Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door franciska123
#1017136
als ik een stuk fruit eet , geef ik de hond ook kans op een stuk
als ik een appel eet bv , haal ik een stukje eraf en geef het aan de hond , hij eet dat smakelijk op , soms wil hij het niet en draait zijn hoofd om
zelfde met druiven , als ik hem een druif presenteer dan likt hij er soms aan en dat is alles , draait zijn hoofd om en wil er niks van
soms staat hij te ankeren , als ik druiven eet en hij wil hij er een paar en eet hij ze dan ook op
als ik soep drink laat ik hem een halve kop uitdrinken en dat doet hij ook
zelfde met yoghurt en karnemelk
hij krijgt altijd de bodem en likt het potje helemaal proper (bij wijze van spreken )

ik bedoel , de hond beslist precies zelf wat hij eet en niet eet
ik denk dat de hond instinctief wel weet wat hij het beste mag eten
soms lust hij er van en soms interesseert het hem niet

gaan jullie hiermee akkoord met deze stelling betreffende fruit en groente

carina
Door Lizzy
#1017140
Nee.

En ik geloof er totaal niet in dat honden weten wat goed voor ze is. Zo zijn ze dol op chocolade. Zo zijn ze dol op anti-vries. Jammere is alleen dat ze er binnen enkele uren aan sterven.

En zo kunnen druiven overigens acuut nier-falen veroorzaken.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1017157
Nee ,ik denk ook niet dat honden weten wat ze wel en niet kunnen eten.Ik hoor wel eens verhalen dat een hond chips lekker vindt,lijkt mij niet gezond voor ze.

Ze krijgen bij mij alleen stukjes appel of banaan,of komkommer ,echt een mini stukje ,verder nooit geen koekjes,kaakjes ,soep,of wat dan ook.

En ze krijgen een schaaltje kefir s'morgens en verder geen gelik meer uit bekers,of bakjes.

Ik liet ze vroeger ook het yoghurt schaaltje uitlikken maar nu gaan ze er al op liggen wachten en maar kwijlen,jakkie en dat allemaal in hun dikke kraag >:(
Door ~Joke~
#1017180
Nee hoor, ik bepaal wat er gegeten wordt. Wat dacht je van slakkenkorrels? Misschien dat deze stelling bij in het wild levende honden geldt die alleen met natuurlijke voedingsmiddelen in aanraking komen.
De mijne krijgen alleen hun eigen eten en een stukje appel als we appel eten.
Door dorinekok
#1017210
franciska123 schreef:


gaan jullie hiermee akkoord met deze stelling betreffende fruit en groente

carina
ja hoor. wat betreft fruit zeker.

Wat ik zelf nooit doe is de honden steeds maar iets laten proeven van mezelf. Goed, een heel enkel keertje wel maar dan is het een soort beloninkje. Anders krijg je echt een schooihond die steeds verwacht dat jij hem iets gaat geven. Je hond is niet aan het uitproberen of hij iets lust of niet. Je hond is aan het schooien.
Door Minna
#1017234
Nou nee. Als ze wisten wat goed voor ze is zouden ze idd gebruikte koffiepads, waxinelichtjes etc met rust laten.  ;D
Met fruit...hier wordt echt alles gegeten. Denk ook dat al zou ik ze een bak vol druiven met pit neerzetten dat ze dat zouden eten, en dat is nou even net te gevaarlijk.
Hoopje wou al helemaal geen fruit (pas met 9 maanden in contact gekomen met echte eten) maar die heeft het wel geleerd met kleine stukken.
Verder is het ook niet aan mijn honden te beslissen als ze op een bepaalde moment iets wel of niet lusten. Een halve kom soep krijgen ze ook niet, veels te zoutig.
Schaaltjes van toetjes mogen ze wel schoon likken mits ze niet van tevoren aan schooieren zijn, dus liggen ze ergens op hun plek en ik roep, dan mogen ze de schaaltjes leeg lebberen.
Door Mevroi Kruim
#1017239
Helemaal eens met de nee-zeggers. Hier zouden ze ook de vreselijkste dingen eten als ze de kans kregen, vooral chocola en druiven, en daar zou ik niet gelukkig mee wezen gezien hoe giftig dat is voor honden.
Hier krijgen ze gewoon hun eigen eten en wij ons eigen eten. Lekker hapjes krijgen ze als beloning voor eits dat ze gedaan hebben, maar dan wel dingen die voor honden geschikt zijn.
En Tara is verzot op winterpenen, maar alleen als ze ze van de paarden kan jatten  ;D Dat laat ik dan maar zo.
Door dorinekok
#1017301
volgens mij is de vraag ook niet of de hond volledig zelf mag uitmaken wat hij eten wil, maar alleen wat betreft groente en fruit. ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1017309
dorinekok schreef: volgens mij is de vraag ook niet of de hond volledig zelf mag uitmaken wat hij eten wil, maar alleen wat betreft groente en fruit. ;)
Ah, gelukkig nog iemand die dat ziet staan ;D


