ik zou zelf niet 2 weken lang alleen spiervlees gaan voeren, dat niet. Dus een beetje vleesbot erbij is wel een goed idee.
Door Suzanne
#1017672
Okay, ik ga vast vloeken, maar als het 'maar' om een vakantie gaat, kun je dan iets met Nature Diet?
Het is geen barf, zelfs geen kvv, maar volgens mij beter dan brok (toch zeker voor een vakantie). Het is ongeoopend buiten de koeling houdbaar.

suzanne
Gebruikersavatar
Door koekje
#1017750
nature diet is volgens mij gewoon blikvoer. sien eet in zeldzame gevallen soms ook wat koolhydraatvrij blikvoer als noodoplossing, maar daarna volgt bijna altijd veel en stinkende en vaak dunnere stront.
Door Suzanne
#1017754
koekje schreef: nature diet is volgens mij gewoon blikvoer. sien eet in zeldzame gevallen soms ook wat koolhydraatvrij blikvoer als noodoplossing, maar daarna volgt bijna altijd veel en stinkende en vaak dunnere stront.
Het is in ieder geval geen 'gewoon' blikvoer, maar het is no way ook maar vaagjes barf, of zelfs kvv, maar goed, op vakantie moet je soms improviseren... Noch Merlijn noch Tristan hebben er wat van als ze dit eten dus ja, het is hond-afhankelijk denk ik dan maar?

:-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door koekje
#1017760
het is verhit geweest (gestoomd) en daarmee in mijn ogen blik. sien haar sporadische natvoer zit soms ook in een kuipje of zakje, maar dat maakt het niet minder 'blik'voer.

in vele landen is het goed mogelijk om toch je hond (of kat) gewoon rauw te laten eten. een beetje vogelen met wellicht wat kvv meenemen, en wat barfdingetjes (makkelijke vleesbotjes, lapje spiervlees, hier en daar een orgaantje) toevoegen. ik zie de voordelen van iets als blikvoer voor een vakantie binnen europa voorzien van alle gemakken, echt niet in. eigenlijk behoorlijk wat nadelen, die ik hierboven al hebt verteld.
Door san :)
#1017964
Suzanne schreef: Okay, ik ga vast vloeken, maar als het 'maar' om een vakantie gaat, kun je dan iets met Nature Diet?
Het is geen barf, zelfs geen kvv, maar volgens mij beter dan brok (toch zeker voor een vakantie). Het is ongeoopend buiten de koeling houdbaar.

suzanne
wij zijn vorig jaar op de huisdierendagen met de hond langs de stand van nature diet gelopen, met bordjes om te proeven.
die van ons vond het nodig erdoorheen te rollen ipv opeten.... dus geen optie en zegt mij eigenlijk genoeg wat deze hond betreft..
heb in dat jaar wel geleerd te luisteren naar hem wb eten en wat goed voor hem is
Door dorinekok
#1018291
vanaalst schreef: ooooh, ik dacht dat het om een langere periode ging, niet goed gelezen
Dan zou ik me helemaal geen zorgen maken en volgens mij is gehakt gewoon spiervlees met orgaan.
Je kan vindt ik nooit echt zeggen wat er in gehakt zit...
gehakt is gewoon gemalen vlees hoor. ;) Daar komt geen orgaan aan te pas.
Als je in Italie voor maar 2 kleine hondjes wat moet kopen dan kun je natuurlijk van alles kopen en laten malen als je dat zou believen. Het kost dan misschien ietsje pietsje duurder dan je kvv maar oké, ze zijn ook op vakantie.
Woordenboekje hoe en wat mee, en je komt een heel eind!
Door san :)
#1019524
bedankt voor jullie reacties... alles is alvast uitgeprint wat van pas zou kunnen komen en ligt alvast samen met boeje van tannetje in de caravan... we gaan ons best doen en ik houd mezelf maar voor dat het altijd beter is dan teruggaan op brokken voor die paar weken...

enne het kan vast niet duurder zijn als een vriezer van 350 euro :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door