Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanna
#1012128
Wofje heeft sinds dat ik thuis ben het volgende:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wie kan me zeggen wat het is?

Het lijkt op een verlamming, maar bij zijn wang is het wel iets dikker dan aan de andere kan. Ik mag er gewoon aankomen, dus pijn doet hij niet. Het is alleen bij zijn wang/keel, niet bij zijn ogen of oren.

Help?
We gaan zowiezo morgen naar het spreekuur van de DA

edit: nog een foto toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Hanna op wo 23 jul 2008, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1012163
Jory heeft een eenzijdige verlamming van haar kop gehad waarschijnlijk tgv een kleine tia (is later helemaal bijgetrokken), maar daarbij hing haar onderste ooglid ook helemaal naar beneden.
Ik denk eerder aan een insecten steek.
Door Lizzy
#1012165
Ik denk ook eerder aan een allergische reactie/steek van een insect. Het zou ook een ontsteking kunnen zijn (abces). Heeft ze koorts? Voelt dit warm?
Gebruikersavatar
Door kira
#1012221
Het is aan de linkerkant volgens mij behoorlijk dikker, mijn gedachte was een insectenbeet, en lees net dat meerdere dat denken. Bij een verlamming zou ik verwachten dat ook de onderlip gaat hangen en je de lipflap ziet. Sterkte morgen bij de dierenarts.
Door Femke
#1012301
ik denk ook aan een abces of een allergische reactie of een steek.
Is de huid links op de neus ook roder dan normaal? Dat lijkt namelijk zo op de foto.

Heb je arnica of Traumeel in huis? Dan zou ik dat geven
Gebruikersavatar
Door nova
#1012386
Bij een verlamming zie je vaak ook, dat de oogleden meedoen aan de aangedane zijde.
Beterschap met de hond
Door Do
#1012807
kijk dit is Lupa :'(
lang geleden
van de ene op de andere dag
Afbeelding
Door boutcha
#1014290
Do schreef: kijk dit is Lupa :'(
lang geleden
van de ene op de andere dag
Afbeelding
Wat had Lupa juist?
Door Do
#1015761
boutcha schreef: Wat had Lupa juist?
ik zou het niet weten wat ze had
maar het was in een paar dagen weg
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1015938
Kan het geen abces zijn? De Border Collie van mijn vriendin heeft een splinter van een tak in zijn keel gekregen en dat was aan de buitenkant precies hetzelfde. Er kwam een hoop etter uit.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1015978
Ik heb het wel vaker gezien. Geen idee waar het door komt maar het is tot nu toe altijd vanzelf over gegaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door