Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#1015589
ja het is weer zover
Caro's huidje is weer rood(grasallergie)
heb al callendula geprobeert maar dat helpt niet, wordt zelfs erger
en juist nu de DA met verlof is
hoor veel goeds over honingzalf maar in de natuurwinkel hebben ze dat niet
heb nu een apotheek gevonden waar je vanalles kunt krijgen, zelfs homeopathie
http://www.stasegem.be/shop2/index.php
zou het wel zien zitten om er ééns naartoe te rijden
wat zou ik het beste vragen? mag wel geen cortisone inzitten.
ze hebben daar ook antibioticazalf en jeukzalf maarja da's eigenlijk voor mensen hé.
zal hem vertellen dat het voor de hond is en wat we het beste kunnen nemen maar zal nu nog efkes wachten op jullie raad  ;)
Door Kuszco
#1015593
Voor de grasallergie bij Lotje gebruik ik puur huid en puur jeukdruppels. Zo heeft ze geen jeuk.Haar huid verkleurt wel naar rood en daarna zwart maar ze heeft er geen last van.
In augustus begint het dan weer normaal te worden.
Ze krijgt ook Doils skin olie.Is allemaal verkrijgbaar op internet. Bij Edera. En de olie bij de dierapotheker.nl(dit is een dierenartspraktijk)
Verder sensibiliseer ik haar met puur pollen. Dit is nu het tweede seizoen dat ik dit doe en het is aanzienlijk verbeterd.
Naast de grassen zijn het ook de bloeiende brandnetels die deze klachten zo hevig maken.
Groetjes Liliane,Zita en lotje
Door belgje
#1015600
het probleem is dat we nog moeten wachten om iets inwendigs te geven tegen de allergie omdat we éérst de demodex inwendig aanpakken, dit moet inwendig omdat de demodex heel diep zit.
het ging nu zo goed maar ikzelf heb een grote fout gemaakt door ze op het gras te laten liggen
is zo lastig hé dat je hondje niet ééns op het gras mag spelen.
heb al huidlotion gebruikt maar dat helpt niet.
gisteren heb ik isobetadine opgedaan en heb de indruk dat dit wat helpt maar wil dit niet constant gebruiken want vind dat dit de huid uitdroogd.
misschien is daarbij de honingzalf een zeer goed middeltje.
Door Mevroi Kruim
#1015695
Je kunt er gewoon honing opsmeren, wordt wel een kliederboel maar werkt goed. Rauwe klaverhoning van de natuurvoedingswinkel bv. EN dan een hemmetje aan tegen het knoeien en aflikken.
Door kojak
#1015753
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door belgje
#1016118
wat een kleverig goedje die honingzalf en stinken zeg ???
heb er wel info over gevonden op google en blijkbaar is dit een wondermiddeltje hé
nu hopen dat het ook werkt bij onze scheet.
heb de indruk dat het jeukstillend is ook, in ieder geval toch kalmerend op de huid.
Gebruikersavatar
Door nova
#1018523
Ik heb honing zalf -L Mesitran soft - gebruikt toen Noxy haar voeten open had.
Ik heb daar hele goede resultaten mee gehaald, waar ik eerder een flinke AB kuur voor heb gegeven
Door belgje
#1018539
de honingzalf heeft al goed zijn werk gedaan
ben er bijna zeker van dat het door de warmte kwam, het waren rode pukkeltjes.
Door sam123
#1022051
hallo .

ik gebruik voor jeuk kinder mentholpoeder.
ziggy is namelijk wit van kleur(westie)
voor plekjes gebruik ik gewoon zinkzalf (dat verkoelt)
natuurlijk gaat hij er wel aan likken(maar het geneest snel
(ook op hotspots gebruik ik de zalf).

groetjes sylvia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door