Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ana
#1015367
Hallo allemaal,
Ik ben heel benieuwd of iemand van jullie ook biologisch barft ? Ik voer mijn hond nu Carnibest bio (DUUR) en zou heel graag ernaast willen barfen of helemaal willen barfen. Maar ... ik ben zelf gestopt met het eten van vlees omdat er zoveel in de vleesindustrie omgaat (hormonen, ziektes etc.) en wil dus niet dat mijn hond dat vlees dan wel eet .....
En hoe weet je bijvoorbeeld of de kip die je koopt, niet een legbatterij kip is ?
Graag jullie ideeen of input hierover !
Dank je wel alvast,
Nora
Door Lizzy
#1015374
Hoi Nora,
Ik voer deels biologisch. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om alles biologisch te geven. Ik heb een zeer goed adres voor rund (kopvlees, pens, hart, lever, tong, nier), ik voer scharrelkip en biologische eieren en groente en zuivel en noten. De rest is niet-biologisch en dus zoek ik altijd nog naar betere adresjes. Maar dat is lastig. Biologisch vlees is vrij schaars en/of duur. Er staan wel wat aanbieders in "vraag & aanbod" en particulieren bieden ook nog wel eens wat aan in "vraag & aanbod".

Hoe weet je of het biologisch is? Misschien dat deze website je verder helpt: http://www.jeproeftdeaandacht.nl/meestgesteldevragen
Door Ana
#1015405
Hi Lizzy,
Dank voor je antwoord; ik zal zeker eens beter in het vraag & aanbod gedeelte van de site kijken. Ik zag wel een bericht over een islamitische slager, waar ik dan al weer meer vertrouwen in zou hebben dan in de nederlandse vlees industrie. En dat van die kip, bedoelde ik als; wanneer je van een 'gewone' slager koopt, kan het dus ook heel goed zijn, dat je een legbatterijkip koopt en meehelpt aan misstanden met dieren, niet of een biologische kip wel echt biologisch is, sorry voor de verwarring.
Hoe ben jij aan je rund-adres gekomen, is dat een kleine slager of iemand die ook op grotere schaal levert ?
Grts, Nora
Door Lizzy
#1015414
Ana schreef: Hi Lizzy,
Dank voor je antwoord; ik zal zeker eens beter in het vraag & aanbod gedeelte van de site kijken. Ik zag wel een bericht over een islamitische slager, waar ik dan al weer meer vertrouwen in zou hebben dan in de nederlandse vlees industrie. En dat van die kip, bedoelde ik als; wanneer je van een 'gewone' slager koopt, kan het dus ook heel goed zijn, dat je een legbatterijkip koopt en meehelpt aan misstanden met dieren, niet of een biologische kip wel echt biologisch is, sorry voor de verwarring.
Hoe ben jij aan je rund-adres gekomen, is dat een kleine slager of iemand die ook op grotere schaal levert ?
Grts, Nora
Als je kip bij een gewone slager koopt, is het altijd bio-industrie-kip, tenzij anders vermeld.
Het rundvlees adres dat ik heb: is kleinschalig (en ik ben hun enige afnemer). Ik heb wel eens wat teveel voor eigen gebruik, dat zet ik dan op Barfplaats. En zo zijn er meer mensen die dat doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door