Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1012798
Geen vraag of probleem dit keer, maar vanavond hebben Mike en Jane hun eerste parelhoenkarkas gehad! :D
Ik vond het wel wat eng, maar ik ben een grote muts. :-[

Maar zowaar gingen beiden netjes aan het kraken zeg!
Mike gelijk vol overtuiging en Jane af en toe nog even met een schuin oog naar ons en Mike hoe ze het aan moest pakken, maar toen ze eenmaal bezig was had ook zij de smaak te pakken. :D

Morgen even kijken hoe de ontlasting is, maar wat was dit leuk om te zien zeg.
Nu nog wat vertrouwen kweken. :-X
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 29 jul 2008, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1012858
Wat vind je er eng aan? Gewoon het idee dat je hond een karkas eet? (bot, ieks, eng!). Komt vanzelf hoor, dat vertrouwen. Wij hebben dat allemaal gehad, dat we met argus-ogen toe zaten te kijken met een blik van "gaat dit wel goed?".
Door *Natasja*
#1012862
Wat een brave hondjes heb je, dat ze het zo netjes gekraakt hebben  :D

Ik vind karkassen juist helemaal niet eng, die kunnen ze toch niet in 1 keer naar binnen slokken en dus moeten ze wel kraken. Maar geloof me: alles went!  ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1013038
Ik vind het eng omdat ik bang ben dat ze er in stikken of een te groot stuk doorslikken ofzo.
Inderdaad zit ik met argusogen te kijken Lizzy.
En ja, de karkassen zijn mooi zacht, daarom wil ik ook alleen karkassen en eendenruggen enzo blijven geven, geen ribben e.d., wil wel zelf rustig kunnen blijven. :-[
Maar ze genieten er erg van, Jane moet even wennen in de zin van "hoe ga ik dit aanpakken", maar Mike vind het gelijk geweldig. Dus we gaan zeker door, zeker nu ik ze zo netjes zag eten op een groter karkas!
Heb ook nog eendenruggen, dus die gaan we ook geven nu, kan ik de botmix lekker weg gaan laten. :D


Als je met volledig barf alleen maar karkas en nek zou geven, wel van verschillende soorten natuurlijk; krijgen ze dan wel goed genoeg bot binnen?
Door Lizzy
#1013434
Bernie schreef: Ik vind het eng omdat ik bang ben dat ze er in stikken of een te groot stuk doorslikken ofzo.
Inderdaad zit ik met argusogen te kijken Lizzy.
En ja, de karkassen zijn mooi zacht, daarom wil ik ook alleen karkassen en eendenruggen enzo blijven geven, geen ribben e.d., wil wel zelf rustig kunnen blijven. :-[
Maar ze genieten er erg van, Jane moet even wennen in de zin van "hoe ga ik dit aanpakken", maar Mike vind het gelijk geweldig. Dus we gaan zeker door, zeker nu ik ze zo netjes zag eten op een groter karkas!
Heb ook nog eendenruggen, dus die gaan we ook geven nu, kan ik de botmix lekker weg gaan laten. :D


Als je met volledig barf alleen maar karkas en nek zou geven, wel van verschillende soorten natuurlijk; krijgen ze dan wel goed genoeg bot binnen?
Nou ja, het ligt er aan. Geef je alleen kippennek en parelhoenkarkas: dan vind ik dat zelf magertjes maar het kan wel. Geef je kippennek, eendennek, parelhoenkarkas en eend of konijn of haaskarkas: dan is dat echt prima. En of je hond dus vleesbotten van grotere dieren zoals geit/lam/kalf (ribben, nekken, wervels, etc) nodig heeft? Nee hoor, absoluut niet.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1013640
Lizzy schreef: Nou ja, het ligt er aan. Geef je alleen kippennek en parelhoenkarkas: dan vind ik dat zelf magertjes maar het kan wel. Geef je kippennek, eendennek, parelhoenkarkas en eend of konijn of haaskarkas: dan is dat echt prima. En of je hond dus vleesbotten van grotere dieren zoals geit/lam/kalf (ribben, nekken, wervels, etc) nodig heeft? Nee hoor, absoluut niet.
Bedankt voor je antwoord Lizzy.
Ik begin natuurlijk net met zelf samenstellen, naast kvv en ze krijgen nu kipkarkas, parelhoenkarkas en straks eendenrug.
Wil volgende keer ook iets van konijn gaan bestellen, nu ik zie dat dit goed gaat.

