Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Juul
#1013223
Ik dacht zeker bij Falco 2 wormen in de ontlasting gezien te hebben. Dus ontwormt met milbemax. Heb de dagen daarna de ontlasting iedere keer bekeken, maar ik zie geen dode wormen.

Dus heb ik me dan toch vergist?, als ie een wormbesmetting had, zou dat dan niet te zien geweest zijn?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1013463
Nee, hoeft niet. Wormen die dood gaan kunnen worden verteerd. Als ze leven hebben ze een beschermlaagje om niet door de spijsverteringssappen aangevallen te worden en dat verdwijnt als ze dood zijn.
Door Juul
#1013500
Thanx Tannetje.
Wel lastig dat ik nu dan nog niet weet of ik er voor niks een wormenkuur in gegooid heb.
Als ik het nog een keer zo zie, laat ik eerst even een ontlastingsonderzoek doen. Weet ik gelijk of het echt nodig is.

De DA-assistente zei dat ik nu over 2 weken dan weer moet ontwormen. Is dat het beste? Ik heb nog wel wormtabletten meegebracht. Mag het anders ook de dag na de vakantie? Dat zou dan 3 weken na de eerste tabletten zijn, maar dan pak ik gelijk even eventuele hartworm mee, toch?

Groetjes Juul
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1013621
Ja, dat lijkt me een goed plan.
Je weet niet zeker of je wormen zag? Als je ze ziet is het niet zo ingewikkeld. Dat zit ie echt vol!
Door ~Joke~
#1013770
Ik meende ook een keer echte wormen in Spike's ontlasting te zien. Ik heb een ontlastingsonderzoek laten doen en er werden geen wormen en wormeieren in de ontlasting aangetroffen. Het zijn ws peesjes van het vlees dat hij had gegeten geweest
Door Juul
#1014106
Het zijn ws peesjes van het vlees dat hij had gegeten geweest
mmm, ja. Daar twijfel ik nu dus ook over; :-[

Falco heeft af en toe nog zo'n drolletje waarin dan alle onverteerde stukjes, met wat gras, bij elkaar zitten. Das ook weer zoiets, hij verteerd alles prachtig, van karkassen, konijnenkoppen en lamsribben, behalve beginnersbot, nekjes dus, rara???

Maar afijn;  Daar zaten ze dus in, maar als het wormen waren dan waren i.i.g. dood want ze waren slap en bewogen niet of zo. Maar kwa vorm waren het volgens mij echt wel wormpjes, het waren er maar 2, trouwens :Flush:(lekker smakelijk verhaal weer........)

Nou ja, groetjes van een mutsige Juul
Door ~Joke~
#1014200
Dat had ik toen ook ook. Het leken precies wormen maar ze waren slap en bewogen niet. Ik heb zo'n ding in het potje voor het mestonderzoek gedaan, maar het was geen worm
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 26 jul 2008, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door maddoc
#1015075
Maddoc had vorige week ook zomaar een spoelworm bij de ontlasting zitten. Zat niet door de drol heen, maar lag ernaast/tegen aan. Ong 10 cm lang, creme-wit, uiteindes in een punt/ taps toelopend. Ook nog heel mooi te zien was het spijsverteringskanaal, van begin tot eind door het midden als een zwart buisje te zien, voelde stevig aan, dus niet slap of zacht.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door