Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door elisabethxx
#1009583
hallo, mijn naam is elisabeth en ik ben nieuw op het forum. wij hebben een australian ladoodle pup van bijna 10 weken en ze is bij de fokker groot gebracht op vers vlees. Ik ben zelf niet zo goed met vlees, mijn man moet de kipfilet doorsnijden haha want ik vind dat maar niks, maar ik wil onze chiara wel graag grootbrengen op KVV.

Ik geef haar dus 3/4 keer per dag rodi compleet, soms met wat witbrood of rijst erbij. dat gaat op zich goed. nu wil ik graag wat dingen weten:
1. kan ik ook afwisselen met andere merken kvv?
2. hoevaak mag ik runderhart geven dat vind ze heerlijk!!
3. heeft iemand nog tips mbt KVV, zoals welke merken welke voordelen/nadelen hebbenalvast dank voor het antwoorden en groetjes, elisabeth (en chiara) :)
Door 202Spots
#1009604
Hi Elisabeth, welkom op Barfplaats!
Veel plezier met je labradoodle pup!
Misschien is het leuk wanneer  je hier jezelf even voorsteld?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,19.0.html

Ja je kan KVV afwisselen.
Hier kan je lezen welke leden er verschillende soorten KVV geven en waarom.
Topic: Poll over merk kvv:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 089.0.html

Hier ook veel info :
Topic: Versvlees voor beginners:  
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html
Merken versvleesvoeding :
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 939.0.html

Veel soorten KVV hebben ook orgaan erin,
dus je moet wel uitkijken dat je niet TEveel hart erbij gaat geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1009609
dory verwijst je al naar verschillende topics waar je antwoord krijgt op je vragen.
Wel zou ik je aanraden geen brrod of rijst erbij te geven, hiermee doe je meer kwaad dan goed.
Afwisselen is prima!
Met verschillende merken en smaakjes, vindt je pup super!
Je moet zelf even kijken waar je pup het goed op doet, de ene zweert bij dit merk en een andere weer bij dat merk.
succes!
Door elisabethxx
#1009626
waarom is dat niet goed om er rijst of witbrood bij te geven?? ik ben daarmee begonnen omdat ze wat diarre had de eerste dagen. gr elisabeth ps: ze weegt 2,20  kilo (bijna 10 weken) en ze eet als een olifant. omdat het geen ras is wat snel overeet raadt de fokker aan gewoon te geven naar behoefte en minder/meer te geven als ze te zwaar/licht is. volgens de verpakking van rodi mag ze 2 schijven perdag maar ze kan er gerust 3 op...dat vind ik zelf weer teveel van het goede.
Door verwonderd
#1009630
ik heb geen verstand van honden en barfen en kvv maar ik weet wel dat noors bosliefje volgens de verpakking van Prins toentertijd 2 schijfjes mocht, zij er rustig 4 per dag op at plus nog barfproducten erbij  :-X
Kat in de groei.
Nu komt ze nauwelijks aan de 3 schijfjes per dag. Waarmee ik alleen wil zeggen: volgens mij stabiliseert het zich wel. Maar misschien heb ik het helemaal mis, maar ik wilde dit gewoon even kwijt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1009636
rijst doet werkelijk helemaal niets......ook niet als ze aan de diarree zijn, het verteerd niet.
brood is een dooddoender voor eventuele allergieen.
en als ze aan de diarree was, waarom dan nu nog af en toe rijst en brood.
Als ze aan de diarree zijn geef ik ze altijd kippebouillon of laat ik ze vasten.
okugest helpt ook prima tegen de diarree
Door 202Spots
#1009650
[quote="elisabethxx"]
waarom is dat niet goed om er rijst of witbrood bij te geven?? ik ben daarmee begonnen omdat ze wat diarre had de eerste dagen. gr elisabeth ps: ze weegt 2,20  kilo (bijna 10 weken) en ze eet als een olifant. omdat het geen ras is wat snel overeet raadt de fokker aan gewoon te geven naar behoefte en minder/meer te geven als ze te zwaar/licht is. volgens de verpakking van rodi mag ze 2 schijven perdag maar ze kan er gerust 3 op...dat vind ik zelf weer teveel van het goede.
[/quote]
Je pup is ook nog aan 't wennen denk ik? en had daarom misschien beetje diaree.
Ik kan me indenken dat je dan 'n beetje rijst hebt gegeven,
maar ik denk dat brood geven de poep nog zachter maakt inplaats van steviger :-\
'n Puppy heeft hoger % voeding nodig dan volwassen hond , zo tussen de 5%-10% van 't lichaamsgewicht
Deze topic is ook handig:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 831.0.html
Wanneer je met 2 schijven bent begonnen...en ze is inmiddels gegroeid, dan moet de % voedings hoeveelheid OOK bijgesteld worden hoor.
Wanneer ze niet genoeg heeft aan 2 schijven per dag, kijk dan wat ze doet met 3, en voer met je ogen...
je ziet dan zelf of ze lekker normaal groeit of echt TEveel.
Door Janne
#1010149
Hey,

een australian ladoodle pup? hoe ziet die er uit en wat voor kruising, ken wel een labradoodle, maar ja uit jou naam herleid ik nog een ras??? Gr Rianne
Door elisabethxx
#1010581
hoi rianne,
je hebt verschillende soorten labradoodles, wij hebben een zgn multigen australian, dwz degene die echt helemaal is gefokt volgens australische norm en anti allergische vacht heeft. het maakt verder niet zoveel uit hoor, volgens mij zijn alle labradoodles leuk! het is alleen jammer dat er weer mensen geld ruiken en op marktplaats adverteren met een labradoodle maar gewoon een ruising verkopen van poedel x labrador of zelf golden retriever. mensen die dan een pup kopen en denken dat ze een hond met allergievrije vacht hebben koen dan van een kouwe kermis thuis en de hond? die beland hoogstwaarschijnlijk weer in het asiel.
Door elisabethxx
#1010587
je kunt het beste even kijken op www.labradoodleclub.nl of rutlandmanor.com daar vind je alle info. de vacht is allergievrij maar als je echt heel snel reageert wil het niet zeggen dat het aanschaffen van een labradoodle garantie geeft. tenzij je ze de godganse dag binnenhoudt...ze gaan natuurlijk naar buiten en nemen dan pollen ed mee waardoor je altijd reacties kunt krijgen. maar moet zeggen dat mijn vader bij alle dieren meteen gaat niezen en proesten en bij onze chiara heeft hij echt nergens last van. daarnaast zijn ze gewoon heeeeel erg leuk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door