Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door voske
#1011210
ik had vorige week naar een poelier hier in de buurt gebelt om kipkarkassen te vragen en hij heeft het voor mijn bewaard, alleen het is geen halve karkassen maar allemaal kapot geknipte stukken. Nu mijn vraag kun je die nog wel geven aan een pup? Of de stukken vast houden zodat je kunt zien dat ze goed kauwt? het is namelijk goed bevleest.

ingeborg
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1011238
zonde, volgende keer vragen of ie ze heel wilt houden.
Heb je hond al kippenekken op?
En ging dat goed?
Als de instukken geknipte karkassen zo'n beetje even groot zijn, en je niet een te gek grote hond heb, zou ik het gewoon geven.
Door Lizzy
#1011261
Ik vind het lastig om te beoordelen, zonder foto. Denk je dat je pup ze in 1 keer in kan slikken? In dat geval zou je ze misschien in een vleesmolen kunnen malen of goed kunnen pletten met een vleeshamertje.
Door voske
#1011286
ze heeft kippennekken vandaag gehad de kleinetjes eet ze naar een paar keer kauwen zo op en de grote moet ze meer moeite voor doen. Ik neem geen risico en doe ze weg, heb er maar 0,50 euro voor hoeven te betalen

ingeborg
Gebruikersavatar
Door nova
#1011311
voske schreef: ze heeft kippennekken vandaag gehad de kleinetjes eet ze naar een paar keer kauwen zo op en de grote moet ze meer moeite voor doen. Ik neem geen risico en doe ze weg, heb er maar 0,50 euro voor hoeven te betalen

ingeborg
Waarom wegdoen?
over een paar maanden is de pup groter, en kan hij ook grotere stukken aan.
Ik woon te ver bij je uit de buurt, anders zou ik ze wel overnemen :-\
Gr
Door voske
#1011352
nova de kippennekken heb ik niet weg gedaan maar de kippenkarkassen die kapot waren geknipt door de poelier. De stukken zijn nog kleiner dan de kippennekken en omdat ik net ben begonnen vindt ik het toch eng.

ingeborg
Door *Nicole*
#1011639
Kan het me goed voorstellen dat je ze weg doet! bij alles waar ik denk van nou... zoek ik een andere maatregel liever het zekere dan het onzekere
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1011669
voske schreef: nova de kippennekken heb ik niet weg gedaan maar de kippenkarkassen die kapot waren geknipt door de poelier. De stukken zijn nog kleiner dan de kippennekken en omdat ik net ben begonnen vindt ik het toch eng.

ingeborg
Kun je ze niet fijn meppen, dat je toch bot hebt waar je bijv. spiervlees bij kunt voeren :)
Ik heb het hier in het begin ook wel eens gehad. Die poelier begreep helemaal niet waar ik mee bezig was toen ik om (bevleesde) kipkarkassen vroeg, en kreeg ook allemaal kale kleine stuk karkas.
Nu krijg ik ze via Pauline en bevalt een stuk beter :)
Door dorinekok
#1011863
daar kom ik weer:
hier regelmatig kleinere stukken karkas hoor. En dat gaat prima. Klein eten is ook eten en veel kleine stukjes vormen toch een heel karkas.
Maar als je het niet vertrouwt zou ik ze ook even platslaan of zelfs malen en er de eerste keer even bij blijven om te zien hoe je hond reageert. Misschien gaat het meteen goed en dan is het zonde om weg te gooien.
Door voske
#1012043
misschien als ik meer ervaring in heb en er echt vertrouwt dan zou ik het doen maar nu vindt ik het toch eng. Ik heb alles in een pan gegooit en bouilon van getrokken voor de slechte eters bij ons in pension en die hebben er van genoten, dus toch nog wat mee gedaan

ingeborg
Door dorinekok
#1012462
voske schreef: misschien als ik meer ervaring in heb en er echt vertrouwt dan zou ik het doen maar nu vindt ik het toch eng. Ik heb alles in een pan gegooit en bouilon van getrokken voor de slechte eters bij ons in pension en die hebben er van genoten, dus toch nog wat mee gedaan

ingeborg
hahah hartstikke mooi toch!!!
Door Drijver
#1012464
dorinekok schreef: daar kom ik weer:
hier regelmatig kleinere stukken karkas hoor. En dat gaat prima. Klein eten is ook eten en veel kleine stukjes vormen toch een heel karkas.
Maar als je het niet vertrouwt zou ik ze ook even platslaan of zelfs malen en er de eerste keer even bij blijven om te zien hoe je hond reageert. Misschien gaat het meteen goed en dan is het zonde om weg te gooien.
Mee eens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door