Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1013577
klinkt raar maar sinds gisteren heeft weirdo een sneetje naast zijn poepert..
Het bloede even hevig maar later was het dicht, waarschijnlijk door een stokje wat vast zat in zijn staart door het rennen in de bossen.
Nu net zie ik weer allemaal bloeddruppels op de grond en is het weer open.
Wat kan ik er op smeren??
Door pallas
#1013688
[quote="vanaalst"]
klinkt raar maar sinds gisteren heeft weirdo een sneetje naast zijn poepert..
Het bloede even hevig maar later was het dicht, waarschijnlijk door een stokje wat vast zat in zijn staart door het rennen in de bossen.
Nu net zie ik weer allemaal bloeddruppels op de grond en is het weer open.
Wat kan ik er op smeren??
[/quote]

Zinkzalf?
Door henneke
#1013814
let wel goed op met het eten dat je de poep wat aan de breiige kant houd dus een poosje wat minder bot tot het weer dicht zit anders scheurt het steeds weer open met harde drollen  ;)
#1013831
dan smeren we er zo groene leem op.
Ze krijgen vanavond pens!!!
Helaas (?) zitten ze nu veel in 't water(wel schoon water hoor!) dus het zal wel wat langer duren....
Gelukkig heeft het mannetje er geen last van.
Door belgje
#1013964
oei wat een vervelend probleempje hé
hij likt er niet aan en da's goed
dus als ik jou was dan zou ik er ook niet teveel aankomen want misschien geeft dit aanleiding om toch te likken.
misschien 1x per dag wat met water en vers washandje uitwassen en wat isobetadine(zalf) erop.
hopelijk geneest het vlug hé. ;)
Door Femke
#1014524
[quote="vanaalst"]
is geen sneetje, er zit gewoon een flink gaatje :-\ :-\
Zou de DA daar wat aan kunnen doen, behoudens een AB kuur?
ziet er schoon uit, niet ontstoken oid, bloed nog een beetje
[/quote]

is het geen ontstoken anaalklier die doorgebroken is? Anders moet je even zoeken op een bericht van Pauline van vorige week (bij Medisch). Joris had het ook, en zij had er foto's bij geplaatst.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door