Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
#100930
Wie weet of dit giftig is of misschien zelfs heel erg goed.

Bas at van dit plantje, maar ik wil eerst weten of het kwaad kan.

omschrijving:
De kleine witte bloempjes zijn heel onopvallend, maar de met weerhaakjes bezette vruchtjes niet - die blijven overal aan hangen, evenals de stengels en bladeren die ook met weerhaakjes bezet zijn en zo brutaalweg over andere planten heengroeien.
http://home.tiscali.nl/fuchsiaweb/herbarium/kleefkruid.html
Gebruikersavatar
Door Sonja
#100932
JdBL beschrijft als ik het me goed herinner het kleefkruid veelvuldig. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer waar het allemaal goed voor is, maar veel honden schijnen het graag te eten.
Zal het wel ff opzoeken.
Door Ineke
#100935
Sonja schreef: JdBL beschrijft als ik het me goed herinner het kleefkruid veelvuldig. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer waar het allemaal goed voor is, maar veel honden schijnen het graag te eten.
Zal het wel ff opzoeken.
Graag!

Bas eet ook regelmatig paardebloemen. Daar schrok ik in eerste instantie ook van, maar dat blijkt ook goed te zijn.

Als kleefkruid goed voor hem is, mag hij zijn buikje vol eten. Meestal weten dieren wel wat ze wel en niet kunnen eten van dat soort kruiden. Ik ben er echter liever zeker van.

Als er zaadbollen op staan blijf ik er weer ver vandaan. Mufasa krijgt dan zo'n gezellige klittenstaart.
Door Timmy
#100958
Kleefkruid werd in de middeleeuwen al gebruikt, voornamelijk voor urinewegproblemen, huidaandoeningen en gezwollen lymfeknopen. Het meest werd het in een zalf verwerkt voor huidproblemen. Maar het werd ook wel gebruikt voor brandwonden, zweren en huidontstekingen, schaafwonden en om bloedingen te stelpen.
Inwendig werd het gebruikt om bloed te reinigen en de lever te versterken.
Het werd zelfs culinair gebruikt en gekookt als groente, of toegevoegd aan soepen. De zaden werden later als een vervanger voor koffie gebruikt.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op di 25 mei 2004, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
#100975
In dat geval mag Bas lekker genieten van zijn gezonde hapje ;D
Eet hij tenminste nog iets, want voor zijn vlees bedankt meneer :o Denk je goed te doen door versvlees te geven >:( !! Stom beest !!
Door 202spots
#101384
JdBL schrijft dat de hond zelf op zoek gaat naar o.a kleefkruid (cleavers of goosegrass) om te gaan spugen wanneer ze iets in hun maag hebben wat er uit moet...

De in kouwe melk geweekte kleefkruid word ook inwendig gegeven met nier problemen.

Wanneer er 'n zalfie/smeersel van gemaakt word kan 't op tumors worden gesmeerd.

En 'n kleine hoeveelheid (fijn gemalen) kan het ook door de groentemix gedaan.
Door ikke
#101550
Ik geef onze honden kruidenmix van de paardendrogist.
Daar komt ook kleefkruid in voor.
Dus kan volgens mij niet verkeerd zijn.

gr.Anna2
Door Jolly
#101553
nou heilzame werking of niet :), ik heb vandaag alles wat doodgespoten was omgemaaid. Knapt zo'n stuk land wel van op. ;D
eerst Afbeelding
daarna Afbeelding
Maar goed, wanneer kan ik dat gebruiken voordat die klittebolletje eraan komen neem ik aan, want dan weet ik dat voor de volgende keer. ;)
Laatst gewijzigd door Jolly op di 25 mei 2004, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#101574
Sjakie schreef: Kan iemand mij vertellen waar de afkorting JdBL voor staat ??? ??? ???
Juliette de Bairacli Levy ,onder ons ook wel "Jules" genoemd.
OOK bekend als de "Moeder" van alle RAUWe voeding,50 jaar geleden schreef ze al over rauw voer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door