Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door frenkie
#946601
Zijn er hier ook mensen uit de buurt van Hoorn die hun hond Kivo geven? Ik vraag me af waar jullie het kopen? Bij mij is Lelystad het dichtsbijzijnde verkooppunt maar dan moet ik allereerst een stuk rijden en ten tweede betaal ik een stuk meer, vind ik.
Door Rosita
#947396
Ik woon in Hoorn en hier wordt het thuisbezorgd. Betaalde vorig jaar 1.50 p/kg voor de kip compleet bij een minimale afname van 50 kg (ik geloof dat het 1.30 p/kg was bij 100 kg). Nu heb ik compleet met rund en rijst (is geloof ik nieuw), maar weet niet meer hoeveel ik ervoor heb betaald. Gewoon even naar KIVO zelf bellen en dan vragen naar het telnr. van de man die in noord holland bezorgt.
Door frenkie
#948308
[quote="Rosita"]
Ik woon in Hoorn en hier wordt het thuisbezorgd. Betaalde vorig jaar 1.50 p/kg voor de kip compleet bij een minimale afname van 50 kg (ik geloof dat het 1.30 p/kg was bij 100 kg). Nu heb ik compleet met rund en rijst (is geloof ik nieuw), maar weet niet meer hoeveel ik ervoor heb betaald. Gewoon even naar KIVO zelf bellen en dan vragen naar het telnr. van de man die in noord holland bezorgt.
[/quote]

Dank je. Ik had al een mail naar Kivo gestuurd en het telefoonnummer van die man gekregen die in noord-holland bezorgt.
Door Jolly
#1011572
Is Kivo zo goed van samenstelling dat je het gewoon altijd kan voeren?
Nee niet voor mij, maar ik werd hierover gevraagd en ik kan daar niets over zeggen, vandaar dat ik het even vraag.
De persoon in kwestie is niet meer te spreken over AHV en wil nu iets anders gaan proberen.
Is dus woonachtig in de Kop van Noord-Holland en we zoeken dus naar een andere kivo voerder in de buurt, zodat er misschien wat kivo kan worden overgekocht om zo te kijken of dit voer goed is voor de honden.

[quote="Rosita"]
Ik woon in Hoorn en hier wordt het thuisbezorgd. Betaalde vorig jaar 1.50 p/kg voor de kip compleet bij een minimale afname van 50 kg (ik geloof dat het 1.30 p/kg was bij 100 kg). Nu heb ik compleet met rund en rijst (is geloof ik nieuw), maar weet niet meer hoeveel ik ervoor heb betaald. Gewoon even naar KIVO zelf bellen en dan vragen naar het telnr. van de man die in noord holland bezorgt.
[/quote]Ik weet dat het even geleden is dat je dit plaatste, maar voer je dit nog steeds? en zoja , kan je mij (eventueel per pb) vertellen wat je nu kwijt bent en of anders het nummer geven van de persoon die dat bij je bracht.?
Dank alvast.
Door lightning
#1012394
ik haal de kivo zelf bij kivo. ik heb de laatste keer 12 dozen ingeslagen voor 168 euro. 12 dozen is 12 kilo per doos. ik ben voordeliger uit als ik het zelf haal maar haal het dan wel groot ;)
Door Jolly
#1012424
[quote="lightning"]
ik haal de kivo zelf bij kivo. ik heb de laatste keer 12 dozen ingeslagen voor 168 euro. 12 dozen is 12 kilo per doos. ik ben voordeliger uit als ik het zelf haal maar haal het dan wel groot ;)
[/quote]

Dan woon je vast en zeker iets dichter bij Kivo dan wij. ;)
Maar idd de persoon in kwestie heeft 5-10 grote honden, dus als ze zouden gaan dan zitten ze wel op 2x 12 dozen denk ik zo maar.
Door lightning
#1012492
nee dat valt vies tegen ik woon in almere maar ben met zelf rijden goedkoper uit dan wanneer ik het bij iemand ga halen die meer vraagt per doos ;)
Door arja
#1015542
Kan je niet naar 's Gravendeel rijden,misschien met iemand samen, ligt bij Dordrecht,rekent hetzelfde als Kivo zelf  :)
Door arja
#1016104
Ik hoor net van iemand op het labradorforum dat Marco van Dogs-line in 's Gravendeel regelmatig in Purmerend komt en daar ook kan bezorgen, hij heeft Kivo en Carnibest. :) ;)
Door Silvia V.
#1038924
En de persoon in kwestie, dat ben ik :)

