Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Seertje
#1005064
Sinds gister zijn hier onze 2 sphynx kittens.
Ze hebben altijd brok gegeten, waarvan ik nu een zak van heb staan. Zat in het pakket van de fokker. Ik zal ze rustig overwennen, tenminste dat lijkt me het verstandigste.
Heb nu goed blikvoer (Animonda Carny) en wat vlees in huis (van de supermarkt). Wil morgen Bibi en CB halen en het zo via KVV naar BARF over laten stappen. Heb een bestelling geplaatst bij Herby, dat komt er dus nog aan.

Gister hadden ze een paar stukjes rund gegeten en vandaag heeft er 1 een stukje kip gegeten. Het ging allemaal niet echt van harte, maar goed wat verwacht je  ;)
Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1005148
wacht niet te lang met het overzetten.
vers eten is door  de witte tuttenbol pas goed gegaan toen de smaakstoffen helemaal weg waren. die rode at altijd al alles  :D

ik zou die brokken gelijk weggooien, en totdat ze helemaal volledig vers eten (zeg met een weekje ofzo  :P ) blik met wat lapjes vlees en kvv.
Laatst gewijzigd door koekje op zo 13 jul 2008, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Frummel
#1005156
Ik sluit me aan bij mijn voorganger.
Mijn eigen ervaring is dat, zelfs al geef je maar 1 keer per dag brok,een kat daar dan toch rustig een hele dag honger voor wil lijden.
Pas toen ik helemaal met brok was gestop ging het eigenlijk stukken sneller.
Donderdag heeft ie voor het laats brok op en vandaag heeft hij al een kuikentje op :)
Door Mevroi Kruim
#1005708
Daar sluit ik me dan ook maar bij aan  ;) jogge dieren, dus kittens en pups, hebben meestal helemaal geen lange gewenningstijd nodig. Ik heb mijn toenmalige pup ook in een ker overgezet, geen probleem. Als je katten de kans geeft om te mutsen zullen ze dat niet laten dus ik zou het snel doen. Jonge katten kun je nog goed overwennen, hebben ze eenmaal brok zitten als 'zo hoort eten te zijn' dan wordt het een stuk moeilijker.

En overigens: FOTOOOOOOOOS!!!!!!
Door Seertje
#1009122
Het voeren van Bibi gaat goed, ze eten het met smaak op. Nu meng ik er steeds een eetlepel Animonda in. Het eten van brokjes doen we niet meer!
Ga van de week nog meer Bibi en evt ook CB halen, voor de afwisseling :)
Door Beppie1
#1009159
Ohhh Seertje
Ik wist niet dat t spynxen waren!!!
Mooi dat ze er zijn, en als je ze wil overzetten, gewoon doen!

Onze katten(american curls) willen t niet eens.. ze snuffelen en eten gewoon dagen niet!
Ja dan maar brok...

Veel plezier met je 2 kroellies
Door Seertje
#1011517
Vanvond had ik nog wat kleine kipdrumstickjes gekocht in de supermarkt. Heb het in stukjes geknipt en zo gegeven. Ze vonden het wel een beetje raar, maar hebben het toch best goed op zitten eten. Grappig om ze zo te zien stunten, hihi. En ook een beetje eng met de botjes, das even wennen denk ik. Zit tussen je oren he  ::)
Gebruikersavatar
Door kira
#1011565
Volgens mij worden het echte barfkatten. En dat bot, inderdaad tussen de oren. Hier roepen we nog steeds bij iedere afwijkende ontlasting, oh zou het niet van dat eten komen. Maar is natuurlijk onzin. Zolderkat is trouwens dol op de zalmmix van Herby, maar denk dat die van jou net zo lief verse vis gaan eten. Zit wel te springen om die foto's. Ken alleen maar huiskat en bijkomend voordeel van dit forum is dat mijn kennis van de raskatten wat wordt bij gewerkt. En weet dus echt niet hoe die van jou eruit zien. Kaal? Zijn het naaktkatten?
Door Beppie1
#1013315
Ben ffies voor je gaan zoeken.... Maar deze kop vind ik zelf zo giga mooi
Wij zijn een jaar of 10 geleden bezig geweest om een sphynx te kopen. Uiteindelijk zijn we afgehaakt op het huidje en de verzorging
(mn hubbie was er weg van, maar na een ontmoeting in t eggie was hij klaar..mooie katten maar niet voor hem)

Afbeelding

Zo een markante kop...

Nu wachten op de 2 beauty's van Seertje...Maar die zitten lekker te knabbelen nu, dus DE kans op leuke foto's!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door