Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#1017600
Sinds een dag of 5 heeft Bridjo ineens vreselijke jeuk achter op haar rug in de richting van haar staart. ZE bijt zich een ongeluk. Vandaag zag ik dat ze op die plek een fijne :-[ rode plek heeft geknaagd. Nog niet tot bloedens toe.
Geen idee hoe dat zo plotseling is gekomen! kunnen het vlooien zijn maar dan heel erg lokaal?
Ik heb haar gewassen met shampoo tegen allergische reakties. (tegen jeuk) en de plek ingesmeerd met calendulagel. Wat ik wel weet is dat het inmiddels een jaarlijks terugkerend feest is. Vorig jaar had ze het ook en het jaar daarvoor ook. Vorig jaar heb ik haar gewoon veel gewassen met calendula badolie. Dat verzachtte wat. Maar als ik weet wat de oorzaak is, kan ik betere akties ondernemen.
Vorig jaar heb ik haar trouwens uiteindelijk bij de dierenarts een prik tegen de jeuk laten geven...
Door Nynke
#1017644
ja, dat kan bijna niet missen: HOTSPOT  ::) ::) ::) 

Gunnar heeft het ook een paar keer gehad. Je kunt het beste de plek kaal scheren/knippen, zodat het goed kan drogen en dan wassen met een antiseptische shampoo en iets jeukstillends gebruiken.

Succes !!!!!
Door belgje
#1017661
ik zet in op de warmte
sinds maandag heeft Caro allemaal rode puisjes op haar rug
pffff.....ben sinds gisteren aan het smeren met honingzalf
warmteuitslag.
ze is wel allergisch voor gras maar valt op dat het nu anders is.
Door dorinekok
#1017677
oh en even op die site gekeken: er is(was) absoluut geen sprake van etter of wat dan ook. Het was puur een vuurrode plek van ongeveer 4 bij 2 cm.
Ik blijf voorlopig even met die calendulagel in de weer....
Door roefus
#1017801
Kan het niet net door de vijver komen?

Ik merk dat als Roefus met dit weer dagelijks zwemt....dat het dan 'onderin' zijn vacht gaat broeien.
Het droogt aan de bovenkant...maar onderop blijft het vochtig en warm.
en als ik niet oplet...kan hij daar last van krijgen...VOORAL DUS omdat hij dagelijks meerdere keren 'zwemt' !!!!!

Ik heb hier met eerdere honden nooit last van gehad, ook niet met langharige honden als Tervuerenaar en Groenendaeler bijvoorbeeld....blijkbaar is die vacht 'losser' ..
Daar zette ik vaak de tuindouche op (bij warm weer) om ze af te koelen.
Hoef ik bij Roefus dus niet te doen...die moet ik eerder droogblazen...onderin zijn vacht.
Door dorinekok
#1017830
hmmmm tja, klinkt allemaal plausibel maar dan zou ik er vaker last van moeten hebben. Juist met dit weer droogt ze als een tierelier.
En toevallig dat het elk jaar om deze tijd is. Ik smeer en zo nog een keer calendula op(als ik de plek nog kan vinden...)  en dan kijk ik het een tijdje aan.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1017846
een vriendinnetje van me was een kruising herder x boxer..
geen superdikke vacht.. en ook niet iedere dag zwemmen..
maar TOCH hotspot!!
ook geen etter.. dat is hotspot verder gevorderd..
dat vriendinnetje van mij kreeg er wel een zalfje voor.. en verder had ze spul met lavendelsmaak zodat ze er niet meer aan beet..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door