Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#10128
ik heb even een (medisch) vraagje over m'n kat;
gisterenavond heeft ze overgegeven, al het eten van die dag leek er onverteerd weer ui te komen (en ze eet al niet zoveel :-/) na die tijd heeft ze wel nog wat gegeten en dat is er vanacht in gebleven... maar nu gaat ze net weer overgeven en dit keer was het alleen geel schuim ( gal?) mijn vraag is nu moet ik haar nu juist wel of geen eten geven? iemand tips?!
groetjes zurca
Door zurca
#10129
nog even een korte toelichting, ze lijkt verder geen last er van te hebben en geen koorts ofzo. verder drinkt ze gewoon en heeft normale ontlasting (al was die van vanmorgen nogal hard)
Door sylvia
#10130
Ik zou vandaag even gekookte kip geven.Duurt het door zou ik toch even naar de da gaan.
Heeft ze geen wormbesmetting?
Door zurca
#10131
hallo sylvia, bedankt voor je reactie... 'k ben vanmorgen gelijk kip wezen halen en gekookt. ze heeft daar al wel wat van gegeten, al is het niet veel maar ze heeft ook niet meer overgegeven... vanavond misschien toch maar wat carnibest proberen... en morgen even ontwormingstableten halen, ik heb nog niets kunnen ontdekken van wormen maar het is al weer een tijdje geleden dat ze ontwormt is. kan geen kwaad dus om dat weer eens te doen.....
Door sylvia
#10132
oke laat even weten hoe het verder gaat.
Door zurca
#10133
hallo sylvia,
nou volgens mij gaat het wel weer beter met haar... ze heeft niets meer overgegeven en vandaag heeft ze weer wat carnibest gegeten..... ;) maar waarschijnlijk word het toch binnenkort nog wel een bezoekje aan de dierenarts want ze wil bijna niets meer eten :'( twee maal per dag stop ik nu wat eten in d'r bek zodat ik zeker weet dat ze toch nog wat binnen krijgt.... ze wil nog wel wat kip of vis eten maar ook dit zijn kleine beetjes.... het zal wel ouderdom zijn :-/
Door geer
#10134
Ik maak me over het algemeen niet echt zorgen wanneer mijn katten een tijdje kotsen. Hier ligt regelmatig een soort ' gerecyclede Gourmet" op het tapijt. Meestal gaat het vanzelf weer over..haarbal, te snel gegeten.... Gewoon ff aankijken dus
Gebruikersavatar
Door chooky
#10135
Hoi zurca,
fijn dat het weer beter gaat. Hoelang geef je nu carnibest (misschien stel ik nu een domme vraag hoor, maar ik heb alleen nog bovenstaande gelezen, zal het zo wel zien dus  ;D) en hoeveel eet je poes precies per dag van de carnibest? Mijn poezen eten met z'n tweeën een zakje per dag in twee maaltijden. dat komt neer op een kleine klont per poes per keer. De ene poes eet dan nog minder dan de ander (die switcht na vijf minuten van bakje en dan moet de ander opzouten ;D, ze eet dan de helft van wat er daarin ligt en gaat dan vrolijk met haar eigen bakje weer verder  ;D ;D) ik vond het in het begin ook weinig. Ze zijn zelfs nog wat minder gaan eten. er blijft soms iets meer liggen dan anders (ik laat het gewoon staan tot de volgende maaltijd)
Door zurca
#10136
hallo geer, over het algemeen maak ik me ook geen zorgen als een van m'n katten eens overgeeft, maar dan is het ook "normaal" dus een haarbal of wat slijm.... maar nu kwam al haar eten er weer uit en de dag daarna gaf ze gal op.. het is al een oud beessie ....
chooky ,  een pakje per dag!!! met z'n tweeem. ok, dat komt op een half pakje per kat per dag... nou die van mij doet met een half pakje zo'n  5 dagen... ze eet per dag zo'n 50 a 75  gram denk ik... en dan alleen nog om dat ik het in d'r bek stop... ze maakt verder geen zieke indruk zoals ik hier boven al schreef... ze slaapt veel maar ze is dan ook al  bijna 17 jaar... ik voel me dus af en toe lichtelijk wanhoopig.... ohja je vroeg nog hoelang ze al carnibest krijgt, mmmmm ff denken hoor.....ik denk ong. een maandje of 3...
Gebruikersavatar
Door chooky
#10137
mijne eten ook maar zo'n 60 gram per dag. Ik heb pakjes van 250 gram, oeps had er even bij moeten zeggen   :D :-[ ;D sorry
Gebruikersavatar
Door chooky
#10138
mijne eten ook maar zo'n 60 gram per dag. Ik heb pakjes van 250 gram, oeps had er even bij moeten zeggen   :D :-[ ;D sorry

sorry alweer :-[ ik bedoelde per keer. ben een beetje in de war. dan eet jouw poes inderdaad minder.
Door zurca
#10139
aaahhh, pakjes van 250 gram... kijk dat verklaart een hoop... ikzat hier al :o achter de computer.... nou dan valt het dus  qua hoeveelheid die ze binnen krijgt dus niet echt tegen... als het nou eens ZELF zou eten... ik ben in iedergeval weer een beetje gerust gesteld bedankt :-*
Door zurca
#10140
ok we zaten tegielijk te typen... mmm tja 60 gram per maaltijd... dan eet ze dus toch niet zoveel...
Gebruikersavatar
Door chooky
#10141
OK, als ze alles zouden eten, allebei even veel, eten ze, samen 250 gr. per kat dus 125 gr.
Debbie de oudste eet met wat ze van Bambi pikt en eraf getrokken dat wat ze laat staan, zo'n 100 gram gemiddeld per dag. Bambi laat de ene keer veel, de andere keer weinig staan. Ze zal schommelen tussen de 40 en 90 gram per dag
groetjes Eva
Door zurca
#10142
maaaaaar die kat van mij doet ook echt niet veel meer, ze ligt het liefst op bed te slapen of in hetraam van de zon genieten... ze verbruikt niet echt veel dus heeft ze zoiezo  ook niet veel voer nodig... of denk ik nou verkeerd :-/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door