Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1011594
hoi,

ik heb een vraagje heb ook gezocht onder de zoekfunctie maar kan niet helemaal vinden wat ik zoek. ik gebruik sinds de laatste 1,5 maand zeewier door het voer heen. heb wel het idee dat het effect heeft voor de vacht maar vroeg me af of er nog iets bij kon en mocht voor de vacht? de honden verharen enorm ok ook tijd van het jaar maar goed. nu is het wat minder en voelen al beter aan maar glimmen doen ze (nog) niet. mag ik er nog meer aan toevoegen? vis eten doen ze niet dat blieven ze hier niet. mt zalmolie moet ik oppassen met 1 hond want dan raakt ze aan de race. heeft iemand nog tips wat ik erbij kan geven? zonder alles maar door elkaar te gooien. ik bedoel en ik neem aan dat alles door elkaar als je meerdere dingen geeft voor iets niet goed of gezond is. ik heb de zeewier besteld bij spat. nu heb ik de gewone genomen of is het toch beter als deze op is de andere te bestellen?
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1011600
Misschien helpt het ook om de honden een handje te helpen met hun vacht en dus gewoon te zorgen dat ze snel van de haren afkomen. Ik weet niet welk ras je hebt, maar een coat king kan wonderen verrichten
Door lightning
#1011630
te veel borstelen bevorderd bij hun alleen maar dat ze nog meer gaan verharen. ze worden 1 a 2 keer in de week geborsteld. heel soms gooi ik ze onder de douche om ze te wassen met teetree shampoo en dat vinden ze lekker en zijn ze van flink wat haar verlost maar dat doe ik niet te vaak.... zwemmen vinden ze ook lekker maar ja het was de laatste weken zo slehct weer dat hebben ze ook al een tijdje niet gedaan door het zwemmen verliezen ze ook een hoop haar.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1011670
ik weet niet wat voor ras je hebt, maar als je het hebt over TEveel borstelen, vind ik 1 a 2 keer per week nog veel te veel :-\
Door lightning
#1011675
alleen in deze periode borstel ik 1 a 2 keer (mits ik het vergeet en andere dingen doe ;))
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1011686
ik ben toen ze gingen verharen even gestopt met zeewier en ben chlorella gaan geven.
Ben daar erg tevreden over!!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1011791
is een reinigingskuur!
als je even op zoekfunctie het opzoekt, kom je een hoop te weten.
Vinci glimt als een spiegeltje nu, trouwens de andere 2 jongens ook!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1011830
Kan je hond ook niet tegen visolie, want anders zou dat wel kunnen, liefst de visolie met borageolie.
Ook kan een kuurtje chlorella inderdaad heel goed helpen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1011835
lightning schreef: als je zalmolie bedoeld dan niet nee. ik zal eens neuzen op chlorella ;)
Nee, ik bedoel visolie, bijvoorbeeld die van de Hema, die bevat ook borageolie, zijn capsules.
Door lightning
#1011837
1 hond kan slecht tegen hele vette dingen dus vind dat een beetje eng :-[... capsules heb ik nog nooit gebruikt misschien dat het dan beter gaat dan puur olie ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door