Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Barrak
#1014543
Barrak heeft sinds halverwege vorige week rode vlekken/bultjes, ze zitten voornamelijk op zijn oren en neus en degene op zijn oren heeft hij het meeste last van. Het jeukt blijkbaar flink want hij heeft de randen van zijn oren kapot gekrabd. We zijn hiervoor naar de dierenarts gegaan, die kon niet vinden waarom hij dit heeft. Een afkrabsel onder de microscoop gaf geen bijzonderheden aan en de oren zijn schoon. Daarom heeft ze een spuit tegen de jeuk gegeven en antibiotica (cefaral 500mg) om te voorkomen dat het gaat ontsteken. Hij krabt al wel minder en de plekjes zijn minder vurig rood dus dat lijkt te werken. Zijn oren zien er rauw en haast rafelig uit maar met zoveel korstjes lijkt me dat nog wel logisch. Zijn tandvlees lijkt ook lichter.

Daarnaast hebben we metacam meegekregen omdat hij steeds meer last van zijn arthrose heeft en het lopen steeds vaker moeizaam gaat. Ik weet dat het een heftig middel is maar hij heeft het al eens eerder een week gehad en reageerde daar prima op. Geen pijn is wat mij betreft erg belangrijk, zeker op zijn leeftijd (12 1/2 jaar). We gebruiken al primeval gelatinaat, dit was tot voor kort voldoende om hem soepel te laten lopen.

Waar ik me nu het meest ongerust over maak is dat hij vandaag zo ontzettend lusteloos is. Normaal gesproken heb ik een soort wervelwind rond me rennen als we naar buiten gaan, kwispelt hij en is enthousiast. Nu is het me voor het eerst gebeurd dat hij langzaam achter me loopt, niet omhoog kijkt maar naar de grond en 3 huizen verder voor een deur is gaan liggen. Ik ben maar weer naar huis gegaan, het park hadden we zo toch niet gered. Het is niet dat hij zo slecht liep, het leek meer of het leven er uit was. Klinkt misschien dramatisch maar ik kan het niet anders omschrijven, en heel eerlijk, het voelt ook wel dramatisch wat mij betreft.

Waar zou dit aan kunnen liggen en zou ik er wat aan kunnen doen. Ik dacht zelf aan de antibiotica dus ik ga in elk geval morgen ochtend de dierenarts bellen of ik daar niet beter mee kan stoppen. Andere gedachte was dat dit wel eens zijn laatste dagen zouden kunnen zijn.
Weet iemand of een hond zo'n reactie van antibiotica kan hebben? En komt het verhaal van de jeuk iemand bekend voor? Het enige wat ik me kan bedenken waardoor het komt is de schuddebuikjes die hij vorig weekend te pakken heeft gehad. Maar dan zou je toch verwachten dat dat geen klachten meer geeft.
Zijn bloedonderzoek was trouwens goed, lever en nierwaarden prima, bloedsuiker keurig en hart en longen klonken ook goed.

Een heel verhaal zo, ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven op mijn vragen. Anders voelt het in elk geval prettig om het even van me af geschreven te hebben.
Door Mevroi Kruim
#1014592
Jeetje, da's echt akelig, die bultjes! Misschien een allergische reactie ergens op?

Dat hij vandaag lusteloos was verwondert me niks, ben ik zelf ook bij dit soort temperaturen, en mijn gewoonlijk behoorlijk aktieve tweetal is ook opvallend rustig. Bij temperaturen boven 25º ga ik eigenlijk ook niet meer wandelen, alleen een snel plasrondje, de echte wadnelignen bewaar ik voor 's ochtends vroeg en 's avonds laat.
Door Barrak
#1014596
Barrak heeft eigenlijk nooit last van de warmte. Is wel iets rustiger maar nooit zo. Dit was bedoelt als plasrondje en zelfs dat lukte niet omdat hij al meteen ging liggen. Nou hoop ik wel dat het gewoon iets onschuldigs is, toch wat last van de warmte maar het zit me helemaal niet lekker. (dat is volgens mij ook wel duidelijk)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1014624
[quote="gemmaa"]
Ayuk werd zo van de prednison :(
[/quote]

Daar moest ik ook meteen aan denken.
Die spuit tegen de jeuk zal hoogst waarschijnlijk een prednisonachtig iets zijn geweest, en veel honden worden daar een beetje deprie van.
Door Barrak
#1014672
Die spuit heeft hij dinsdag gekregen. Ik zal morgen ook even vragen wat er nou precies in zat en of het een (verlate) reactie daarop is. Hij kwam ook niet van zijn plek af toen mijn vriend thuis kwam dus ik ga hoe dan ook haar morgen even bellen.
Door Barrak
#1015106
Helaas blijkt mijn voorgevoel van gisteren te kloppen. Barrak is vanmorgen ingeslapen. Vanmorgen lag hij bij de achterdeur te hijgen en met spierwit tandvlees. Kon nog een paar passen zetten en viel weer om. Met spoed naar de dierenarts gereden, daar is nog een foto gemaakt om te bepalen of er nog wat gedaan kon worden. Daarop was te zien dat er naar alle waarschijnlijkheid een tumor tussen de longen zit die de luchtpijp en het hart aan het verdrukken was. Zijn circulatie was al zo slecht dat ze geen ader hebben kunnen vinden om in te prikken. De keuze om hem niet verder te laten lijden maar in te laten slapen was moeilijk maar onvermijdelijk. :'(
Door Kuszco
#1015257
Oh nee. Wat is je intuitie goed geweest. je hebt het gevoeld,terwijl ik ook dacht dat is van de prednisonspuit. Heeft Zita ook.
Maar je voelde het. Wat erg voor jullie.
Ik wens je ontzettend veel sterkte want dit komt toch wel heel snel.
Knuffels.
Liliane,Zita en lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door