Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rex
#1016916
Ik heb een vraagje.

Ik barf nu een goed jaar met Bob. Hij (en ik) zijn zeer tevreden. Overigens in de poll las ik, dat hij tot nu toe de enige Lhasa Apso is  :(.

Ik lees veel mee maar schrijf niet zoveel  :-[.

Maar mijn vraag, Bob vindt eend niet zo heel erg geweldig (lees niks). Ik wil alleen graag, dat hij van alles wat eet.

Hoelang bieden jullie iets aan? Als hij iets niet eet zet ik het weer terug in de koelkast en geef het of 's avonds nog een keer of de volgende ochtend. Als hij het dan weer niet neemt kom ik in de problemen. Ik probeer heel streng te zijn maar merk, dat ik dan toch iets anders uit de vriezer ga halen.

Hoe lang is het verantwoord, dat een hond (Bob) niets eet. Is het 1 dag of 2 dagen of misschien wel meer?

Wanneer zeggen jullie, OK dit lust hij niet dus dit koop ik niet meer?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1016928
Mijn honden zijn hele makkelijke eters, dus als er eentje de eend weigert dan biedt ik het nog 2 x aan en als het geweigert blijft worden is dat voor mij een teken dat diegene in dit geval eend niet te knagen vindt en dan krijgt diegene voortaan gewoon wat anders.
In het geval van eend heb je ook weer eend en eend. Een van mijn teefjes lust de eendepootjes van het IC absoluut niet, maar een eendenek vindt ze geweldig.

Er zijn gevallen bekend waar een hond na 7 dagen aanbieden dan eindelijk begon te eten, maar eerlijk gezegt hoeft dat voor mij niet zo. Als je een raszeikertje met eten hebt zie ik er niet zo'n probleem in om bij herhaaldelijk gemuts 1 á 2 dagen niks anders te geven, maar als een normale eter aangeeft iets niet te nassen te vinden dan leg ik me daar ook bij neer en ga het niet afdwingen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1016929
Als hij normaal altijd alles eet, dan dan sluit ik mij aan bij Angelique. Ik geef het hier max twee keer (eerst in de ochtend, niet eten, dan terug), dan in de avond. Dan niet dan de ochtend erop wat anders. Moet zeggen dat ik het hier met haas heb gehad, at alleen kleine berin. En die geeft er nu van over (wilde het niet, maar ik bood weer aan en ze had honger dus at het). Grote berin bliefte het niet, nu had ik nog haas liggen, en die moest op, dus weer gepakt, voor kleine berin, die liet het staan en zie daar, stond grote beer het op te eten. Dus de ene eend is de ander niet, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet alles lust, waarom zou een hond wel alles lusten. Als die verder gevarieerd eet en normaal alles gelijk op eet, zou ik een tijdje geen eend doen en het dan weer eens proberen, misschien een andere eend, of een ander onderdeel. Zo ga ik hier binnenkort iedereen weer een konijnenkop geven, die eet tot op heden ook alleen kleine berin.
Door Happy Tail
#1016936
ik denk dat je ook je eigen grenzen daarin mee moet laten wegen. Baya krijgt 1 x per dag. als ze dan zoals laatst dan ook eend..(wat is dat toch met die dieren) niet wil, dan krijgt ze deze dus 24 uur later nog een keer. Laat ze em dan nog liggen dan hoeft het voor mij ook niet. Soms maak ik het nog wel lekker door de eend te marineren in pens ;) en dat wil wel eens werken. maar ik zou Baya niet langer laten vasten.  Maar zo is niet iedere hond en iedere baas hetzelfde. Aangezien Baya verder genoeg variatie krijgt maak ik er geen punt van en gaat de eend het frettenhok ;D in
Door Rex
#1016940
Bedankt voor jullie reacties.

Bob is geen raszeiker  ;D, maar ik moet eerlijkshalve zeggen wel een kieskeurige eter. Oftewel een echte Lhasa (kieskeurig) hij heeft duidelijk zijn voorkeuren.

Hij eet graag rund, kip, lam, geit, parelhoen, haas spiervlees (van de kop is ie zich letterlijk rotgeschrokken  :o).

Vis al naar gelang zijn bui. Maar ook hier weer hoe lang hou ik het vol.

Ik heb me voorgenomen en hoop, dat ik het vol kan houden, de botmix met eend van Herby morgen (ochtend en avond) weer te geven.

