Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door el-grillo
#1005877
Onze kleine mannen worden groot. Ze worden steeds meer ervaren in vers eten / barfen en ik wil het menu van de mannen graag wat verder uitbreiden. Dit in de vorm van een "echte prooi" ;D  Nu ben ik dus zo'n muts die daar lang over getwijfeld heeft omdat ik het vervelend vind om het hele beestje nog te zien. Mijn liefje zit dit al helemaal niet zitten, dus dat helpt ook al niet echt... Maar.... ik ben toch wel erg nieuwsgierig hoe ze op een kuikentje zullen reageren en gun ze graag een extra pleziertje. Nu is mijn liefje een weekje op vakantie, dus is dit het moment om mijn kans te pakken!!! ;)  Vandaag heb ik dus de stap gezet en een kilo kuikens gehaald.

Maar nu komt dus mijn muts probleempje waar jullie ervaren barfers waarschijnlijk wel een handig foefje voor hebben (tenminste.. dat hoop ik). De lieve kleine kuikenjes liggen nu dus in het vriesvak gezellig aan elkaar geplakt en ik wil daar dus maar 2 van ontdooien. Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder de kuikens al te veel aan te raken/te moeten "slopen". Dit lijkt me gewoon niet zo'n gezellig idee... Graag jullie tips.
Door brie
#1005896
Ik wrikte ze altijd los als ik een kiloverpakking bij de dierenspeciaalzaak kocht.
De laatste keer heb ik een krat vol mee genomen van een broederij. Toen ben ik wel een uurtje zoet geweest om ze per 6 te verpakken.
Dat vind ik zelf het makkelijkst.
ik vrees dat je ze toch echt los moet gaan peuteren  :) Of je laat de hele zak een beetje ontdooien en verpakt ze dan per 2 of 3 (hoeveel je er per dag nodig hebt)
Dat wordt nog wat als je poezen ze op gaan eten en voor de helft laten liggen ofzo  ;D
Door Rianne145
#1005902
;D
Sneu he zoals ze in dat zakkie zitten. Het went vanzelf, echt, geduld.
Er ligt hier op het ogenblik een half gesloopte kwartel in m'n woonkamer, alles went
Laatst gewijzigd door Rianne145 op ma 14 jul 2008, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1005914
Het went, echt waar. En helaas, je zult idd ff moeten peuteren. Wat wel eens wil helpen is het pak kuikens vanaf een flnke hoogte op een stevige vloer te laten vallen, dan schieten ze los van elkaar.
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#1005965
Het zal inderdaad vanzelf wel wennen, want als je zag met wat voor een gemak ik op een gegeven moment op die kippenekken stond te rammen... :o :) IK GA ERVOOR!!!
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#1005988
GELUKT! Ik dacht; ik doe het meteen maar, dan kunnen ze vanacht mooi ontdooien. Nou het was een makkie! Heb ik me daar zo druk om gemaakt?! Die beestjes zijn zo los van elkaar. Ik dacht meer aan kippenek-taferelen. Die zijn in bevroren toestand bijna niet los te krijgen. Nu nog even wennen aan die pootjes en koppies, maar dat komt, als ik jullie mag geloven, dus ook vanzelf goed...

Hopen dat ze morgen snappen wat ermee moet gebeuren... HAHAHA!
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#1006514
Nou, het was een succes! De heren hebben er ruim een uur mee gespeeld. Ze raakten er niet op uitgekeken ;D Toen ze een beetje moe werden, begon Boris een kuiken op te peuzelen. Had ik ook wel verwacht, want hij is ook de betere barfer van de twee. Sam snapte er niets van en was alleen maar bezig om het beestje te likken. Meerdere malen het beestje opgepakt om Sam zover te krijgen om erin te bijten (ik ben echt trots op mezelf!), maar het mocht niet baten. Boris had inmiddels zijn kuiken op en vond dat hij die van Sam ook wel even op kon eten. Ik hoopte dat Sam hierdoor zou snappen wat de bedoeling was. Toen de tweede kuiken al wat aangevreten was, probeerde ik hem aan Sam te geven. Nou MOOI NIET! Boris begon te grommen en met de kuiken in zijn bek weg te lopen. Die is van mij! HAHA! Wat een tijger. Hiervoor doe je het!  ;D
Daarna had ik toch nog een klein onderdeeltje weg kunnen pakken en die aan Sam gegeven. Nu snapte hij het wel. En at het met plezier op. Daarna keek hij me vragend aan zo van: heb je nog meer?? Misschien snapt hij het hierdoor de volgende keer wel. We zullen zien. Ik heb besloten dat ik ze a.s. zaterdag (als ik jarig ben ;)) trakteer op hun tweede kuiken :)
Laatst gewijzigd door el-grillo op di 15 jul 2008, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Superrupsje
#1006653
Leuk is dat he, hoe hun oerinstincten naar boven komen. Bij ons gaat kleine Xi ook als een tijger grommen als Mu te dicht in de buurt van haar kuikens komt.

Bij ons is het zo dat de kleine onderhand goed doorheeft wat de bedoeling is, Mu is wat minder slim en heeft het nog steeds niet echt goed door. Wat je kan doen (als je durft, maar ook dat went, echt waar), is hun buikje een beetje opensnijden.
Door Mevroi Kruim
#1007616
Joepie!!  :D Gaat goed dus met de huistijgers  ;D
Ik heb er hier ook een die kuikens gewoon geen eten vindt. Aangezien ik inmiddels een gestaalde barfer ben  ::) heb ik ze al stukgeknipt en stukgetrokken en de velletjes eraf gepeld maar niksnadanoppes, Eppo ruikt eraan, kijkt mij aan 'doe toch niet zo stom, personeel, ik heb toch al tig keer gezegd dat dat spul met geel pluis geen eten is' en loopt kopschuddend weg. Tot grote vreugde van de andere 4 vreetzakken  ;D Heeft Eppo een balansdagje en de anderen een SAS-dagje  ;D ;D
Door verwonderd
#1007851
Grinnik, je bent er dus al uitgekomen. Idd even laten liggen die zak, dan laten vallen en flop de kuikens zijn zo los van elkaar. Eerste keer stond ik er korend bij, nu slinger ik de kuikens door de gang, de keuken en gooi ze de keuken in wanneer bosliefje kuikentje heel lief, aan mijn voeten legt  ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door