Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1016645
Voor mijn dwergteckel van 6 kg pas begonnen met barfdieet.Zijn nieren werken niet zo goed.Momenteel is de nierwaarde bijna normaal. Hij is 13 jaar.Ik heb het volgende weekmenu:
dag 1: 1x kippennek 50 gr. pens en 50 gr orgaan. dag 2: 50 gr. groente 50 gr. spiervlees 1x kippennek.dag 3: 75 gr. groente en 75 gr. pens.dag 4: 75 gr. zalm 50 gr. groente 50 gr. pens.dag5: 100 gr. spiervlees 50 gr. groente. dag 6:
rauw eitje 50 gr. pens 50 gr. spiervlees. dag 7:75 gr. pens en 50 gr. groente en een lepel yoghurt.Ik zou het heel fijn vinden om te horen of  dit goed is. :-\
#1016704
Ik heb de percentages berekend en kom op:

9,5% vleesbot
29% pens
5% ander orgaanvlees
31% spiervlees
26% groente

Ik heb zalm tot vlees gerekend omdat er niet bij staat of het zalmkop is (of in ieder geval graat in zit). Persoonlijk ben ik van mening dat je de volgende percentages moet aanhouden niet nierproblemen:

20% vleesbot, 25% groentes, 20% pens, 5% andere organen zoals hart en nier en lever, 5% vetten, 20% spiervlees, 5% eieren en zuivel en eventueel gezonde tafelrestjes.

Dus je geeft te weinig vleesbot en iets teveel pens. Als je 10% meer vleesbot gaat voeren en wat minder pens, dan zit je goed.

Verder kan ik weinig over je menu zeggen omdat je er niet bij hebt vermeld wat voor spiervleessoorten je geeft. Het mooiste voer je stuk of 4 verschillende diersoorten. Dus het zou leuk zijn om naast kippennek nog iets anders te voeren, bijv. eendennek of kwartel of parelhoenkarkas. En dan hoop ik dat je qua nog iets van lam of rund ofzo geeft.

In dit topic staat overigens meer over honden - BARF - nierproblemen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html

Een goede toevoeging is dus visolie.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 30 jul 2008, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#1017384
Hallo Lizzy,

Ik reageer even, ben de stiefdochter van Anne,
De zalm is de mix van Herby en dat was dacht ik ong 50/50.
Dan is het menu wel aanvaardbaar??

Ik ga nl vanavond bestellen en bestel dan ook voor Anne mee en bestel dan ook meerder soorten spiervlees en kwartel, eendennek.

Saskia
#1017582
hartelijk dank voor de goede raad.Hij krijgt inderdaad samen met de andere 2 teckels elke dag een zuivere zalmoliepil.De variatie van de vleessoorten komt eraan. ( stief) dochter Saskia helpt me met bestellen.
:-[Het hoort hier absoluut niet in thuis maar ik zou dolgraag ook ondertekenen met een foto van mijn 3 teckels.Maar ja...geen idee hoe dat moet :-[
Zodra ik het dieet helemaal goed compleet heb kom ik weer in de lucht.
Anne
#1017607
[quote="saskia34"]
Hallo Lizzy,

Ik reageer even, ben de stiefdochter van Anne,
De zalm is de mix van Herby en dat was dacht ik ong 50/50.
Dan is het menu wel aanvaardbaar??

Ik ga nl vanavond bestellen en bestel dan ook voor Anne mee en bestel dan ook meerder soorten spiervlees en kwartel, eendennek.

Saskia
[/quote]

Hoi Saskia,
Met de zalmkop met graat kom je dicht in de buurt van de 20% dus dat is prima.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door