Als hij het dan nog niet eet, ok dan leg ik me er maar bij neer.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1017005
Hier eten ze ook geen wilde eend.
Ik probeerde het nog de volgende dag en weer niet ,toen kregen ze wat anders.
Ik maak daar niet zo'n punt van,voor de rest eten ze alles.
Door Minna
#1017016
Ik bied het rustig drie keer aan, en hier eten de honden zowieso maar om de dag. Dus als hier iemand kieskeurig wil doen, prima, over twee dagen weer een kans om te eten. Dan nog niet? Tja, dan is het vier dagen zonder eten. Ik gooi het eten tussendoor wel in de vriezer. Een gezonde hond die in goede conditie mankeert kan met gemak dag of 10 vasten zonder dat die er zwakjes of hongerig van wordt.
Alleen als het iets is wat de hond echt niet lust en ook nooit heeft gegeten daar maak ik uitzondering op, tot nu toe heb ik hier maar een dingetje en dat is dat Pika lust geen vis, dus zij krijgt vis gemixt met gemalen pens.  ::)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1017059
hier vinden ze eendekarkas ook niet te nassen, eenderuggen daarin tegen gaan er met veel smaak in.
En als ze echt iets niet moeten, dat ik het 2 dagen heb aangeboden, en bv een week daarna weer, dan schrap ik het.
per slot van rekening gruwel ik bv van knolletjes..
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1017061
is het wilde eend of tamme eend? Hier word wilde eend slecht gegeten, en de hele eendkarkassen met kop en al van Herby word hier naar gekeken of ik ze een pot st.....voor zet :-[. Doe ik niet moeilijk over en gaat de kliko in.
Wat het weigeren en opnieuw aanbieden betreft, ligt het er een beetje aan wie er weigert >:(. Als Didge en Bantu iets weigeren bied ik het zo tot 3 keer toe aan, maar Vienna en Kay (de oudste 2) gaat het gelijk vaak de kliko in, en krijgen ze het niet weer. Tja verschil moet er zijn he ;)
Door Lizzy
#1017154
Wilde eend weigeren zie hier echt in alle toonaarde. En ik heb makkelijke honden, waarvan 2 echte kliko's. Als zij het de eerste keer weigeren, krijgen ze het de 2de keer al niet meer te eten want dan vinden ze het echt KOTSVIES. Een van de 3 wil nog wel eens wat meer mutsen, haar biedt ik het 2 keer aan.

Tamme eendennek vinden ze hier trouwens geweldig.
Door dorinekok
#1017214
volgens mij geef je meer dan voldoende diersoorten dus echt nodig is het dan niet dat je hem eend opdringt. Anders wordt het een gevecht voor zowel jou als je hond. Dan is het lastig genieten voor jullie allebei.
Door Mevroi Kruim
#1017215
Hier ide, wilde eend moeten ze heeeeel ernstig over nadenken, tamme eend is jummie. De wilde kwakers gaan naar de katten, die weten dat tenminste te waarderen  :D
Ze eten hier iha goed, Kátur wil wel eens miepen over eten waar hij hard voor moet werken (lamskop, kopvlees, lappen pens) en dan krijgt hij een vastendagje of 2 om hem weer bij de les te hebben  8) werkt goed. Tara eet alles, als zij iets niet eet is het supersmerig en dan hoeft het van mij ook niet.
Een hond kan gerust een week zonder eten dus daar maak ik me geen zorgen over.
Door Rex
#1017233
Ik heb het vanmorgen nog een keer gegeven. Meneer voelde volgens mij de bui al hangen.
Bij het uit de koelkast halen, rende hij snel de huiskamer in. Het staat dus weer in de koelkast.
Ik ga het vanavond nog een keer proberen.

Wat voor eend (tam of wild) het is weet ik niet. Het is een botmix met eend van Herby. Ik heb er 2 kilo van gekocht. Nou zullen jullie denken, dat is toch niks maar voor Bob zijn dat 20 (deel)porties. Ik laat de rest nog maar even in de vriezer en probeer het misschien net als Minna de volgende keer een beetje te garneren met gemalen pens. 
Door Mevroi Kruim
#1017244
Ja, of een eitje erdoorheen ofzo.
De botmixen van Herbvy zijn hier ook niet echt geliefd om een of andere reden. Ik had mixen 1 en 2 voor mijn tandeloze katten en ze blieven het niet, echt niet  >:( de vismix gaat, de wildmix was er jammer genoeg niet want ze zijn wel dol op wild dus dat leek me dan nog wel wat.
Zelfgemalen bot, dus kip-, eend-, haas-, konijnkarkassen etc eten ze wel goed. Het gemalen lam vindt iedereen hier ook vies, zelfs de honden die normaal dol zijn op lam.
Oveigens maal ik alleen voor mijn tandeloze bejaarde katten. de jeugd (12 jaar) en de honden eten gewoon hele vleesbotten. Als ze dat kunnen vind ik dat wel zo goed voor gebit en spijsvertering en ik denkd at als mijn katten kipkarkas en nekken, stukken haaskarkas en eendenruggen wegkrijgen dat jouw haarballetje dat ook zou moeten kunnen.
Door Rex
#1017261
Hi Kruimel,
Bob mag dan wel een klein haarballetje  ;D zijn maar vergis je niet hoor. Hij is hier de trotse bezitter van een eigen vriezer met 3 laden  :D.
Normaal gesproken krijgt hij per dag een stuk van ca 170 gr. botvlees en 30 gram (ja echt allemaal in porties gemaakt) orgaanvlees en 50 gram spiervlees.

De mix had ik er deze keer bij bestelt omdat ik hoopte, dat hij dus ook aan de eend zou gaan. Eendenekken heb ik ook al eens gehad maar die wilde hij ook niet.

Hij krijgt dus niet standaard de mixen van Herby.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door