Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door strid
#1009804
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen carnibest puppy en normaal. Sinds een week heb ik een pup erbij en wil hem ook op carnibest zetten , en heb een aantal rollen carnibest pup gekocht.  Nu zie ik op het etiket dat de samenstelling van puppy dezelfde is als voor normaal.
Is het niet zo dat het voer voor een pup een andere samenstelling moet hebben ??moet ik de carnibest pup  aanvullen met puppenbrokjes??
graag hoor ik
astrid
Door Beppie1
#1009816
Gefeliciteerd met je pupsel!

Carnibest puppie is een fijne maling
En wat het verschil tussen volwassen en puppy betreft...het gaat om de hoeveelheid stoffen in de voeding
Bij een volwassen hond 20-30 gr per kilo, bij een puppy 40-60 gr per kilo. En de pup moet 2 keer de stoffen binnen krijgen die een volwassen hond doet...en dus klopt het volkomen.

Geen brokjes bijvoeren hoor, is niet nodig
En Carnibest is een perfecte start voor je pupsel...

Wat heb je voor een puppie??
Door strid
#1009836
bedankt voor de reacties, ik heb een duitste staande korthaar. ik maakte me al zorgen omdat ik ergens gelezen had dat de samenstalling van puppy voer anders was als de samenstelling van volwassenhondenvoer. ik begrijp dat ik dus eigenlijk gewoon carnibest kan geven. dat scheelt in de kosten, puppy is duurder.
Door Beppie1
#1009842
Puppy is bij ons net zo duur!
En vaak gebruiken ze dat om de kleine pups te spenen naar gewoon voer.

Maar je kan straks gewoon over hoor. Wij hebben het een maand ofzo gegeven en toen over.
Bij ons is de kip een favoriet en die met eend.

Langzaam zijn we hier aan het overgaan op barf erbij
Door K@rin
#1009843
[quote="strid"]
bedankt voor de reacties, ik heb een duitste staande korthaar. ik maakte me al zorgen omdat ik ergens gelezen had dat de samenstalling van puppy voer anders was als de samenstelling van volwassenhondenvoer. ik begrijp dat ik dus eigenlijk gewoon carnibest kan geven. dat scheelt in de kosten, puppy is duurder.

[/quote]

de samenstelling is hetzelfde en dat zou de prijs óók moeten zijn ..........
Door Janne
#1010142
Die puppy variant heb je bij een middenslag pup (daarmee bedoel ik een pup die middelgroot word) helemaal niet nodig, ik heb aussies en die ene is bij hier thuis komst meteen overgestap op gewone carnibest....

Om evt een nest te spenen is die fijne maling wel fijn...
Door Suzanne
#1010232
Zelfs onze Sheltie-pup (uit te groeien tot ca 37 - 40 cm hoog en ca 9-10 kg) ging linea recta op de gewone carnibest.
Probleemloos.

Suzanne
Door strid
#1010669
nog een vraaje...
ik voer wel carnibest compleet.
daar zit ook groente enzo in. in carnibest eend ook compleet voer??
beetje domme vraag misschien... maar ik wel weten of ik dan iets moet bijvoeren.
bedankt!!!
Door Suzanne
#1010730
[quote="strid"]
nog een vraaje...
ik voer wel carnibest compleet.
daar zit ook groente enzo in. in carnibest eend ook compleet voer??
beetje domme vraag misschien... maar ik wel weten of ik dan iets moet bijvoeren.
bedankt!!!
[/quote]

Ik dacht dat alle carnibest compleet is?
In ieder geval de Natuur, Eend-rijst, Lam-rijst, Kip-rijst. Ik voer alle 4 die smaken in afwisseling.
Op de website staat dat alle versies compleet zijn. Ik zou zelf een 'light' of 'aktief' of 'diabetes' voeren aan honden die dat niet nodig hebben.
En oh ja, ze hebben sinds kort ook een bio-versie (lijkt op natuur, maar dan 'bio')... vind dat een goed idee, maar hij is nogal wat duurder dus ze krijgen het hier niet elke keer.

Ondertussen heb ik nog wel weer even voor een week of 3 in voorraad ;-) minimaal.....  Ik denk dat ik het een beetje fout heb ingeschat hoeveel ze eten. Dacht dat ik het leuk berekend had, maar dat ging kennelijk nog niet helemaal op ;-)  En ze krijgen natuurlijk af en toe ook wat 'barf' tussendoor.

Ik ben overigens wel heel gelukkig met de keuze om cb te gaan voeren. Ik vind dat Tristan (maar ook Merlijn) het er goed op doet!

Groetjes,
  Suzanne
Door Barbara78
#1011343
Vinnie zit inmiddels ook bijna 9 weken op CB. Ben er ook heel tevreden over. Meneer is ook heel tevreden en vindt dit wel wat beter te verteren dan brokken...  ;D
Door evenstar
#1015048
Ik gebruik carnibest puppy alleen om af te spenen Ik heb hier nu puppen van 7 weken en die eten de gewone Carnibest en dat gaat prima zelf krijg ik de indruk dat ze het lekkere vinden dan dat fijn gemalen spul
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door