Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Klazien
#1010388
Onze Shih Tzu met hartklep probleem slikt nu sinds een maand ongeveer Fortekor (waar ze het in principe goed op doet) , maar ze blijft af en toe hoesten en vroeg ik aan de dierenarts om een vochtafdrijver en verwachtte eigenlijk Vetmedin, zoals ik hier al meerdere malen had gelezen en nu kreeg ik Lasiletten. Dat zijn vochtafdrijvende tabletten voor de mens en als ik de bijsluiter lees wordt ik hier niet vrolijk van :'( Heeft iemand hier ervaring mee :-[
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1010499
Humaan bestaat furosemide (lasiletten) al heel erg lang en wordt  veel voor geschreven, eigenlijk zonder veel bijwerkingen. Ja, natuurlijk vaak plassen, maar dat staat gelijk aan de werking natuurlijk.

Als je zelf een beter gevoel hebt bij de Vetmedin, zou ik zeker aan mijn da vragen, wat de reden is voor zijn keuze van de lasiletten ipv Vetmedin.
Door Lizzy
#1010505
In Lasiletten en Forosoral zit exact dezelfde werkzame stof. Hier kun je de bijwerkingen lezen van Furosoral (voor dieren dus): http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=197. Volgens mij is de enige bijwerking van Vetmedin een verhoogde hartslag? In ieder geval, als jij denkt dat dit een beter middel is voor je hondje, dan zou ik er absoluut om vragen bij je DA! Daar zal hij echt niks op tegen hebben, toch?
#1010508
Vetmedin is geen vochtafdrijver, furosemide doet dat wel.
Vetmedinn vermindert de belasting op het hart waardoor er minder vocht wordt vastgehouden.
Furosemide is een plaspil, wat zorgt dat vocht uit de longen wordt afgevoerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door