Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Billie
#1014699
Ik ga naar Schotland, met de dames en we verwachten allemaal dat de heren en dames waar we voor koken konijnen voor ons gaan schieten, naast hert en wilde geit.
Nu meen ik me te herinneren dat er iets is met vers wild.  Dat dat eerst 3 weken in de vriezer moet liggen?  Of klets ik uit m'n nek?  ;D
Door Lizzy
#1014968
Ja, volgens de theorie van sommige mensen bevat wild mogelijk parasiet en daarom moet je het eerst 3 weken invriezen. Jammer genoeg pakt een gemiddelde hond nog wel eens een konijntje in het bos of een al dood konijntje. Die zijn ook niet ingevroren geweest, dus ik vermoed dat dat wel losloopt met die parasieten. De gemiddelde parasiet zal ook het zure maagzuur van de hond niet overleven. Maar, wil je 100% op save spelen: dan moet je het eerst 3 weken invriezen, het beste bij -21 graden.
Door dorinekok
#1014993
oef lekker zeg! ;)
Hier worden (heel zelden trouwens) ook wel eens konijnen gevangen. Niet door die van mij (die zijn te traag of te dom :-[) maar wel door katten. En die gaan rechtstreeks de maag van mijn hondjes in. Tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad. Uberhaupt wat ze hier af en toe aan dood beest vinden gaat niet de vriezer in. Vaak hebben ze het al op voordat ik het gezien heb... 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door