Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariska
#1016959
Terwijl ik aandacht het topic over Weirdo zat te lezen en dacht dat mijn kleine pup rustig lag te slapen blijkt dat zij driftig bezig was met het verslinden van mijn "smartcard" (toegangspas tot pc op mijn werk). Een smartcard heeft een bankpasformaat en is van plastic en deze heeft zij voor de helft opgegeten...ik kan mij wel voor mijn kop slaan want ik heb mijn tas open laten staan..

Ik heb haar nu drie plakken ontbijtkoek gegeven, is dat genoeg? Braken is denk geen optie omdat het de slokdarm weer kan beschadigen toch? Ze is 6 mnd en weegt 20 kilo.

Hoor graag van jullie!
#1016964
ach gos meid, zit je het relaas over mijn weirdo te lezen, gebeurt je dit!
Heeft ie eraan zitten knagen zodat ie inimini stukjes heeft binnen gekregen of denk je dat ie grote stukken heeft doorgeslikt?
Als je je veel zorgen maakt zou ik even een DA bellen..
#1016967
Mariska schreef: Terwijl ik aandacht het topic over Weirdo zat te lezen en dacht dat mijn kleine pup rustig lag te slapen blijkt dat zij driftig bezig was met het verslinden van mijn "smartcard" (toegangspas tot pc op mijn werk). Een smartcard heeft een bankpasformaat en is van plastic en deze heeft zij voor de helft opgegeten...ik kan mij wel voor mijn kop slaan want ik heb mijn tas open laten staan..

Ik heb haar nu drie plakken ontbijtkoek gegeven, is dat genoeg? Braken is denk geen optie omdat het de slokdarm weer kan beschadigen toch? Ze is 6 mnd en weegt 20 kilo.

Hoor graag van jullie!
Braken is inderdaad geen optie. Wat je tot nu toe gedaan hebt is prima, misschien nog een plakje koek erbij en verder is het dan afwachten wat ze er morgen uitgooit.
Door Kuszco
#1016989
Plakken ontbijtkoek geven is prima gedaan.
Ik heb zelf altijd labs gehad en ze staan er bekend om.
Toen een van mijn pups een keer naald met draad had doorgeslikt kreeg ik het advies van de DA :geef maar ontbijtkoek.
Heb je dus goed gedaan.
Wel even de ontlasting controleren morgen.
Groetjes en succes
Liliane,Zita en Lotje.
Door Mariska
#1016999
Ik heb het vermoeden dat het inderdaad allemaal kleine stukjes zijn die ze heeft gegeten want ik vond er nog een paar op de grond..wat bezielt zo'n beest om plastic te vreten  :-\

Ok, ontbijtkoek is dus goed..mooi! Morgenochtend kijk ik haar ontlasting na en verder sta ik om 8 uur bij onze afdeling ICT voor een nieuwe smartcard  ;D ;D..die zullen ook wel denken hahahaha

Bedankt allemaal!
Door Kuszco
#1017137
Zakkammen,tulpenbossen,naalden,bevroren vleesvoorraad. En waar ik het ook duwde altijd was er wel weer wat weg,
Stukken zeep,en zo kan ik er wel nog wat opnoemen.
Vuilnisbakken zijn het. En allemaal deden en doen ze het.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Mariska
#1017262
Nou vanmorgen haar ontlasting geïnspecteerd en er zaten maar weinig witte stukjes in  :-\....ik heb mijn oppas de opdracht gegeven om vanmiddag weer een inspectie uit te voeren en als er dan nog niet zoveel in zit dan bel ik de dierenarts wel even.

Die kerels van ICT moesten ontzettend lachen toen ze die pas zagen, was ook geen gezicht dat hele verkauwde ding  ;D ;D
Door belgje
#1017283
Brecht schreef: hier ben ik paar keer een string kwijtgeweest toen Anderz pup was  :-[ :-X leuk als je dan bij de da komt en vertelt wat je hond waarschijnlijk heeft opgegeten..... ::)

succes met kleine Lynn!
:D :D :D
eigenlijk is dat niet verwonderlijk hoor
klinkt raar maar jou geur zit erop en daarom pakt de hond liefst zo'n dingen, vb.(vuile) sokken zijn honden dol op.
weet je voor een apport te laten zoeken is het beter om deze éérst onder je oksels te stoppen voor de geur en nog beter is in je slipje stoppen, hmmmm.....dan grote kans dat hij de apport vind  ;)
Door Beppie1
#1017295
Bij onze DA liggen in een vitrine allerlei dingen die honden hebben opgegeten....dan valt jouw smartkart nog wel mee ;)

Hier waren vooral stroomsnoeren en afstandbedieningen favo bij de labradors
1 Heeft zelf geprobeert de stofzuiger te sabboteren terwijl het snoer in het contact zat.... na een kleine stroomstoot was dat ook voor altijd over...geen interesse meer haha!!

Hopelijk valt het mee, en is er meer naast dan in de pup terecht gekomen...... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door