Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bobby
#101242
Nou het is inderdaad waar hoor,die stank van de Fytomix had ik me inderdaad niet op kunnen voorbereiden :o
Vreselijk ik begrijp ook niet dat hij het zo lekker vindt.

Ik had het er vanmorgen uitgehaald om op kamer tempratuur te komen.
Nou gaat Bob altijd eerst naar buiten en daarna eten.
Nou hij had die Fytomix en Bibimix geroken en wilde dus niet mee.
Normaal staat hij te springen om naar buiten te gaan.
Uiteindelijk had ik hem zover wat denk je hij liep niet verder ik kon doen wat ik wou :-[.
Toen ben ik maar naar huis gegaan het leek wel ezel.
Nou ik heb hem nog nooit zo snel terug zien lopen ;D
Hij ging gelijk bij zijn bak staan.
En voordat ik Fytomix en Bibimix kon zeggen was het al op ;D.
Dus ik verwacht geen problemen zijn ontlasting is ook gewoon normaal,dus Bob is blij maar wij natuurlijk ook ;).

Ik had alleen wel nog een vraag hij drinkt heel weinig nu,is dat normaal???
Toen hij op brokken zat dronk hij heel veel hoor maar gisterenavond had ik water neer gezet en toen heeft hij een klein beetje gedronken maar daarna niks meer.
Vanmorgen zat zijn drinkbak nog halfvol terwijl die normaal leeg is .
Wat me ook is opgevallen is dat hij normaal na zijn brokken gelijk ging drinken en nu met die Bibimix en Fytomix drinkt hij niet na zijn eten,is dat ook normaal???

Nou weer genoeg gevraagd ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#101243
dat weinige drinken is helemaal normaal ;D hoef je je geen zorgen om te maken, is een hele prettige bijkomstigheid van het geven van vers.
Door Lizzy
#101252
Ik heb jouw vraag even verplaatst naar de kant-en-klaarvlees categorie.

Allereerst natuurlijk SUPER om te horen dat Bobby zijn eten zo lekker vindt. Dus, voortaan eerst uitlaten en dan eten pakken ;D!

Dat hij niet veel drinkt: Dat is normaal. Zo hoort het eigenlijk! Verse voeding bevat heel veel vocht. Vleesnat (metaboolvocht). Met blikvoeding praat je over water (waar niks in zit) maar met versvlees praat je over vleesnat/metaboolvocht waar heel veel vitamines en mineralen in zit en die de hond gemakkelijk opneemt in het lichaam (gezond dus).

Maar, doordat de voeding veel vocht bevat, gaat de hond minder drinken. Hij gaat drinken zoals het hoort. Zijn nieren (en lever en andere organen) worden nu ook minder belast.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 25 mei 2004, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bobby
#101271
Ja ik weet nog niet precies waar ik alles neer moet zetten ;D

Dat wist ik dus niet vandat drinken,was wel blij dat ik van jullie las dat het erbij hoorde.
Maar ik wist dus ook niet dat het vleesvocht zo goed is voor hem,ik moet echt nog een hoop leren ;)

Ik moet het vlees dus stiekum op kamertempratuur laten komen,dat wordt nog wel eens stunt want volgens mij ruikt hij het door alles heen ;D
Door Lizzy
#101274
Bobby schreef: Ja ik weet nog niet precies waar ik alles neer moet zetten ;D
Geeft niks hoor! Indien nodig verplaats ik het wel ;).
Dat wist ik dus niet vandat drinken,was wel blij dat ik van jullie las dat het erbij hoorde.
Maar ik wist dus ook niet dat het vleesvocht zo goed is voor hem,ik moet echt nog een hoop leren ;)
Dat komt ook vanzelf goed! Maar inderdaad, vleesvocht is erg gezond.
Ik moet het vlees dus stiekum op kamertempratuur laten komen,dat wordt nog wel eens stunt want volgens mij ruikt hij het door alles heen ;D
Ja, daar moet je inderdaad nog listig in worden ;D. Veel mensen zetten het in de magnetron (niet aanzetten ;D). Maar ik weet niet of het nou zo'n fijn plan is om de Fytomix in de magnetron te zetten! Whoooowwww, wat meurt dat spul he?!
Door ~anna~
#101280
Leuk dat Bobby zo happig op zijn nieuwe voer :P
En weinig drinken dat is juist fijn daardoor word een verspup vaak sneller zindelijk dan een brokkenpup.

