Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#1015023
Hoi allemaal,

Zoals jullie weten tobt Chico regelmatig met jeuk. De ene keer is het erger dan de andere keer. 2 dagen geleden heb ik nieuwe fleece dekens gekocht voor de honden. En sindsdien jeukt Chico enorm! Zijn hele buik,poten en borst zijn rood en met pukkels. Die pukkels heeft niet eerder gehad. Het ligt voor de hand dat de nieuwe dekens de boosdoener zijn. Zeker omdat zijn dieet hetzelfde is gebleven.
Herkent iemand dit?
Fleece bestaat 100% uit polyester. Zou het mogelijk zijn dat Chico allergisch is voor polyester?

Gr. Claudia
Door Fido
#1015030
Je stelt een vraag en geeft het antwoord ook al!

Als je bevestiging wil hebben: JA DAT KAN en aan de reactie van je hond te merken: direct weggooien!!!!!!
Door Fido
#1015032
Fido schreef: Je stelt een vraag en geeft het antwoord ook al!

Als je bevestiging wil hebben: JA DAT KAN en aan de reactie van je hond te merken: direct weggooien!!!!!!
De dekentjes weggooien niet de hond ::) ;)
Door pallas
#1015034
Heb je de dekens al een paar keer gewassen of zijn ze zo uit de winkel in de manden gegaan?

Je hond kan ook reageren op de kleurstoffen of andere chemicalien in de dekens ;)
Door claudiaB
#1015036
Fido schreef: De dekentjes weggooien niet de hond ::) ;)
hahaha, de dekens zijn al weg. De hond blijft!

Mijn vraag was meer of er andere honden ook allergisch zijn voor fleece
Door claudiaB
#1015041
pallas schreef: Heb je de dekens al een paar keer gewassen of zijn ze zo uit de winkel in de manden gegaan?

Je hond kan ook reageren op de kleurstoffen of andere chemicalien in de dekens ;)
Ik heb de dekens nieuw in de mandjes gedaan.
Ik heb ze nu gewassen, maar ik leg ze ff niet terug. Alleen op deze manier kan ik een allergie voor fleece uitsluiten.
Ik bel straks ook even met de DA, om te vragen of polyester in de allergietest zat.
Door Fido
#1015045
claudiaB schreef: Ik heb de dekens nieuw in de mandjes gedaan.
Ik heb ze nu gewassen, maar ik leg ze ff niet terug. Alleen op deze manier kan ik een allergie voor fleece uitsluiten.
Ik bel straks ook even met de DA, om te vragen of polyester in de allergietest zat.
Hoeft niet persé in de allergietest te zitten maar de polyester kan een kruisovergevoelligheid zijn met een ander allergeen
Door *Natasja*
#1015055
Mijn gedachte is, dat het niet eens een allergie voor fleece hoeft te zijn, maar dat het nu gewoon te warm is voor jouw hond om op fleece te liggen, waardoor zijn huid gaat broeien en daardoor jeuken.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1015138
*Natasja* schreef: Mijn gedachte is, dat het niet eens een allergie voor fleece hoeft te zijn, maar dat het nu gewoon te warm is voor jouw hond om op fleece te liggen, waardoor zijn huid gaat broeien en daardoor jeuken.
daar dacht ik ook aan, zeker omdat het polyester is, dat zweet als een gek
Door Fido
#1015143
claudiaB schreef: Hoi allemaal,

Zoals jullie weten tobt Chico regelmatig met jeuk. De ene keer is het erger dan de andere keer. 2 dagen geleden heb ik nieuwe fleece dekens gekocht voor de honden. En sindsdien jeukt Chico enorm! Zijn hele buik,poten en borst zijn rood en met pukkels. Die pukkels heeft niet eerder gehad. Het ligt voor de hand dat de nieuwe dekens de boosdoener zijn. Zeker omdat zijn dieet hetzelfde is gebleven.
Herkent iemand dit?
Fleece bestaat 100% uit polyester. Zou het mogelijk zijn dat Chico allergisch is voor polyester?

Gr. Claudia
Dit zijn vooral de plekken die je ziet bij een allergische reactie.
Buik en borst door warmte kan ik me nog voorstellen maar uitslag op poten lijkt mij niet door de warmte.
Door claudiaB
#1015176
Fido schreef: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1011180

lees dit topic maar eens door ik denk dat het dan wat duidelijker wordt (blz 2 en 3)

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen, en ik begrijp hieruit dat de reaktie van Chico op de dekens een dieper liggende oorzaak kan hebben.
De hooiberg word steeds groter en de speld steeds kleiner  :-\
Er worden heel langzaam wel dingen duidelijk. Hij kan wel tegen konijn maar niet tegen haas! Wel tegen geit maar schaap is twijfelachtig (nog een keer proberen) Ook niet tegen vis, paard is nog niet duidelijk. En zeker geen rijst of granen. Het probleem is dat hij met regelmaat een jeuk periode heeft. en je kan pas weer iets nieuws geven als hij jeukvrij is.

Daarbij heeft de allergie test niets aangegeven, dus was het een voedselallergie volgens de DA. Daarom was ik zo verbaasd dat hij reageerde op de dekens.

Tips of opmerkingen blijven welkom! (ik voel me soms onzeker omdat je er alleen voorstaat)

Gr. Claudia
Door belgje
#1016440
een dagboekje bijhouden zou dit niet helpen?
wij hadden dit gedaan van ons Caro sinds de éérste dag dat ze bij ons was, schreef niet elke dag erin maar toch nu en dan, dag van aankomst, ontwormen, frontline, operatie, éérste pukkeltjes
ja enzo hebben we gezien dat alles begon vlak na de sterelisatie, ze was zwak en de demodex sloeg toe.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door