Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1015323
De kogel is door de kerk, wij gaan proberen te Barfen.
Moos gaat steeds meer met lange tanden eten dus we gaan kijken hoe hij Barf vind. Mijn Moos is een 13 maanden oude Cane Corso reu van 45 kilo.
Na even puzzelen is dit het menu geworden. Ik ga uit van ongeveer 1400 gram per dag.

Maandag
700gr kipkarkas
500 gr runderlever
250gr groente

Dinsdag
800gr parelhoen
600gr haasspiervlees

Woensdag
700gr eendenrug
500gr paardenvlees
250gr groente

Donderdag
700gr haaskarkas
500gr sardientjes
250 gr groente

Vrijdag
700gr kippennek
500gr lamshart
200gr groente

Zaterdag
600gr eendennekken/vleugels
600gr runderspiervlees
200gr groente

Zondag
600gr konijnkarkas
500gr hert/ree vlees
300gr konijnenlever

Tussendoor krijgt hij af en toe wat yoghurt en soms een rauw eitje.

Doe ik het zo goed en kan ik met dit menu beginnen??????
#1015334
Parelhoen, is dat parelhoenkarkas? Daar ben ik even vanuit gegaan. Sardien zijn hele/verse sardientje? Zo ja: dat zijn complete hapjes dus die heb ik niet meegeteld. Kom ik qua percentages op:

45% vleesbot
20% spiervlees
11% groente
12% orgaanvlees

Dat ziet er prima uit! Het enige dat ik wel mis is pens. Niet dat het persee noodzakelijk is om te voeren, maar het is wel gezond. Je zou iets minder spiervlees kunnen geven en iets minder lever (want je voert wel vrij veel lever, namelijk ruim 7% en dat mag echt wel met de helft minder - zeker 500 gram lever in 1 maaltijd is vragen om diarree ;D) en dan wat pens.

Ik tel verder stuk of 9 diersoorten dus dat is echt subliem. Dus ja, je kunt hier zeker mee van start!
#1015345
Hoi Lizzy,

Superbedankt voor de snelle reactie.

De parelhoen is idd karkas.
De sardientjes haal ik vers dus die reken je nergens bij. ???

Als ik de runderlever van maandag vervang voor pens is het dan beter???

Ga meteen Herby mailen en alles bestellen, ben benieuwd of het in de smaak valt bij Moos.

Sorry voor alle vragen, maar dit is niet iets wat je zomaar even doet ben ik net achter gekomen,
#1015378
sharon27 schreef: Hoi Lizzy,

Superbedankt voor de snelle reactie.

De parelhoen is idd karkas.
De sardientjes haal ik vers dus die reken je nergens bij. ???
Je zou sardientjes bij vleesbot mee kunnen rekenen, maar dat is het niet echt. Je zou het tot spiervlees mee kunnen rekenen, maar dat is het ook niet echt. Aangezien het complete diertjes zijn, heb ik ze gewoon niet mee gerekend. Zou je ze tot spiervlees meerekenen, voer je 25% spiervlees.
Als ik de runderlever van maandag vervang voor pens is het dan beter???
Dat zou prima zijn. Je voert dan met de konijnenlever nog 2,8% lever en dat is op zich genoeg. Je kunt ook de ene week de runderlever vervangen door pens en de andere week de konijnenlevers. Je mag ook nog iets meer pens voeren en dan wat minder spiervlees. Je zou bijv. het rundvlees kunnen vervangen door pens. Hoeft niet hoor, maar het mag wel.
Ga meteen Herby mailen en alles bestellen, ben benieuwd of het in de smaak valt bij Moos.

Sorry voor alle vragen, maar dit is niet iets wat je zomaar even doet ben ik net achter gekomen,
Joh, daar is het forum voor dus stel gerust AL je vragen!! Nou, voor een eerste menu doe je het anders flitsend!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door