Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1009664
Kunnen kippenhartjes en maagjes ook gedroogd worden? Ook op 50 graden en dan een uurtje of zo? Hoe lang zijn ze dan houdbaar. Moet ik ze dan wel gedroogd in de koelkast bewaren of hoeft dat niet?
Door Minna
#1009675
Ik droog ze in een droogmachine, de hartjes snij ik on ong 4 stukjes. Ik bewaar ze daarna in de vriezer, dat omdat ik maak ze niet helemaal kurkdroog, zo kunnen de honden het nog sneller "doorslikken".
Ik doe het na het drogen in diepvriesdozen en dan neem ik elke dag een doosje uit de vriezer, zo kan ik gewoon lekker doortrainen! ;)
Door *Natasja*
#1010042
vagebond schreef: Ik heb de hartjes doorgesneden en nu een half uurtje in de oven op 50 graden, zie nog niet veel gebeuren, duurt zeker wel een uurtje of 4 of zo? Gr. Ingrid
Reken maar meer in de richting van een uurtje of 8 à 9  ;)
Door Minna
#1010656
Ik snij altijd wel even het vet van de hartjes, dan heb ik later niet zulke vette vingers met het trainen
Ik vind de vette vingers juist handig als ik overga van wel/ geen beloning in de hand.  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1011611
Ot gaat koolhydraatvrij eten, ze is nu van de cb af, maar krijgt nog wel een kattensnoepje als ze binnenkomt van het buitenspelen. orgaanvlees doe ik haar niet zo'n plezier mee, dus dan maar kipsnoepjes maken. gedroogde visjes eet ze trouwens ook niet, en zelfs Sien vindt die niet zo lekker.

Lusten katten ook gedroogd vlees? Hoe lang moet ik kipfilet voor Ot drogen? Niet keihard natuurlijk, maar ook niet schimmelbaar-nat. Hoe groot moet ik de blokjes maken? en hoeveel krimpt het tijdens het drogen?
Ik heb een heteluchtoven, doet deze er langer over of moet ik tussen de deur een houten lepel steken?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1011668
koekje schreef: Ot gaat koolhydraatvrij eten, ze is nu van de cb af, maar krijgt nog wel een kattensnoepje als ze binnenkomt van het buitenspelen. orgaanvlees doe ik haar niet zo'n plezier mee, dus dan maar kipsnoepjes maken. gedroogde visjes eet ze trouwens ook niet, en zelfs Sien vindt die niet zo lekker.

Lusten katten ook gedroogd vlees? Hoe lang moet ik kipfilet voor Ot drogen? Niet keihard natuurlijk, maar ook niet schimmelbaar-nat. Hoe groot moet ik de blokjes maken? en hoeveel krimpt het tijdens het drogen?
Ik heb een heteluchtoven, doet deze er langer over of moet ik tussen de deur een houten lepel steken?
gedroogd vlees, gewoon proberen zou ik zeggen :). Ik droog zelf wel eens kipfilet en zalmstukjes, maar ik heb een droogmachine en weet dus niet hoelang het in een oven moet. In de droger, doe ik het meestal rond de 8  uur geloof ik. Ik vind vlees (rund, kip, e.d) behoorlijk slinken als je eht droogt. Ik maak er altijd van die hapklare brokjes van ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door