Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1009345
Ik heb de garage helemaal opgeruimd en nu is er zo veel ruimte dat er nog makkelijk een hele grote vriezer bij kan. Maar welke zouden jullie nemen. Ik wil een kist (gaat veel meer in als in een kast). Heb nu een kist en een kast, maar mijn oog is nog steeds te groot. Welk merk? Hoeveel liter? Goede ervaringen? Graag jullie adviezen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1009362
;D ;D ;D
Gaat er toch een vriezer bijkomen nu?

Qua grootte zou ik zeggen; zo groot als dat je kwijt kan, want je hebt nooit genoeg ruimte.
En ikzelf zou het belangrijk vinden dat het een energiezuinige kist is.

Wij hebben een Bauknecht kast, inmiddels een jaar of 9 oud, doet het prima.
En een Bosch kist, 435 liter geloof ik, die is een jaar of 3a4 oud en ook die doet het goed.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1009364
Ik heb sinds kort ook een vriezertje, en ben er heel gelukkig mee. Ik wilde een geluidsarme en energiezuinige, want ik vind dat ik al genoeg afdraag aan meneer Nuon. Ik heb ook 2 lades in mn koelvriescombi. Geluidsarm omdat t ding in de woonkamer woont, en als ik slaap, ik hem dan liever niet wil horen opstijgen.

Ik heb voor een kistje gekozen, omdat daar netto meer inpast dan in een ladekast. Zo had ik laatst een 10kilodoos met kuikentjes besteld, en die kon er zo in, met doos en al. en heb je wat onhandige dingen zoals duiven en parelhoenkarkassen, kan je dat er zo indoen, zonder dat je plekjes overhoudt, waar je net niet meer tussen kan passen omdat de lade erboven ook open moet kunnen.

Ik heb trouwens een AEG van een ruime 100 liter.
ik neem aan dat 100 liter niet zoveel is als je honden hebt, voor mijn 2 katten is het best ruim.
Gebruikersavatar
Door kira
#1009382
met 100 liter kom ik er helaas niet. heb een kast van volgens mij al heel wat meer en ook al een kist van middelmaat, zag net één staan van ruim 500 liter, dat sprak me wel aan. Maar misschien is twee keer rond de 300 ook wel handig? Kan ik de een uitzetten als die leeg is. Iemand bekend met onbekende merken? Of goede zaken? De kast kwam van een postorder, maar hun grootste kist is helaas wat klein.
Gebruikersavatar
Door nova
#1009386
Ik heb 4 vriezers, waarvan 1 voor ons zelf en 3 voor dierenvoer. Een is maar n kleintje, tis een opzetkastje voor een tafelmodel koelkast. Verder heb ik nog 1 kist van 380 liter en 1 kist van 230? , weet niet heel zeker, maar zoiets ja.
Maar heb je plek voor een grote kist, dan zou ik gaan voor een hele grote, maat roeiboot  of zo ;D ;D
Gr
Laatst gewijzigd door nova op zo 20 jul 2008, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1009389
kira schreef: met 100 liter kom ik er helaas niet. heb een kast van volgens mij al heel wat meer en ook al een kist van middelmaat, zag net één staan van ruim 500 liter, dat sprak me wel aan. Maar misschien is twee keer rond de 300 ook wel handig? Kan ik de een uitzetten als die leeg is. Iemand bekend met onbekende merken? Of goede zaken? De kast kwam van een postorder, maar hun grootste kist is helaas wat klein.
die van mij komt van wehkamp. netjes geleverd met een officieel bedrijf wat die dingen komt brengen, op de bestemde plaats gezet enzo, rekening erbij.

ik zou eerst eens kijken naar wat je wilt; hoeveel liter en welk merk. dan zoek je een leuke uit, en kijkt online waar je deze het goedkoopst kan halen. voor mij was bezorging noodzakelijk, want ik kan niet zelf een vriezer mee in de tram nemen.
ik zou ook kijken naar het energielabel, een grote vriezer vreet namelijk stroom, en als deze een lager label heeft (B of lager), wordt je daar met je jaarafrekening niet blij van.
Door M.P
#1009397
ik heb er van liebherr staan, 2 zelfs van 570 liter, en nog een deel andere merken.  ik zou voor een kist gaan , dat is beter want daar kan de warmte niet zo aan in als je die opendoet, ik zou voor liebherr gaan en het zijn A klasses .ze zeggen 90 euro maar je mag zo rond de 100 a110 euro per jaar tellen dacht ik, voor verbruik als je een 570 liter koopt, content van...

groetjes geert
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1009420
De volgende vriezer van mij wordt een no frost vriezer :)

Ik vind een kist ook makkelijker dan een lade vriezer.

Nu heb ik voor ons een kist en voor de honden boven een lade vriezer.

je moet inderdaad opletten ,omdat er nog een lade boven zit ,dus veel kan je er niet inproppen.
Tegenwoordig kan je ook zien op het label hoeveel de vriezer per jaar verbruikt is wel handig.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1009425
Let bij aanschaf vooral op het energielabel, ga het liefst voor A+ of nog beter A++ en neem de grootste die je kwijt en betalen kan ;). Ik heb zelf een kist van 240 L (A++) en daar kan maximaal zo'n 90 kilo aan BARF spul in. Als ik NU een vriezer aan moest schaffen ging ik voor minimaal 300L (verder heb ik nog 2 kasten 1 van 92L (A) en 1 van 305L (A+)).
Ik ben trouwens, ondanks dat er hier 3 vriezers staan, niet heel veel meer elektriciteit gaan verbruiken. Op de site van Liebherr kun je zien hoeveel je per jaar ongeveer aan elektriciteitskosten kwijt bent: http://www.koelen.nl/index.php?pageID=2 ... mID=228329
Gebruikersavatar
Door kira
#1009598
Geert Wat is het formaat van die Liebhehr met 570 liter inhoud. Daar heb ik wat aan met drie en waarschijnlijk zo meteen vier barfende monsters, er gaat zo meteen volgens mij rond de 30 kilo in een week doorheen. Er is redelijk wat ruimte, dus hoop dat ik zo een kwijt kan. Ik zag ergens ook zo'n kist qua inhoud staan, maar er stonden geen maten bij, dus kan ik niet passen of het past zeg maar. Hebben de honden zo meteen één koelkast (waarin alles ontdooit en wat ik heb klaargemaakt in staat), Twee kisten en nog twee laden.
Gebruikersavatar
Door kira
#1009639
1647 mm, is dat nou 1 meter 65? Hij ziet er wel mooi uit, maar dat prijskaartje, jemig dat was even schrikken zeg.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1009703
kira schreef: 1647 mm, is dat nou 1 meter 65? Hij ziet er wel mooi uit, maar dat prijskaartje, jemig dat was even schrikken zeg.
Om precies te zijn 1 meter en 64,7 cm :P ;). De prijzen op de Liebherr site zijn adviesverkoopprijzen, maar je kunt ze veeeel goedkoper scoren. Gewoon typenummer in Google intikken en zoeken maar. ;)
Door M.P
#1009892
je hebt je antwoord al gekregen, zijn wel prijzig maar gaan laaaaannnng mee, of tweedehands...zoeken is de boodschap.

groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door