Maar ik wil zeker verder gaan met zelf samenstellen, denk zelfs dat ik volledig wil gaan over een tijdje (ben bang dat er dan eerst een vriezer bij moet).
Dus dan zouden bovenstaande botten + eventueel nog nekken voldoende zijn.
Gebruikersavatar
Door kira
#1013646
helemaal mooi dat ze het zo netjes doen. Parelhoen vond mijn zwarte theemuts maar iets smerigs. Kleine bruine was er weer blij mee. Dat is net een kliko. Ik keek eerst ook met argusogen, maar zie dat het echt goed gaat. Ze kauwen er allemaal op, alleen kleine bruine krijgt geen nekjes, die gaan er in éne keer in, en dan een kilo in een hap, gaat mij te ver. De eendenruggen moeten ze ook echt eerst wel kauwen. Wellicht kun je nog een keer braadkuiken proberen, die zijn zo groot, daar moeten ze op kauwen, en wel zacht. Verder redelijk wat vlees erop dus als er iets te groots ingaat is het netjes "verpakt". Misschien moeten we samen vriezers inkopen, en fikse korting gaan bedingen. Hebben ze de rug al gehad?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1013655
kira schreef: helemaal mooi dat ze het zo netjes doen. Parelhoen vond mijn zwarte theemuts maar iets smerigs. Kleine bruine was er weer blij mee. Dat is net een kliko. Ik keek eerst ook met argusogen, maar zie dat het echt goed gaat. Ze kauwen er allemaal op, alleen kleine bruine krijgt geen nekjes, die gaan er in éne keer in, en dan een kilo in een hap, gaat mij te ver. De eendenruggen moeten ze ook echt eerst wel kauwen. Wellicht kun je nog een keer braadkuiken proberen, die zijn zo groot, daar moeten ze op kauwen, en wel zacht. Verder redelijk wat vlees erop dus als er iets te groots ingaat is het netjes "verpakt". Misschien moeten we samen vriezers inkopen, en fikse korting gaan bedingen. Hebben ze de rug al gehad?
Ja, misschien een goed idee, kwantum korting op de vriezers. :D :D
Nee, ze hebben de rug nog niet gehad, iets gewijzigde plannen, had het verkeerde zakje, maar de rug komt nog wel.
Nekken gaan hier ook zo naar binnen, vandaar dat ik vooral karkas wil geven.
Jij hebt ook flink de smaak te pakken he. :)
Wanneer ga jij trouwens weer bestellen?
Door Antonia
#1013728
Brian en Santos vinden parelhoenkarkas helemaal top, Enya vindt het maar niks. Laatst meende ze er toch een te moeten pikken van Brian, maar even laten kwam ie er even zo vrolijk weer uit.
Gebruikersavatar
Door kira
#1013734
Hier zeker de smaak te pakken. Je ziet ze er van genieten en volgens mij denken ze steeds, wat hebben we vandaag in de bak. Voor de twee bruine probeer ik ook altijd iets erbij te hebben wat in de kong past, die willen ze niet missen. Dus de groente en het orgaan, maar ook haasvlees passen erin. Heb nu ook de vleesmix eens genomen, ik denk dat één dag wat minder precies (weet niet echt de verhouding vlees/orgaan daarin) zullen ze niets krijgen. En de zalmmix (gewone vis is hier geen succes maar die mix vinden ze het einde) is met dit warme weer helemaal een leuk iets, in de kong, en die in de vriezer, en smullen maar. Ik doe volgende week een lijst weg voor bezorging in de week van 15 augustus. Dus roep maar wat je wilt gaan proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door