Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1013407
Terwijl ik toch bij de DA was....ook nog 'n ander noodzakelijk kwaad uit de weg geruimd.
We zijn hier wettelijk verplicht om elke 3 jaar de Rabies enting te doen.
Wanneer je de jaarlijkse honden belasting moet betalen ,dan moet je dus elke 3 jaar 'n bewijs van Rabies vaccinatie erbij doen.
Voor Tor was 't volgende week tijd om te enten...
Ik wist dat je er onder uit kon,wanneer de DA 'n brief schrijft en mediesche reden geeft waarom de hond NIET ge-ent kan worden.
Dus me DA heeft mooi alle redenen op geschreven waarom Torro GEEN Rabies vaccinatie mag hebben!
En die brief heb ik met me check opgestuurd  en dan besluit 'n DA van de city of het word goed gekeurd of niet.

Maar waar ik eigenlijk ook over in zat, was de vraag of Tor dan ook zonder Rabies shot,
dan evengoed nog Therapy dog kon blijven.
Ze zijn altijd erg streng met alle vaccinaties, en ik had al besloten dat ik Tor uit 't programma zou halen voordat ik 'm  de rabiesshot zou geven.
Maar tot mijn grote verassing was het bij PAWS ook GEEN probleem!!
Wanneer hun ook 'n copy van de brief van de DA krijgen, dan word in in sommige gevallen uitzondering gemaakt, en Tor was dan ook zo'n uitzondering!!
Hij vind het heerlijk om naar 't Kinderhuis op bezoek te gaan, dus ik ben ook blij dat ie dat dan kan blijven doen!
Ik heb nog niet officieel okay,maar denk wel dat de City alles goed  vind.
Soms is het wel leuk om 'n meevallertje te hebben 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op za 26 jul 2008, 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1013455
Oh Dory, dit is goed om te lezen zeg!!! Heerlijk, een DA die meewerkt en meedenkt en fijn dat PAWS ook geen problemen heeft. He, wat een opluchting voor je!!
Door ~Joke~
#1013769
Geweldig Dory! Ik vraag me af of je in Nederland ook zo'n ontheffing op basis van gezondheidsproblemen  kunt krijgen.
Door 202Spots
#1013775
[quote="~Joke~"]
Geweldig Dory! Ik vraag me af of je in Nederland ook zo'n ontheffing op basis van gezondheidsproblemen  kunt krijgen.
[/quote]

Het is de moeite waard om te informeren denk ik?? ;)
Ik wist wel dat 't mogelijk was om ontheffing te krijgen,maar ik wist niet zeker of je de hond dan zonder rabiesvaccinatie dan evengoed uit je eigen tuin of huis kon nemen.
Maar gelukkig krijgen ze zonder Rabies shot geen huisarrest. ;)
Door 202Spots
#1013979
[quote="~Joke~"]
Het gaat hier om reizen naar het buitenland, ik zal eens informeren.
[/quote]

Ik was niet van plan om met Tor naar buitenland te gaan,
en ben al blij dat ie gewoon BUITEN de tuin kan! ;D
Door Juul
#1014112
Fijn zo'n meedenkende DA!

Ik vind je onderschriften trouwens geweldig! Ben iedere keer benieuwd wat die oude dame nu weer te melden heeft ;D

Groetjes Juul
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1016033
Ik heb er wel eens een geschreven voor een hond met Cushing die naar Zweden ging. Toen heb ik wel een titerbepaling gedaan en daar de uitslag van bijgevoegd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1016493
Nou, toen ik het later navroeg bleek dat ze bij de grens gewoon doorgereden zijn. Er heeft niemand naar gekeken. Dus nu weet ik nog niet of ze het accepteren of niet.
Door ~Joke~
#1016511
;D ;D ;D Die ervaring hebben wij dus ook. De keren dat we naar Zweden gingen en alle papieren netjes voorelkaar hadden zijn we nooit gecontroleerd. Ik heb altijd een recente rabies titer bepaling voor Spike bij me en dan vingers gekruist dat er geen controle is. Zijn titer is gelukkig  nog altijd ruim voldoende.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door