Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#1012976
was zopas weer efkes paniek
Caro snakte zopas naar adem, duurt niet lang hoor, zo'n 3 min, wrijf dan goed op de keel en kopje omhoog.
ze heeft dit nog gehad, een keer of 3 maar is al een tijdje geleden en we staken het op de cortisone.
zijn juist vanmorgen naar de DA geweest voor een laatste controle en alles was goed(DA gaat in verlof)
Caro heeft Demodex en krijgt iets inwendigs daarvoor, olieachtig medicijn.
maar nu zopas voor die aanval had ik ze een natuuryohurt gegeven, dacht is lekker met dit weertje en een yohurt is ook al een tijdje geleden.
zou dit nu van die yohurt kunnen komen?
allergisch voor melk?
ze is zwaar allergisch voor gras enja dit weertje is ook niet gunstig voor de dieren hé.
nu ligt ze lekker te slapen op de vloer en laat ze nu mooi binnen want vanmorgen was het 1 uur in de auto naar de DA en dan een wandelingetje gedaan, haar tong sleepte bijna op de grond en kan ook wat teveel geweest zijn hé.
Door belgje
#1012985
Jojo schreef: Is het niet 'gewoon' reversed sneezing?? ???
heeft elke hond dit wel ééns?
nu is het voorbij alsof er niets gebeurt is
Door Jojo
#1012987
belgje schreef: heeft elke hond dit wel ééns?
nu is het voorbij alsof er niets gebeurt is
Niet elke hond heeft het wel eens maar wel elke hond kan het krijgen, het schijnt niet rasgebonden te zijn ofzo. Mijn beide hondjes hebben het ook wel eens, zoals je ziet zijn dat 2 platsnuitjes. Ik doe er eigenlijk niets aan, het gaat vanzelf weer over. Als ze het eens hebben wanneer ik er niet ben zullen ze er ook zelf uit moeten komen immers ;)
Je kunt via google best veel info hierover vinden!
Door Nynke
#1013024
1 van mijn ondjes doet het ook wel eens, reverse sneezen. Dan druk ik zijn neusgaatjes 10 seconden dicht en is het weer voorbij.
Door belgje
#1013031
oké zal als het nog ééns gebeurt de neusgaatjes ééns toeduwen
is wel eng hé, denk dan, onee die gaat er toch niet inblijven hé
heb er al wat over gelezen en ben meer gerust nu
Door Lizzy
#1013035
Ik heb er hier ook eentje, nou, tis net alsof ze erin blijft. Ik leg heel zachtjes mijn hand op beide neusgaten. Heel eventjes natuurlijk. Dan is het meestal gelijk weer over.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1013036
Rakker heeft er een handje van bij heel erg lekker luchtjes van loopse teven. De eerste keer dacht ik dat hij doodging :-X
Door Anthraciet
#1013045
Mijn eerste teef had het regelmatig als ze trok aan de lijn of zich teveel opwond.
Soms hielp het wel als je haar neus even dichthield, maar soms begon ze ook weer zodra je haar weer losliet.

Maar ze heeft er nooit echt last van gehad, maar de eerste keer schrik je je wild ::)
Door belgje
#1013049
amai we zijn blijkbaar niet alléén en hebben veel hondjes daar af en toe mee te maken
Door Noes
#1013050
Ja hoor, heb hier 2 van de 3 honden die het ook hebben. Waarvan 1 met regelmaat (dagelijks). Even neusje dichthouden of blazen of laten slikken helpt vaak. Anders over het keeltje wrijven wat jij ook deed. (gaan ze slikken).
Door pallas
#1013134
Nox heeft het met vlagen redelijk vaak.

Even flink laten slikken helpt prima, dan is het weer over.
Didot had het woensdag nog tijden te hydrotherapie, meneer had zout water in zijn neus gekregen ::)
Door belgje
#1013153
pallas schreef: Nox heeft het met vlagen redelijk vaak.

Even flink laten slikken helpt prima, dan is het weer over.
Didot had het woensdag nog tijden te hydrotherapie, meneer had zout water in zijn neus gekregen ::)
gebruiken ze bij jullie in de hydro zout water?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door