En gisteren had ik iets vreselijks soms zet ik het voer om snel te ondooien in de oven en dan op ondooi stand.
Maar gisteren was ik er niet helamaal bij dus had ik de oven niet alleen op ondooi stand gedaan maar ook op 200 graden ::)
Nou de stank was niet om te harden vreselijk de buren zullen wij gedacht hebben wat een smurie eten ze daar ::)
Door Ineke
#101350
[quote="Bobby"]
Ja ik weet nog niet precies waar ik alles neer moet zetten ;D

Ik moet het vlees dus stiekum op kamertempratuur laten komen,dat wordt nog wel eens stunt want volgens mij ruikt hij het door alles heen ;D
[/quote]

Ik heb van de week bij Blokker een bewaardoos voor ontbijtkoek gekocht. Een doorschijnende doos van hard plastic met ribbels. Een kilo Bibi pas daar precies in en de vliegen kunnen er niet bij. Lijkt wel of het er speciaal voor gemaakt is ;D ;D

Ik zet dat 's avonds voor de ochtend en 's ochtend voor de avond op mijn aanrecht. Geen probleem. Geen lucht in je huis en geen hond die hebberig doet.
Scheelt natuurlijk wel dat die van mij inmiddels weten dat ze NA de wandeling iets krijgen. Of een koekje, of hun eten.

Ik vind het wel heel leuk om te lezen hoe Bobby op zijn nieuwe voer reageert. De van mijn zijn op dit moment een stel zeikers >:( Een vreten dus niet >:( Reuen aaarch !

Veel succes.
Door Bobby
#101423
Nou Lizzy inderdaad die Fytomix is echt niet normaal wat voor een lucht daar vanaf komt :o
Echt dat dat spul niet in mijn magnetron komt ;D
Bleeeeeh vanmorgen ging mijn maag draaien,maarja alles voor ons schatje ;) en wie weet wen ik nog aan de lucht :-\

Ja Balupa dat geloof ik graag dat een pup die versvlees eet sneller zindelijk is.
Hopelijk voor jou was het niet de Fytomix in je magnetron ???
O want dan moet er toch niemand meer op visite komen,maar ik moest er wel eruuuuug om lachen ;D.

Nou ik had toevallig vanmorgen iets gekocht ook een doos maar geen cakedoos om het in te ontdooien.Maar is het bij jou dan niet meer koud als je het op het aanrecht zet,dat was bij mij n.m. wel vanmorgen(het was wel ontdooid).
het is voor ons ook leuk om te zien dat hij er zo van geniet ;D
Is dat van de loopse honden dat ze niet meer eten omdat je zegt reuen???
Moet wel zeggen dat Bobby er niet minder om eet hoor,maar voor hem zou het dan wel weer goed zijn ;D ;D
Door Truus
#101428
Ja wat een lucht he die fytomix maar het is even wennen.Ik vind het al niet meer zo stinken ofschoon....als anderen in de buurt zijn, dan wijzen ze mij er wel op ;) ;D.
Ik doe het in een afgesloten doos en laat het gewoon op het aanrecht op kamertemperatuur komen.
Leuk dat Bobby het zo lekker vindt :D.
Door Lupa
#101436
bij ons staan de vriezers boven op zolder, als ik vergeet het eruit te halen, herinner de honden het me wel,dan loopt Tika naar boven en gaat met haar poot de vriezer aan raken ;D
Door Ineke
#102176
Ik ook. Ruikt hetzelfde als in een koeien- of varkensstal.

Hier op het platte land is dat dus niet zo bijzonder.

Mijn man zei pas: Ik ruik iets bekends, maar kan niet zeggen wat. Het is niet echt onaangenaam, maar het is een luchtje wat normaal niet in huis hoort.

Bleek dus de fytomix te zijn ;D
Door Jolly
#102184
nou mijn Peter staat elke dag tussen de koeien en dus ook hun prutvlaaien, maar hij gaat bijna nekken asl hij de fyto ruikt ;D
Ik heb nergens last van.
Door ~anna~
#102193
Jolly ik sprak van de week nog iemand van het verkoopunt waar jij koopt en hij vertelde dat de fyto in de zomer beter is dan de fyto in de winter vanwege de bix die de dieren in de winter krijgen.
Kan mij wel wat bij voorstellen maar degene die fyto geven doen dat toch meetal het hele jaar?
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 27 mei 2004, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#102245
[quote="Jolly"]
nou mijn Peter staat elke dag tussen de koeien en dus ook hun prutvlaaien, maar hij gaat bijna nekken asl hij de fyto ruikt ;D
[/quote]Wat een enorme aansteller zeg ;D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door