Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ikke
#101293
Bij ons in de buurt woont een mevrouw die een mini York heeft.
Dit hondje weegt ongeveer 2-3 kg. en heeft vreselijk veel last van jeuk.
Zij kreeg dus brokken en pal te eten
Ik heb die mevrouw verteld dat vers vlees beter was en ca. 14 dagen geleden is ze langzaam aan overgestapt naar Rodi compleet.
Nu sprak ik haar gisteren en het blijkt dat het hondje behoorlijk sterk vermagert.
Ik heb haar aangeraden om het hondje maar net zoveel te laten eten als ze wil hebben. (rodi compleet).
Het is natuurlijk maar een heel erg klein hondje die niet zoveel gewicht kan verliezen.
Is dit een goed advies of weten jullie iets beters?
Ben ook nog bang dat het niet goed gaat want het is echt een mini hondje, en daar ben ik wel wat onzeker over, stel dat ik haar het verkeerde aanraad.

groeten Anna2
Gebruikersavatar
Door Nitus
#101295
Je kan haar rustig aanraden om haar hond meer te laten eten, dat kan helemaal geen kwaad. Sommige honden worden in het begin magerder op kvv, maar dan geef je ze gewoon wat meer.
Door Timmy
#101313
Een ander soort versvlees zou ook kunnen helpen. Misschien reageert dit hondje niet goed op Rodi.

Gr.
Linda
Door Janet
#101337
Uit een topic bij compleet vers:
een hond die brokken gewend is moet nog leren (het lichaam dan) om vlees te verteren en de voedingsstoffen ed hieruit helemaal te verteren.
het lichaam is gewend aan koolhydraten, heel veel koolhydraten en moet dus met het vlees om kunnen gaan.
het lichaam moet nu energie ed uit de vetten gaan halen ipv koolhydraten.
de eerste tijd zal je hond meer honger hebben en waarschijnlijk ook meer nodig hebben, maar naarmate het lichaam van je hond met het vlees om weet te gaan zal de voedingsbehoefte minder worden en de ontlasting daarmee ook steeds minder.
nu zul je dus waarschijnlijk meer moeten voeren en kan je hond zelfs afvallen, maar je zult zien: over een tijdje kan het opeens zo zijn dat je hier een vraag stelt hoe je je hond weer af moet laten vallen omdat je hond te dik wordt
dus na een tijd kvv kan het dus zo zijn dat de hoeveelheid voer omlaag gaat, omdat de vertering optimaler wordt

kort gezegd, gewoon iets meer voeren als je het idee hebt dat je hond honger heeft en afvalt (van duck moest qyan ook altijd 300 gram meer hebben als op de verpakking stond)
Door ikke
#101346
Oké bedankt allemaal.
Ben weer gerustgesteld.

groeten Anna2
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door