Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#1008254
Bobby laat zich dus niet echt behandelen. Hij heeft last van een achterpoot waar hij de voetzolen helemaal rood van likt. Ik heb nog niet echt kunnen kijken waar het door komt, maar vandaag gaat hij onder zeil zodat ik goed kan kijken en schoonmaken.
Haren wegknippen, desinfecteren en inspecteren, misschien zit er wat in. Iets er op smeren lukt als hij in slaap is maar anders niet. Hebben jullie ideeën wat ik hem inwendig kan geven? Als het om mijn eigen dieren gaat zie ik altijd van alles over het hoofd.
Hij krijgt nu drainage en ik vermoed dat hij ook wel een ab kuur nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1008257
Ik zou eerst even willen weten of er echt niks inzit o.i.d. maar dat weet je na het schoonmaken. Ook een flinke klit met zand tussen de tenen kan al voor irritatie zorgen al is het maar omdat ze proberen deze zelf weg te halen. Omdat zalf smeren niet lukt, maar zalf vaak wel lekker verlichtend is zou ik de zalf verdunnen met wat water en het er een paar keer per dag als hij ligt te dutten erop spuiten.
Door Femke
#1008313
Ik vind Angelique d'r idee helemaal zo gek nog niet. Juist omdat hij niks aan zijn poten wil hebben, dan wordt het met zalf misschien wel een zooitje (zand e.d.) en dat kan je dan niet meer schoonmaken.

Misschien Calendulan Emulsie in een sprayflacon doen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1008397
Jekkie, zijn hele zooltje ligt er af. Het is maar een kussentje. Ik heb alle haren wegeknipt en alles schoongemaakt en toch maar ingepakt. Hier kan hij niet op lopen.
Hij krijgt anitbiotica en ook maar even wat Carprodyl. Arme stakker.

Ik kan niets sprayen, denk ik. Ik mag niet met flesjes in de buurt komen.
Ik ben bang dat hij even om de paar dagen onder zeil moet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1008426
Kun je hem niet leren om door een bakje heen te lopen? Of een doekje op de grond waar een flinke dot zalf op zit? :-\ MIsschien lukt dit nu allemaal niet, maar dat je als dit allemaal over is je hem dat met de clicker gaat aanleren?
Sterkte en beterschap :-*.

Ps. hoe doe je hem dan onder zeil brengen? Dan moet je toch ook met een spuit oid in de weer? :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1008526
Een pilletje in zijn eten. Dat werkt prima, ook als hij getrimd moet worden.
Je kunt van alles door zijn eten doen, dat is geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1008577
Hitam schreef: Jekkie, zijn hele zooltje ligt er af. Het is maar een kussentje. Ik heb alle haren wegeknipt en alles schoongemaakt en toch maar ingepakt. Hier kan hij niet op lopen.
Hij krijgt anitbiotica en ook maar even wat Carprodyl. Arme stakker.

Ik kan niets sprayen, denk ik. Ik mag niet met flesjes in de buurt komen.
Ik ben bang dat hij even om de paar dagen onder zeil moet.
Nou, daar was ik niet opgekomen hoor.

Sterkte met het pootje.
Door pallas
#1008581
Och arme..

Jammer dat hij zich niet laat behandelen. Misschien toch iets om met dmv clickertraining aan te gan leren.

Tot die tijd maar onder zeil met een pil helaas.

Sterkte met de patient.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1009143
Ik heb hem met de clicker geleerd om hier te komen, zijn muilkorf om te doen (maar elke keer als ik die voor iets naars gebruikt heb moeten we weer overnieuw beginnen), met de tekentang overal te komen (maar als er een teek zit dan werkt het allemaal niet meer) en ben nu bezig om met de stethoscoop overal te mogen komen (ik meen ooit een ruisje te hebben gehoord).
Het lastige is dat als het pijn doet, niets meer werkt. Het is een grote miepert!

Maar ik heb zijn pootje nu een dag ingepakt gehad en het ziet er al een stuk rustiger uit. Volgens mij is er ook al een begin van een nieuw zooltje.
Door Hanny
#1009158
Dat klinkt al een beetje positief.
Hij heeft geluk, dat hij bij jou woont, kan hij tenminste nog worden behandeld. Veel zal er aan zijn gedrag toch wel niet veranderen.
Kun je niet als hij onder zijl is naar zijn hart luisteren, of er een ruisje is, of kun je dat dan niet horen.
En wat doe je, als je weet, dat er een ruisje is? Hij zal toch niet de enige zijn, die daar rustig oud mee kan worden.
Ik verwacht eigenlijk, dat je het dan, als hij onder zijl is,  niet goed kunt horen, anders had je het vast al wel gecontroleerd.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1010199
Hanny schreef: Dat klinkt al een beetje positief.
Hij heeft geluk, dat hij bij jou woont, kan hij tenminste nog worden behandeld. Veel zal er aan zijn gedrag toch wel niet veranderen.
Kun je niet als hij onder zijl is naar zijn hart luisteren, of er een ruisje is, of kun je dat dan niet horen.
En wat doe je, als je weet, dat er een ruisje is? Hij zal toch niet de enige zijn, die daar rustig oud mee kan worden.
Ik verwacht eigenlijk, dat je het dan, als hij onder zijl is,  niet goed kunt horen, anders had je het vast al wel gecontroleerd.

Hanny
Ik heb het geconstateerd toen hij onder zeil was. Maar het kan ook door het roesje komen. Nu hij weer rustig was heb ik weer geluisterd en nu was het er niet. Dus ik ga er maar even vanuit dat het wel meevalt met het hart.

Ik heb hem vit C en heermoes gegeven.
Het gaat goed. Al na een dag kwam er een nieuw voetzooltje en nu lijkt het zooltje weer helemaal terug. Alleen zit er nu een flapje van het oude zooltje. Hij heeft nu een zool dubbel, zeg maar. Ik hoop dat hij het er zelf af loopt of peutert. Want hij hoeft eigenlijk niet meer onder zeil.
Ik ben nu gestopt met de Carprodyl en maak de ab kuur nog even af.
En nu op de probiotica.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door