Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#10104
hello allemaal,
we zouden dit weekend naar mijn schoonouders gaan, 2 van de drie honden zouden dan daar blijven en de flatcoated zou mee gaan naar een jachtproef.
Nu blijk dat bij de beuren(boerenland, dus de beuren wonen niet zo dicht bij ) Parvo is gekonstateert, de moedr hond heeft parvo gekrijgen en ze heeft 5 pups die nog nieks hebben maar als woensdag nog nieks is dan zijn ze safe.
nu komt mijn vraag, is het voor mijn honden onveilig? ze zijn ingeeent, natuurlijk zal ik ook kontakt op nemen met de DA maar ik heb dit net gehoort en ik vroeg me af wat jullie er van vinden!
Door Jolly
#10105
uhm das een zeer goede vraag. helaas ben ik dus blond en weet er geen antwoord op, maar er zullen hier vast wel mensen zijn, die dat wel weten.
Is Parvo niet alleen besmettelijk voor zeer jonge of zeer oude honden of honden met een ontiegelijke lage weerstand?
Gebruikersavatar
Door chooky
#10106
Mijn eerste reactie is, niet doen. Vooral omdat een vaccinatie niet altijd bescherming biedt. Mijn beeld is ook enigzins vertroebelt door wat ik allemaal gelezen heb over vaccinaties in het boek van McTaggart.
groetjes Eva
Door sylvia
#10107
In principe is parvo alleen gevaarlijk voor puppies en jonge honden onder het jaar.Van het woord parvo slaan de meeste mensen al in paniek maar bij volwassen honden is parvo niet meer dan diaree.
Bij volwassen honden wordt het pas gevaarlijk als de hond bij de parvo een corona besmetting oploopt.
Gebruikersavatar
Door chooky
#10108
In principe is parvo alleen gevaarlijk voor puppies en jonge honden onder het jaar.Van het woord parvo slaan de meeste mensen al in paniek maar bij volwassen honden is parvo niet meer dan diaree.
Bij volwassen honden wordt het pas gevaarlijk als de hond bij de parvo een corona besmetting oploopt.
Oh Dat wist ik niet... Weer wat geleerd. Wat is een coronabesmetting ook al weer?
Door Paul_Barte
#10109
En toch Sylvia.........ga jij wandelen in een bos waar om je heen bosbranden zijn (ook al waait de wind de goede kant op).
Door margreet
#10110
Ik zou het ook niet zo snel aandurven onze vorige hond is namelijk overleden aan een vorm van Parvo terwijl hij wel geent was maar je schijnt er verschillende vormen van te hebben net als met de griep
Door Jolly
#10111
iederee , oke bijna iedereen is het erover eens, kans op besmetting  is klein, maar er is wel een risico.
Dus conclusie = niet doen
Door Lupa
#10112
ik denk dat ik het anders ga regelen.
ik vind het toch maar niks, al is de kans zo klein heb ik toch 3 honden als er eentje het virus te pakken heeft heb ik een probleem en de buurthonden.
Ik ga ook wel vragen aan de da hoelang het duurt voordat het virus uit de lucht is.
Door sylvia
#10113
En toch Sylvia.........ga jij wandelen in een bos waar om je heen bosbranden zijn (ook al waait de wind de goede kant op).
ahaa dus we hebben allemaal hier op papier een leuk verhaal over niet enten maar puntje bij paaltje geloven we het eigenlijk niet helemaal,ik heb mijn ongeente honden wel eerder met parvo in contact gebracht zonder dat ik het wist ,meestal is de besmetting al daar voor het uitbreekt.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 15 sep 2003, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#10114
Ik zou het ook te riskant vinden, wees eerlijk syl, je gaat het toch niet opzoeken of wel dan ???
Gebruikersavatar
Door chooky
#10115
Mijn punt is eigenlijk (vooral siinds boek) dat Lupa's honden juist wel zijn ingeënt en ik het dan een risico vind om ze in contact te brengen (al is het op afstand) met een hond die parvo heeft.
Door Lupa
#10116
ja sylvia maar je wist het niet,
het zou heus wel gebeurd zijn dat mijn honden ook ermee in kontakt zijn geweest zonder dat ik het wist, maar nu weet ik ik ben voor gewaarschuuwd en moet een keuze maken.
Ik zoek nu het zelf op en dat is toch anders dan het niet weten.
Door sylvia
#10117
nee opzoeken zou ik het niet direkt doen maar ik neem niet aan dat ze daar bij die honden op bezoek gaat,ik bedoel alleen maar dat parvo een woord is wat een heel groot schrikeffect met zich mee brengt,terwijl we hier allemaal wel weten dat parvo voor de volwassen hond alleen een paar dagen diaree betekent
Door sylvia
#10118
Lupa je zou voor de gein is moeten vragen of die hond soms toevallig pas de parvo enting heeft gekregen,zou mij niet verbazen namelijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door