Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boskat
#1016728
Onze dramaat Spetter ,die nu 13 jaar en 1 maand oud is,heeft lekkende hartkleppen en artrose.
Daar zijn we al mee naar de DA geweest en ze krijgt er Enacard ,1 tablet per dag voor
Voor de artrose Metacam
Leek het eerst wat op te knappen ,nu hijgt ze zowat een hele dag door,ook deels warmte natuurlijk,eet heel weinig meer,sinds 1,5 week,zo om de dag, soms 2 dagen, haar dagportie kvv
Het gaan staan staan en liggen gaat heeel erg moeizaam en in de auto springen deed ze al een poos niet meer,maar nu gaat het eruit springen ook heeel moeizaam,vaak zakt ze ,als ze land ,door haar achterpoten
Begint de weg kwijt te raken, als we van het kleine stukje, wat we nog wandelen met haar 2x per dag, met het weer naar de auto gaan, moet ze soms zoeken waar de auto staat,terwijl dat de meeste keren op dezelfde plaats is
Ze heeft totaal geen zin in wandelen meer,op de terugweg ,versnelt ze iets om maar in de auto te kunnen
En ik vind dat ze veel drinkt,met deze warmte oke,maar als het niet warm is doet ze dat ook,wel weer ietsje minder ,maar toch
Verder reageert ze weinig meer als je in huis komt,is ook dovig hebben we het idee
Ga vanavond met haar naar de DA,heb al gebeld vandaag verschillende keren,maar die is steeds in gesprek
Hoop eigenlijk dat de met een medicatie verhoging ze nog een poosje kan blijven,aan de ander kant ,is dit te sneu om door te gaan,of ben ik te zwartgallig nu?
Eigenlijk ben ik bang voor het antwoordt wat gaat komen
En soms als we  snacken, staat ze weer te schooieren om een hapje of een stukje brood,dat krijgt ze ook wel met haar Metacomportie en propalin erop,dan kwispelt die staart weer
Sorry moest het ff kwijt
Laatst gewijzigd door boskat op zo 03 aug 2008, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boskat
#1016735
dank je ,je weet dat ze oud is,maar toch...........

Jij ook veel sterkte gewenst!
Door Kuszco
#1016772
Ja dit zijn zo'n moeilijke dingen. Hoe doe je het goed he?
Konden ze maar praten.
Hoofdmoot bij mij is altijd de pret in het leven geweest.
Hebben ze pijn(echte pijn) vinden ze nergens meer plezier in en eten ze niet meer,dan begint het bedenkelijk te worden.
Zo is dat hier altijd geweest.
Heel moeilijk allemaal.
Ik wens je veel sterkte.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Frummel
#1016804
Moeilijk hoor  :-\
Inderdaad wat Lianne zegt, zolang ze het nog naar hun zin hebben doorgaan
En anders stoppen.
Jij kent je Spetter het beste, dan weet je wel wanneer het moment daar is...
Maar het is een o zo moeilijke beslissing waarbij je continue afvraagt of je wel het juiste doet.
Heel veel sterkte :bigarmhug:
Door boskat
#1016810
Ik weet het,  Lianna en Frummel,dat is ook mijn stelling,zolang ze nog plezier heeft in haar leven,dan is het goed.
Wil niet onnodig lang doorgaan,ze gewoon weg laten kwijnen,maar dan de beslissing en de twijfel ,van als ze het nou op misschien iets meer medicatie ,als dat mogelijk is,nog een poos "goed"doet,als ze dan weer wat plezier krijgt,in haar leven,het als ,als ,als:-(
Heb wel geleerd naar het dier te kijken,ook met de katten en geleerd de beslissing op tijd te nemen,niet meer te lang wachten,ach je houdt toch nog een klein beetje hoop op...........
Maar als ik haar nu zo zie,dan vind ik het echt sneu worden ,wachten eerst de DA maar eens af,wat die gaat zeggen
Door Kuszco
#1016814
Ja,precies. Als het met iets meer medicatie beter gaat is dat altijd het proberen waard,want de andere optie is onomkeerbaar.
Ik wens je veel sterkte met het nemen van een beslissing.
Knuffel
Liliane.
Door Nynke
#1016892
het is al gezegd, als ze nog plezier heeft in haar leven en een pijn, dan zou ik het nog niet opgeven  ::) 

Mijn Gunnar heeft ook een lekke hartklep en daarvoor krijgt hij Fortekor en Vetmedin. Hij wordt ook wat traag en lijkt soms ook wel wat dement, maar aan de andere kant, als hij 20 meter verderop staat en ik pak het koekjeszakje, rent hij meteen naar me toe  :D 

Sterkte met Spetter !!!!
Door belgje
#1016911
ocharme spetter
hopelijk slaat de medicatie aan hé
en in dit weertje niet teveel wandelen ofzo want dit weer is echt niet goed voor de beestjes hé
merkt dit aan ons Caro ook , klaat ze lekker op de koude vloer rusten.
veel sterkte!!!
Door boskat
#1016914
Allemaal bedankt voor jullie meelevende  reacties !
Reageer zelf niet zoveel hier ,maar leer wel veel,nog steeds  :)

We zijn weer bij de DA vandaan,Spetter is weer onderzocht en ja de bekende lekkende hartklep en nu ook een hartritme stoornisje erbij.
Heb ondersteunende harttabletten gekregen ,Digoxine 2 x 1 halfje per dag, bij de Enacard die ze al krijgt
De slapte aan de achterhand ,artrose, of hd nu ineens?,kon hij niks aan doen ,ja rontgenfoto`s nemen,maar  ze is zooo bang bij een DA ,dat dit wil ik haar niet meer aandoen,ook nu zakte ze spontaan door haar poten,in de spreekkamer van angst/stress
Hoop dat de Digoxine tabletten gaan werken,zo niet ,dan is het over,zo ze nu is wil ik dat niet echt nog maanden aanzien
dat gun ik haar niet,
Alhoewel,we gingen na het DA bezoek maar aan de patat en halve kip en wat raad ,staat ze ineens naast je te schooieren en te kwispelen,heeft ze maanden niet gedaan,:-(
Haar eten snuffelt ze even aan ,dat blijft staan ,terwijl het net een kliko was altijd ,waar je alles in kwijt kon ,nu niet meer
Ik begrijp er niks meer van :-[
Laatst gewijzigd door boskat op wo 30 jul 2008, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door belgje
#1016919
ons Caro heeft HD E de zwaarste graad en ze is bijna 5j
wat we en jij ook moeten doen is goeie glucosamine geven
naar het schijnt is glucobest zeer goed
Door boskat
#1016925
Ze heeft een poos Glucobest gehad,had alleen het idee dat het niet echt  hielp
Misschien maar weer beginnen,als is het dan maar een beetje helpt
Van anderen hoor ik ook dat het zeer goed helpt
Door Kuszco
#1016984
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er schijnt ook een of ander mosselprodukt  te zijn dat goed is bij gewrichtsklachten/HD.
Mensen bij ons in de buurt hebben er erg veel baat bij. Aan hun hond is niets meer te merken. Loopt weer als vanouds. Ik zie het met eigen ogen.
Ik heb het ergens gelezen op internet,is ook online te bestellen.
Als je even googled bij mossel en gewrichtsklachten zul je het wel vind.
Ik zal zelf ook mijn best doen.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door