Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elles0512
#1010660
Hallo,

Mijn naam is Elles, 26 jaar en ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb 5 ragdolls en 1 labrador reu.
Ik wil dolgraag langzaam aan proberen over te stappen op vers.
Waar ik tegenaan denk te lopen is dat ik zelf geen vlees en vis eet, en ik ben bang dat ik over m'n nek zou gaan bij het zien van een runderslokdarm/schapenkop etc. Wel heb ik mijn katten al kuikens gegeven en dat ging prima, en de dames en heren vonden het zalig :D
Ook heb ik al gelezen dat je op de markt vis kunt halen, bijv makreel. Maar is deze vis dan niet al bewerkt? Of verkopen ze daar ook echt rauw?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, Elles
Door Nynke
#1010679
Hoi Elles, welkom op Barfplaats !

zeker weten wordt er rauwe vis verkocht op de markt !! En ik kan me voorstellen dat een schapenkop je tegen staat, maar dat is ook wel wat anders dan een kipfilet of een stuk rundvlees  :D

(Er is een voorstelrubriek, het is leuk om jezelf daar even voor te stellen ;))
Door Greece
#1010682
Maar je  begint toch niet direct met een schapenkop. In het begin vond ik het idee van een half konijn al naar nu draai ik m'n hand er niet meer voor om. Het went wel hoor. En ja, makreel kun je echt helemaal rauw kopen op de markt.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1010702
Ik zou niet beginnen met makreel.
Dat is toch wel behoorlijk vet, en daardoor willen ze er nog wel eens op gaan spugen. :-X
Je kunt in mijn ogen beter beginnen met sardientjes, ook rauw verkrijgbaar bij de visboer.

Lees voor wat betreft de botten enzo ook even de beginners dokumenten in de bieb hier op barfplaats, want een schapenkop is toch echt wel iets voor vergevorderde barfhonden hoor!
Trouwens, ik barf al ruim 3 jaar, maar heb nog nooit een schapenkop gevoerd, en heb er ook geen behoefte aan om dat te gaan doen. 8)
Door Mevroi Kruim
#1011351
Hoi, welkom hier! En ter geruststelling: je bent bepaald niet de enige veggie, we zijn hier ruim vertegenwoordigd, wat zeg ik, de bazin van eht forum is zelf overtuigd vegetarier  ;D
Het went. Echt waar. En voorala ls je ziet hoe geweldig je huis-carnivoren het vinden en hoe ze ervan opknappen.
Gewoon beginnen met sardienen van de markt, die kun je heel geven of voor je katten ingewanden eruit en in stukjes snijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door