Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Greece
#1010614
Sinds bijna 4 weken zit Whitney aan een eliminatiedieet ivm huidklachten. Omdat zij al verschillende diersoorten heeft gehad bestaat haar dieet uit paardenvlees. Op vlees alleen ging het wel goed met de ontlasting maar toen ik aan orgaan (hart en lever) kon komen ben ik wat orgaan erbij gaan voeren. Dagelijks ca. 60 gr. Nu raad je het al de ontlasting is net water. Nu kan ze het wel ophouden tot ze wordt uitgelaten maar dan moet ze wel rennen naar het veld. Aan botten kan ik niet komen alleen wat knars. Omdat ze nog een paar weken moet vraag ik mij af of ik het orgaan dan maar moet weglaten of het voor lief nemen dat ze aan de dunne is. Als het orgaan eraf gaat houd ze alleen het vlees over. Wat is wijsheid? Ennuh, volgens de da moet het dieet 6 wkn. zijn maar hier lees ik toch anders zeker zo'n 8 wkn. Maar zonder bot 8 wkn? 6 wkn. vind ik al lang.
Door Minna
#1010653
Maar je schrijft dat je wel aan knars kan komen? Dan kan je toch bvb twee dagen alleen spiervlees geven, dan een dag knars, orgaan en een kleine beetje vlees, en dan weer twee dagen alleen vlees.
Lever zou ik dan echt het minimum geven dus 50 gr per 10 kg per week dus twee keer per week 50 gram zeg maar. Lever laxeert vaak wat meer dan andere orgaan.
Door Greece
#1010676
Ik geef iedere dag wat knars maar het is misschien idd beter om het minder vaak maar dan wel meer te geven in combinatie met orgaan.
Door Lizzy
#1010891
Voor een eliminatie-dieet zou ik zelf zelfs niet eens eierschaal aandurven, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik zou zelf wel hart geven (dat laxeert meestal vrij weinig) en lever alleen combineren (nog minder geven dan je nu hebt gedaan) als het met wat knars is. En blijft je hond van lever aan de dunne gaan: dan zou ik zelf geen lever geven. Een hond gaat pas na 10 weken verschijnselen vertonen van voedingstekorten dus het is echt geen drama hoor, om alleen vlees, knars en hart te voeren.

Heeft je hond ook al konijn gegeten? En eend? Dat zijn vaak makkelijkere vleessoorten om te gebruiken bij een eliminatiedieet omdat je de botten ook eenvoudig kunt geven...
Door pallas
#1011051
Van lever die licht gekookt is gaan ze bij mij minder aan de dunne. Misschien is dat nog een (tijdelijke) oplossing?

Als dat niks is zou ik het doen zoals Minna het uitlegt.
Door 202Spots
#1011203
Lizzy schreef: Voor een eliminatie-dieet zou ik zelf zelfs niet eens eierschaal aandurven, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ja.. dat wist ik ook niet zeker,vandaar dat ik "of andere" calcium had neegezet. ;)
Wanneer ik alleen vlees geef dan gaan ze ook aan de race,vandaar dat ik er dan altijd calcium bij doe.
Door Greece
#1011340
Ze mag echt niets erbij hebben, zelfs geen calciumcitraat. Dat heb ik direct gevraagd aan de da.
Konijn en eend heeft ze al teveel gehad anders had ik dat zeker gegeven.
Maar ik heb gelukkig al alternatieven van jullie aangereikt gekregen. Ga het proberen met extra knars en de lever even de kook erover.
Wil dat ook niet dan maar geen lever. Ze zou nog 2 weken moeten om aan de 6 weken te komen maar als de klachten niet helemaar over zijn en er toch nog verbetering is, wil ik doorgaan tot 8 weken. Bedankt voor de geruststelling Lizzy.
Door Greece
#1011355
Dom dom dom dom, er bestaat ook zoiets als gans. Nooit niet aan gedacht >:(
Maar ja, lijkt me niet verstandig om nu nog over te schakelen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door