Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1010853
Morgen staat er weer kwartel op het menu, een halfje per poes [een van de twee maaltjes], maar de vorige keer lagen ze werkelijk uren voor pampus, volgens mij kotsmiselijk want een beetje VEEEEL.
Volgens mij hebben ze gewoon geen rem , catoo is als bijna doodgehongerd kitten naar t asiel gebracht en [daardoor?]erg gefocusd op eten, Cera stopt wel als t echt genoeg is.
Wat zouden jullie doen ,kwarteltje "op maat" knippen of na een halfje 's avonds een veel kleinere maaltijd geven?
Op het moment krijgen ze ca. 100gr vers per poes/dag maar daar worden ze een beetje te rond van...ik ben dus een beetje zoekend.

Ze vinden echt alles lekker, zelfs pens van de logeerhond.... :) dus een "ongezellig" maaltje is ook geen optie als compensatie-voer
Gebruikersavatar
Door koekje
#1010856
sien was ook te dun en te klein als klein sientje, en had wormen. ze is ook erg gefixeerd op eten.

maar als ze hier kwartel krijgen, is het gewoon 1 per kat per dag. 's ochtends leg ik 2 kwartels neer (1 per eigen vreetkleedje) en de rest zoeken ze maar uit.
de eerste keer dat ik dat deed, bleef sien ook dooreten, en ot vertrouwde het ding niet zo.
maar daar leren ze van. sien weet nu dat ze rustig op haar gemakje kan eten, want de volgende dag is er weer minimaal 1 maaltijd. en ot weet nu dat ze door moet eten, anders eet haar dikke rode zus alles op.
Door Too
#1010868
OWKEEJ dank je, dus Too gewoon laten vreten ,desnoods tot ze moet kotsen... da's een leermomentje voor haar; haar vette vriendin stopt idd als t echt genoeg is, en als de dikke toch komt kijken is GRRRRROM genoeg om haar weg te sturen.
Als we een 'grote' hap hebben dan compenseer ik t wel bij een volgende maaltijd zodat ze toch op ca 90gr /dag uitkomen
Het lijkt me zo makkelijk als ze zelf een soort evenwicht vinden maar daar durf ik toch niet op te hopen.. [in t asiel met brokken had Catoo een enorme spekzak tussen haar achterpoten, denk aan: pinguin op een ei!!] met vers en barf-stukkies ging t erg goed ,het spek is weg [Kruimel noemde het t Atkins-effect] maar we hebben nu duidelijk een evenwicht bereikt, 3 maanden vers én 15 maanden oud [dus groei is ook geen excuus meer]

Koekje, dank voor je info/ervaring , ze gaan weer een keer lekker eten!
Door Frummel
#1011134
Hier is het ook 1 kwartel per dag voor een kat van 4kg.
Meestal duurt het een tijdje bij voorheen uitgehongerde dieren voordat het kwartje valt dat er morgen ook weer gewoon eten is.
Dus gaat helemaal goed komen  :)!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door