Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lian
#1012423
Ik heb een probleem!

Ik ben nu een paar weken over op KVV maar het gaat vanaf dag 1 niet lekker...
Ze spuugt veel en heeft nu regelmatig gekke poep, dun, diaree..

Gistsern had ze om 17.30 uur gegeten (500 gr. duck) ik ging om 20.0 uur met dr wandelen en kwam om 22.30 uur terug, ze lag even rustig en ineens kwam alles eruit, al dr eten...

Hoe kan dit? Ze heeft toch ruim 2 uur rust gehad na dr eten....

Ik probeer het zo goed te doen, overstap van brok naar KVV maar het wil nu niet lukken, wordt er een beetje moedeloos van en vind het ook zo sneu voor Laika dat ze elke keer niet lekker is!  :(

het komt er in ieder geval nooit direct uit na t eten dus ze kan er wel tegen...

Wie kan mij helpen? tips?
(Barf is nu nog geen oplossing)
Door M.P
#1012432
ik zou als ik jou was alleen met de compleet uitmuntend beginnen en de andere soorten eventjes laten, en meerdere keren voeren dan ineens 500gr te geven, laat haar maag daar eens op haar gemak aan wennen, de andere soorten zou ik zowieso niet geven, daar zitten te weinig eiwitten en vetten in , heb dat ook lang gegeven, maar overgestapt naar andere merken, zelfs de firma duck rade mij aan alleen de uitmuntend te gebruiken omdat de andere te kort kwamen voor mijn honden, tenzij je vanalles bijvoert....

dat is mijn ervaring, groetjes geert
Gebruikersavatar
Door Dian
#1012433
je zou ook helemaal een ander merk kvv kunnen proberen. Er zijn nu eenmaal honden die een bepaald merk niet kunnen verdragen (mijn hond kan dus ook absoluut niet tegen Duck, maar wel tegen Prins/Energique). Ook kun je beginnen met het eten met warmwater te overgieten en dit langzaam weer af te bouwen (dus steeds meer rauw t.o.v. met warmwater overgoten) totdat je volledig op rauw zit.
Door lian
#1012439
Weten jullie misschien hoe het komt dat ze na ruim 4 uur nog dr eten uitspuugd, ze heeft wel fanatiek gespeeld, zou het daar door komen? ze heeft wel ruim 2.5 uur rust ghad na het eten...
Door lian
#1012460
ja dat snap ik zelf ook wel, maar ze kreeg ook bijna halve kg brokken en nooit last van...
en ik dacht dat het na 2.5 uur rust na t eten niet meer uitmaakt....
Ik weet t ook niet begin ook net pas! mij is altijd verteld 1 uur rust! en dacht dat brokken langer over deden met verteren dan vers...
#1012473
als je hond een halve kilo vlees op heb, zou ik gewoon daarna helemaal niet meer uitgaan.
Hier krijgen ze te eten een uur na een flinke renbeurt en daarna gaan ze niet meer uit, ja de plasje om 23.00.
Als ik jouw was zou ik een ander merk kvv geven, hier kunnen ze bv weer niet tegen bibi.
succes
Door dogsunlimited
#1012475
Een halve kilo brok of een halve kilo Duck, daar zit aan bacteriën en enzymen wel wat verschil in. Je zou eens kunnen proberen om 2x per dag te voeren en ruim voor het eten een bakje honingwater geven. Dat heeft een antiseptische werking op de maag, waardoor de boel rustig blijft. Je zou ook tijdelijk kunnen ondersteunen met Schindele's mineralen of Sanofor Veendrenkstof. En eventueel op een ander KVV overgaan.
Door Brecht
#1012524
mijn hond krijgt ook pas dr eten als ik weet dat we verder niets geks meer gaan doen... dus dat is na bijv. de hondentraining ook pas na 22.00 uur.  ;) Verder zou ik idd eens naar een ander merk kvv gaan kijken, misschien dat ze daar veel beter op reageert!
#1012616
geeft niks hoor, als je haar laat eten geeft.
Alle tijd om het lekker rustig te verteren.
En als je denkt van dat het te laat is, dan geef je s'middags haar toch een lekker eitje of joghurt oid
Door Lizzy
#1012635
Misschien is het handig om even terug te gaan naar de basis. Je geeft geen brokken meer, toch? OK, ik zou zelf dan beginnen met gekookt water over het voer te gooien. En dat af te laten koelen en dan probiotica erover heen gooien. Bijv. die van ArkoPharma (Acidophilus). Als dat een paar dagen goed gaat, dan ga je een kwart van het voer rauw geven en de rest overgoten met gekookt water. Als dat goed gaat, dan geef je de helft rauw en de helft overgoten met gekookt water. En als dat goed gaat, dan geef je drie kwart rauw. Enzovoorts. Al die tijd geef je probiotica. Let op, probiotica kan niet tegen hitte, dus eerst voer af laten koelen. Als je hond al die tijd niet lekker blijft, zou ik je aan willen raden een ander merk te proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door