Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#1010638
Wie heeft er weleens gans gevoerd en wat zijn de ervaringen daarmee?

Via via kan ik aan gans komen, maar ik heb er eigenlijk nog maar heel weinig over gehoord. Zijn er mensen die ook interesse in ganzen hebben?
Door Minna
#1010650
:) Ja, ik heb een keer ganzen gehad, die had ik overgenomen van iemand van wie de hond het niet lustte. Waren wilde ganzen dacht ik, en met veren er aan, ingewanden waren apart verpakt.
Hier smaakte het wel. Zou er ook interesse voor hebben om vaker te voeren.
Door Greece
#1010687
Nee, geen ervaring met ganzen. Zou wel interesse hebben.
Door ellyenrob
#1010698
Hier hebben ze ook wel gans gegeten en met smaak.
Ik heb ze wel eerst geplukt :D
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#1010843
Ik heb vorig jaar een paar grauwe ganzen gehaald bij van der mark maar die waren echt heel erg bloederig. Ik vond het plukken geen probleem maar ik vind het te veel gedoe omdat mijn honden het niet in z'n geheel eten.

Nicole
Door 202Spots
#1010879
Is gans nog vetter dan eend?
Ik denk dat als de hond geen eend lust,dat de gans dan ook niet in de smaak vald :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1010942
Het zijn idd ganzen met veren en al, ze moeten nog geplukt worden. Ik schat dat de prijs voor een hele gans (5-6 kg) op 5 euro komt.

Ik weet eigenlijk niet of gans vetter is als eend Dory.... J&J eten wel eend met smaak. Ik vind het dan zelf ook zeker de moeite van het proberen waard. Ga Connie ( ;D ;D ;D) wel vragen om me een lesje in ganzen plukken te geven.
Door brie
#1010945
Hoeveel ganzen kun je krijgen? Kan ik er 1 proberen of zou ik er dan gelijk 10 ofzo moeten kopen?
Ik heb werkelijk geeeen idee of ze het hier eten (al gaat eend er ook goed in) en hoe je die dingen dan moet geven? Als ze 5 kilo wegen zullen ze toch echt wel in stukken moeten..Dat wordt nog wat  :-X
Gebruikersavatar
Door kira
#1010951
Hier ook nog nooit Gans gegeven, maar wel interesse. Kun je aan meer komen? Is er dan wel iemand die een lesje plukken kan geven? Iets met veren moet vliegen vinden ze hier, dat eet je niet. Ze lijken hier op mij, als het herkenbaar is zijn we spontaan vegetariër ;D.
Door Minna
#1010954
Hoeveel ganzen kun je krijgen? Kan ik er 1 proberen of zou ik er dan gelijk 10 ofzo moeten kopen?
Ik heb werkelijk geeeen idee of ze het hier eten (al gaat eend er ook goed in) en hoe je die dingen dan moet geven? Als ze 5 kilo wegen zullen ze toch echt wel in stukken moeten..Dat wordt nog wat
Als je een wil proberen maar minimale afname is bvb 10 stuks dan koop je toch een gans van iemand die er wel 10 bestelt?  ;)
Dat in stukken doen, ik heb het zo gedaan; de gans gegeven, en als de hond vol was de rest in een zak in de vriezer gedaan, en dan de week er op weer gegeven. Dat doe ik ook met hele grote konijnen, dat eten ze ook in twee etappes.

Pauline zijn het zulke ganzen?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Minna op di 22 jul 2008, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1010965
Ik had bij de Lidl 2 ganzen gekocht, die in de aanbieding waren en die waren een groot succes, de honden vonden het heerlijk, maar ik heb bij beiden ganzen wel ruim een kilo vet afgesneden en daarbij lelijk in mijn vingers gesneden (wat altijd gebeurt als ik vlees snijd :-\). Ik vond gans beduidend vetter dan eend, maar misschien verschilt dat ook per gans, misschien zijn er vettere en minder vette ganzen.
Door Minna
#1011024
Die ik had waren niet zo vet, ik denk dat het net als met eenden er mee te maken heeft heb je tamme of wilde variant. Deze eenden die ik had hadden gewoon donkere mooie vlees, verder weet ik niet hoeveel vet er aan zou zitten, de honden hadden prima ontlasting na de ganzen en waren niet misselijk/ winderig oid.  ;)
Door pallas
#1011049
Op zich zou ik het ook wel eens willen proberen.
Liefste wilde gans dan, die zijn volgens mij een stuk minder vet.

Plukken heb ik nog nooit gedaan, maar voor alles een eerste keer ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door