Maar ook wat groente/fruit betreft vertrouw ik daar niet geheel op. Druiven vreten ze hier ook met liefde en met een pan gebakken uien hebben ze ook geen moeite.  Er is er ook nog nooit eentje ziek van geworden, maarja, de waarschuwingen voor o.a. druiven en uien e.d. zullen ook wel niet compleet uit de lucht komen vallen.
Door Thespikette
#1017311
Zijn druiven niet enorm giftig ? Ik heb zelf begrepen dat een enkele druif (of krent in bv krentebrood) al bijna fataal kan zijn.  Appel, peer, meloen en banaan kan wel.  Chocolade is natuurlijk ook uit den boze.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1017335
Thespikette schreef: Zijn druiven niet enorm giftig ? Ik heb zelf begrepen dat een enkele druif (of krent in bv krentebrood) al bijna fataal kan zijn.  Appel, peer, meloen en banaan kan wel.  Chocolade is natuurlijk ook uit den boze.
Lastige vraag....in ieder geval, lastig te beantwoorden. Hier knagen ze al jaren zelf de druiven uit de struiken en ook zo uit het doosje wordt nog wel eens een trosje gepikt. Nog nooit iemand ziek geweest laat staan eraan overleden. Volgesn mij kan ook niemand vertellen WAt er precies giftig is aan een druif, dus verdenkt men de bestrijdingsmiddelen die erover heen gaan.
Er zijn honden plotseling doodgegaan die als grootste gemene deler het eten van één of meerdere druiven hadden. Dus dan gaan er voelsprieten de lucht in, maar er vallen natuurlijk evengoed honden zomaar dood neer die nog nooit een druif gegeten hebben.
Als iemand er specifiek om vraagt dan zou ik zeggen, geef maar niet, maar ik schiet vooralsnog niet in de stres als ze hier van de struik staan te knabbelen.
Door Lizzy
#1017348
dorinekok schreef: volgens mij is de vraag ook niet of de hond volledig zelf mag uitmaken wat hij eten wil, maar alleen wat betreft groente en fruit. ;)
Ik had dat gezien hoor. Ik leg alleen uit waarom mijn antwoord nee is.
Door franciska123
#1017366
ik had helemaal nog geen reacties verwacht met dit warme weer
ik ben dan ook verrast
ja mijn vraag was betreffende groente en fruit , inderdaad
ik snap ook niet wat zo gevaarlijk is aan een druif , moesten ze er nu kilos van binnen krijgen dan misschien ja , is dit niet overroepen geweest ook denk ik , precies of het is het grootste rattevergif
en een hond valt toch niet zo maar dood denk ik als hij een druif inslikt
enfin iedereen doet wat hij het beste denkt
maar als een druif of choloade stukje al slecht is (persoonlijk denk ik dat dit fabeltjes zijn , zoals zoveel andere bestaanbv als je met je rechterbeen uit bed stapt dan valt de luster naar beneden )hoe komt het dat een hond zo een rotte pensen en half verteerde stukken vlees wel kunnen verteren ?
carina
Door Anthraciet
#1017367
Het gaat er niet om of de hond druiven of chocolade kan verteren, maar er zitten stoffen in die gewoon slecht zijn voor het dier.

En niet elke hond is er heel gevoelig voor, maar ik ken mensen die hun huisdier door deze producten kwijt geraakt zijn. Dus waarom zou je het risico willen lopen? :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door