Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Natasja*
#1005738
Het hondje van mijn zus (Cairn Terriër van 11 jaar oud) heeft al jaren huidproblemen (en stinkt enorm uit zijn bek  :-X). Ik heb al een paar keer voorzichtig vers vlees geopperd, maar dat zag ze niet zitten. Maar nu zijn ze op vakantie en is het hondje bij mijn ouders. Afgelopen vrijdag ging het weer helemaal mis met zijn huid: hij heeft zo'n erge jeuk dat hij de plukken haar uit zijn staart trekt. Zaterdag waren we bij mijn zus op de camping en begon ik nog eens over vers vlees en ja: ze wil het gaan proberen, want ze ziet in dat het zo ook niet verder kan. Ik heb nu Runner Lam & Rijst gehaald en ga mijn ouders helpen om het beestje over te zetten. Maar wat is nu wijsheid? Meteen overzetten (uiteraard eerst overgieten met kokend water), of in het begin mengen met zijn brokken? En wat voor percentage kan ik voor hem aanhouden? Hij weegt tussen de 7 en 8 kilo, maar ik ga maar uit van 7 kilo (hij mag nl. best wat overtollig vet kwijt) voorlopig.
Door Laura2004
#1005739
Van hoeveelheden weet ik niets, maar ik zou idd de hoeveelheid geven gebaseerd op zijn streefgewicht en verder zou ik hem gelijk overzetten op kvv, het lijkt me niet nodig om het te mengen met brokken. Ik hoop dat hij zich beter gaat voelen, ik ben benieuwd!
Door Lizzy
#1005760
Als hij al diarree krijgt als ie naar iets anders dan zijn brokkies kijkt: dan zou ik het wel mengen. Maar zo niet: ik zou hem gelijk over zetten. Verder zou ik beginnen met hem 2% a 3% van zijn ideale lichaamsgewicht te geven. Dat is vrij weinig, voor een kleine hond. Maar omdat hij af moet vallen kan dat geen kwaad.
Door *Natasja*
#1005764
Nee, hij heeft niet snel last van diarree, dus mijn idee was inderdaad om hem meteen over te zetten en de brokken bij het chemisch afval te zetten. Ik heb mijn ouders (en mijn zus uiteraard op afstand) al wel gewaarschuwd dat de klachten in eerste instantie erger kunnen worden. Maar mijn moeder heeft jaren geleden een vrij heftig dieet gevolgd in verband met eczeem, dus die weet wat ze kunnen verwachten. Mijn moeder heeft ook de ongezonde hondenkoekjes weggegooid, morgen als ze het versvlees bij me komen halen, nemen ze meteen een zakje gedroogd vlees mee  8)
Door *Natasja*
#1006689
Eergisteravond heeft hij 1 schijfje Rodi Lamshart op (dat was het enige wat ze bij mijn ouders in de supermarkt hadden). Gisteren heeft hij niets gegeten (gisterochtend Rodi Lamshart, gisteravond Runner lam & rijst voorgeschoteld gekregen), hij haalde er zijn neus voor op. Zo ook vanochtend  :-\ Omdat hij vrij veel medicijnen slikt voor de toevallen die hij anders krijgt en het mij daarom niet slim lijkt om hem een paar dagen te laten vasten, heb ik mijn moeder geadviseerd om de Runner dan maar te mengen met een klein beetje "paté" die hij normaal 's ochtends door zijn brokken kreeg (zo'n kuipje van de DA, volgens mij Hill's). En ja, nu heeft hij alles opgegeten. Langzaamaan bouwen ze de Hill's dan af, hopelijk went hij zo aan de smaak.
Door Brecht
#1006709
jammer dat ie zoveel medicatie heeft, dan is vasten ook niet echt een optie nee... hopen dat ze het snel een beetje af kunnen bouwen. En evt smuldier ofzo?
Door *Natasja*
#1006710
[quote="Nynke F"]
en als ze een beetje kokend water over het rauwe voer geven eet hij het ook niet op ??
[/quote]

Nee, dat had ik ze al gezegd en hebben ze gedaan, maar hij snuft eraan en loopt weg. Het probleem is een beetje dat het een slechte eter is, dwz zo gemaakt. 's Ochtends moest hij een boterham met Hill's paté door zijn brokken, anders at hij ze niet. En verder kreeg hij veel tussendoortjes: als ze eten, als ze koffiedrinken, etc. Het is dan ook een echte bedelaar. Ze geven hem nu niets meer tussendoor, behalve dan een beetje vlees of kaas om zijn medicijnen binnen te krijgen. Maar hij moet hier dus even aan wennen, dat hij niets meer tussendoor krijgt en het moet doen met hetgeen er in zijn bak zit. Ook stonden er de hele dag door brokken voor hem klaar, dat is nu uiteraard ook niet meer.
Door cathrien
#1006799
Ja Natasja het zal niet mee vallen de eerste dagen. Hij is echt verwend :-[ik zou doorgaan waar je mee bezig bent hij gaat wel eten. Succes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door