Jolly is toentertijd zo lief geweest om voor mij te informeren op dit forum waar ik wat kilo's Kivo kon overnemen, maar inmiddels ben ik zelf ook sinds eind juli lid van dit forum :)

Ik heb inderdaad zelf de Kivo maar gehaald. Een paar kilo was bij mij in de buurt nergens en bij niemand te verkrijgen en de man die in Noord-Holland bezorgt komt hier voor mij te weinig en bovendien werd dat erg prijzig (je betaalt dan écht een hele hoop Euro's meer per doos)! Dus ben ik zelf in de auto gestapt om dat eind te gaan rijden en heb op de gok mijn vriezer maar helemaal volgegooid.
Het was dus echt een gok, want ik had geen idee of mijn honden het lekker zouden vinden en dan zat ik met een grote vriezer vol Kivo :-X

Maar gelukkig is het allemaal zeer goed uitgepakt: de honden zijn er dol op en ze doen het er zeer goed op!

Ik ben er zelfs zo tevreden over, dat ik heb besloten om verkooppunt van Kivo te worden. Cor (eigenaar van Kivo) en ik gaan dit deze week regelen. Ik hoop op deze manier ook mensen in onze omgeving (kop van Noord-Holland) te kunnen helpen die graag Kivo willen voeren, want dat is op dit moment bijna niet te doen. Vooral als je maar een kleine hoeveelheid in je vriezer kwijt kan c.q. niet zoveel in 1 keer kan inslaan...
Door AstridvanW
#1039053
Wij willen ook Kivo gaan voeren en halen het zelf op (half uurtje rijden)
Ik vraag me af, hoeveel gram de hond per kilo krijgt op Kivo? En wat je ongeveer dan per dag voert.
Wij krijgen een Amerikaanse Stafford (reu) en ik ga uit van een volwassen gewicht rond de 30 kilo.

Ik weet het, een beetje offtopic maar ik vroeg me dit echt af en kon het nergens vinden  >:(
Door Silvia V.
#1039132
Dit kun je inderdaad niet echt terugvinden.
Ook niet op de site van Kivo zelf.
Maar daar staat ook:

De hoeveelheid voer die u uw hond geeft is afhankelijk van de leeftijd, grootte en mate van aktiviteit van uw hond.

en

Iedere hondenliefhebber ziet graag zijn hond in een uitstekende conditie. Dat hoeft niet voor elke hond hetzelfde te betekenen. Vandaar dat "conditie van de hond" een zeer ruim begrip is en dat de voedingswijze om die conditie te bereiken zeer kan verschillen.

Voegen we daar nog aan toe dat honden een zeer sterk verschil kunnen vertonen qua temperament, voedselopname en een min of meer grillige eetlust, dan blijkt dat het zeer moeilijk is om algemene normen van voeding strikt toe te passen.


Het blijft ook voor iedere hond anders vind ik.
Als richtlijn kan ik geven dat ik mijn Berner Sennenhonden (rond de 40 à 45 kg.) op dit moment een kilo per hond per dag gaf. Ik zeg "gaf" want ze moesten even wat aankomen. Nu zal ik zo rond de 800 gram per dag geven (dit is allemaal verdeeld over 2 voedingen!).
Maar ik heb 5 Berners en ze reageren allemaal weer anders. De ene blijf ik misschien wel een kilo per dag geven en de ander misschien weer minder als 800 gram per dag.
Gewoon omdat de ene hond de ander niet is (actiever versus minder actief etc.)

Maar als je het toch zelf gaat halen, kun je natuurlijk ook altijd nog zelf advies vragen aan Cor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door